روش هایی برای استفاده از نقوش هندسی در دکوراسیون اتاق کودک

0

هندسه با وجود قدمت طولانی مدت که دارد، هنوز هم مبحثی جذاب است و به‌کارگیری آن در دکوراسیون اتاق کودک یا مهد کودک‌ها، به منظور ایجاد فضایی سرگرم‌کننده و پرانرژی، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

این موضوع سبب شده تا طراحی به وسیله نقوش هندسی به یکی از شاخه‌های مجزا در دکوراسیونخانگی بدل شود و ما نیز تلاش کرده‌ایم تا در این مطلب چند قاعده ساده برای استفاده بیشتر از هندسه در اتاق خواب کودکان برای خلق فضایی سرگرم‌کننده را به شما ارائه دهیم.

استفاده از الگوهای ساده هندسی در دکوراسیون اتاق خواب کودک

 همه چیز را ساده نگهدارید

به عقیده برخی، سادگی اساس ظرافت است. یک روش آسان برای خلق یک  دکوراسیون جدید در اتاق خواب، استفاده از الگوهای ساده و منظم در چند رنگ متنوع است.

این الگوها اگر در یک زمینه تک‌رنگ اجرا شوند، جلوه زیادی از خود نشان خواهند داد. در واقع می‌توان گفت که با اجرای این روش، توانسته‌اید با کمترین هزینه فضای اتاق خواب کودکرا از حالت یکنواخت و کسل‌کننده خارج کنید.

از طراحی برجسته استفاده کنید

الگوی هندسی برجسته به کار رفته در تصویر رو به رو، بسیار قابل توجه است و عمق بصری زیادی به فضای اتاق خواب کودک افزوده است.

این طراحی که تنها از مثلث‌های هم‌اندازه در رنگ‌های مختلف تشکیل می‌شود، اگرچه عنصر غالب دکوراسیون محسوب نمی‌شود، اما به‌خوبی توانسته به یک بخش از اتاق جنبه‌ای سرگرم‌کننده ببخشد.

استفاده از طرح های هندسی برجسته در طراحی اتاق خواب کودک
استفاده از طرح های هندسی برجسته در طراحی اتاق خواب کودک
کاغذ دیواری‌هایی با نقوش هندسی
کاغذ دیواری‌هایی با نقوش هندسی

کاغذ دیواری‌هایی با نقوش هندسی

یکی دیگر از راه‌های ساده برای یک تغییر اساسی دراتاق خواب کودک، استفاده از کاغذ دیواری با الگوهای هندسی منظم است. این الگوها می‌توانند به شکل تک‌رنگ و چند رنگ باشند که مدل‌های تک‌رنگ اگرچه هیجان زیادی ندارد، اما ظاهری منظم‌تر بهاتاق خواب کودکمی‌بخشند.

ترکیب نقوش هندسی چند رنگ در اتاق خواب کودک

 ترکیب چند رنگ

به‌راحتی می‌توان با استفاده از طرح‌های ساده نظیر زیگزاگ در رنگ‌های متنوع یک نمای خیره‌کننده ایجاد کرد. این شیوه، هم موجب القای انرژی و هیجان بیشتر به دکوراسیون اتاق خواب کودک می‌شود و هم به دلیل تنوع رنگ، استفاده از وسایل مختلف نظیر پتو، بالش، صندلی و قاب عکس با رنگ‌های گوناگون در اتاق را امکان‌پذیر می‌کند.

در واقع شما در اتاق‌هایی با نقوش هندسی رنگارنگ، چالش کمتری برای تطبیق و هماهنگی لوازم و اجزای دکوراتیو مختلف خواهید داشت.

استفاده از نقوش هندسی برای تفکیک فضا در اتاق خواب کودک

 استفاده از نقوش هندسی برای تفکیک فضا

یکی از قابلیت‌های الگوهای هندسی در اتاق خواب کودک، امکان تفکیک فضای اتاق بدون استفاده از هیچ وسیله ی جداکننده ای است. در واقع مطابق با تصویر فوق، با یک دیوار منقوش به الگوهای هندسی می‌توان محدوده فضای بازی کودک را مشخص کرد، چراکه آنها تمایل بیشتری به نزدیک شدن به این بخش از اتاق خواهند داشت.

به یاد داشته باشید در این شیوه، تنها می‌توان بخش کوچکی از دیوارها را با نقوش هندسی تزئین کرد. همچنین در رنگ‌های به کار رفته در این نقوش بهتر است طیف‌های نزدیک به رنگ دیگر دیوارها نیز وجود داشته باشد تا هماهنگی و نظم طراحی اتاق کودک حفظ شود.

خلاقیت با نقوش هندسی

استفاده از هندسه در اتاق خواب کودک تنها به کاغذ دیواری، پتو یا فرش خلاصه نمی‌شود و می‌توان با کمی خلاقیت اجزای برجسته و هیجان انگیزتری را نیز خلق کرد.

برای مثال طبقات چوبی دیواری که در تصویر روبرو مشاهده می‌شوند، طرح‌هایی هستند که با وجود جذابیت چشمگیر، از ساختاری ساده و هزینه تولید کمی برخوردارند.

در واقع این طبقات را حتی شما نیز می‌توانید با چند تخته چوب و مقداری چسب و میخ بسازید و با کمترین هزینه ممکن اتاقی ساده را به فضایی جذاب و پرکاربرد بدل کنید.

خلاقیت با نقوش هندسی اتاق خواب کودک
 استفاده از چند طرح هندسی متفاوت با رنگ های مشابه در اتاق خواب کودک

 تنوع طرح، محدودیت رنگ

خلق جذابیت و هیجان در اتاق خواب کودک با استفاده از نقوش هندسی تنها با تنوع رنگ حاصل نمی‌شود. اگر در انتخاب یک الگوی هندسی دچار تردید هستید اما هنوز هم می‌خواهید یک طرح منسجم ایجاد کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از طرح‌های مختلف با رنگ‌های نزدیک به هم استفاده نمایید. نقوش هندسی به کار رفته در تصویر بالا با وجود تفاوت ظاهری به دلیل رنگ‌های مشابه یک جلوه هماهنگ را به نمایش گذاشته‌اند.

منبع : سایت خوگر 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد