چیدمان دکوراسیون با قاب عکس‌های دیواری

0
عناصر زیادی وجود دارند که از آنها برای دکوراسیون منزلمان استفاده می‌کنیم. یکی از این عنصرها قاب عکس است که بسته به نوع سلیقه هر شخص می‌تواند انتخاب گردد. قاب عکس‌ها می‌توانند یک اثر هنری باشند و یا عکس موردعلاقه خانوادگی‌تان، اما به‌طور حتم می‌گوییم که می‌توانند فضای خانه شما را زیباتر گردانند. چند سالی است که با ورود عرصه دیجیتال به زندگی‌مان، عکس‌های چاپی را کمتر می‌بینیم، اما اگر در این مطلب همراه ما باشید با هم راهکارهایی را برای برگشتن به حال و هوای سال‌های پیش، مرور خواهیم کرد.
 
 زندگی به سبک دیوار

چیدمان قاب عکس روی دیوار

بدون شک نصب قاب‌ها بر روی دیوار، مدل‌های مختلفی دارد؛ مانند نصب نامنظم، منظم، تکی، خطی (که خود به ۲ بخش افقی و عمودی تقسیم می‌شود) و شبکه‌ای.
خطی: نصب می‌تواند عمودی یا افقی باشد که البته بستگی به اندازه قاب‌ها و هم چنین فضایی که ما در نظر گرفتیم نیز خواهد داشت.
نامنظم: قاب‌ها می‌توانند به‌صورت نامنظم بر روی دیوار نصب شوند؛ درواقع به این معنی که تقارنی وجود نداشته باشد. یک قاب می‌تواند به‌صورت افقی و قاب دیگر نیز در کنار آن به‌صورت عمودی نصب گردد. در مقابل این نوع چیدمان می‌توانیم از چیدمان منظم هم بهره بگیریم؛ یعنی قاب‌ها همه به یک اندازه باشند و نصب آنها بر روی دیوار به‌صورت کاملا متقارن صورت گیرد.
تکی: نصب تکی در بیشتر موارد برای آثار هنری استفاده می‌شود. در این نوع چیدمان تابلو، اندازه دیواری که برای نصب تابلوی تکی در نظر می‌گیریم اهمیت بسیاری دارد و نصب آن بستگی به‌اندازه تابلوها صورت می‌پذیرد.
شبکه‌ای: نصب قاب‌ها به‌صورت شبکه‌ای با قاب‌هایی یک اندازه صورت می‌گیرد و چیدمانی منظم و در یک راستا دارد.
 
 زندگی به سبک دیوار 
 
تنوع در طرح و اندازه
بر اساس اندازه دیواری که ما برای نصب قاب عکس‌ها در نظر گرفته‌ایم، اندازه آنها می‌تواند متفاوت باشد. قاب عکس و تابلوها می‌توانند همه به یک اندازه یکسان باشند و به‌صورت منظم نصب شوند و یا حتی می‌توان قاب‌هایی با اندازه‌های کوچک، بزرگ، مربع، مستطیل و عمودی یا افقی و به‌اصطلاح نامنظم انتخاب کرد و بر روی دیوار منزل نصب نمود. استفاده از قاب‌هایی با ابعاد مختلف خوب است، اما باید تناسب آنها نیز در نظر گرفته شود. نکته بسیار مهم این است که نباید همه قاب‌ها را در روی یک دیوار نصب کنید و دیوارهای دیگر را خالی نگه دارید؛ زیرا این کار باعث به هم خوردن توازن می‌شود و هم‌چنین تعادل را از بین می‌برد.
 
بهترین مکان نصب قاب‌ها
بسته به ابعاد منزلمان جای نصب قاب عکس‌ها و یا تابلوها را مشخص می‌کنیم. در خانه‌هایی که فضاهایی مانند راه‌پله‌ها و راهروها وجود دارد فرصت مناسبی برای نصب قاب مهیا می‌شود. معمولا در راه‌پله‌ها به دلیل شیبی که وجود دارد، نصب تابلوها به‌صورت مورب و نامنظم و در راهروها نیز به‌صورت منظم و خطی انجام می‌شوند. نصب تابلوها در بیشتر موارد باید به صورتی باشد که هم‌طراز با دید شخص قرار بگیرد. نکته‌ای که حائز اهمیت است خط نگاه ماست که بعضی آن را در وضعیت ایستاده در نظر می‌گیرند و عده‌ای دیگر در حالت نشسته، اما تابلوها اغلب در فضاهایی مانند راهرو و راه‌پله، بیشتر در حالت ایستاده دیده می‌شوند. این در حالی است که در اتاق نشیمن بیشتر سطح دید برای افراد نشسته خواهد بود.
 
 زندگی به سبک دیوار 
 
 
برای نصب تابلوها در اتاق پذیرایی بهتر است بالای مبل اصلی یا روی بزرگ‌ترین دیوار را مدنظر قرار دهید، اما در مقابل، قاب عکس‌هایی که ابعاد آنها کوچک است را نباید در بالای مبل‌ها نصب نمود. ازنظر بصری نکاتی که زیبایی محیطمان را چند برابر می‌کنند هم‌خوانی رنگ دیوارها، قاب عکس‌ها و هم‌چنین نوری که در حوالی تابلوهایمان وجود دارد است. معمولا نورپردازی در تابلوهای تکی تأثیر بسیار زیادی در جلب کردن توجه دیگران دارد، اما مراقب باشید که این مسئله نباید به‌صورت خیره‌کننده باشد. تمامی این نکات می‌توانند برایمان آرامش بصری بیشتری را فراهم کنند تا محیطی دل‌چسب‌تر را در منزلمان فراهم آوریم. 
منبع : مجله منزل  
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد