راهنمای طراحی دکوراسیون آشپزخانه

0

اکثر خانم‌های خانه، دوست دارندآشپزخانه‌ای بزرگ داشته باشند، اما واقعیت این است که امروزه باوجود خانه‌های کوچک، محدودیت فضا داریم و باید با آشپزخانه‌های کوچک کنار بیاییم. باکمی خلاقیت و دانش فنی، می‌توانیم آشپزخانه خود را بدون اضافه کردن فضای اضافی، بزرگ‌تر کنیم.

ما در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه با چند تغییر کوچک می‌توانید به‌راحتی آشپزخانه را بزرگ کنید. چاره‌ی کار این است که آشپزخانه را بزرگ‌تر و دل‌بازتر نشان دهید.

با استفاده از این ایده‌های ارزان و کم‌هزینه می‌توان در کم‌ترین زمان ممکن، ظاهر آشپزخانه کوچکرا بزرگ‌تر نشان داد. با ما همراه باشید.

استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه

 

 استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه

رنگ دیوارها، کابینت‌ها و وسایل مورداستفاده درآشپزخانهدر بزرگ نشان دادنآشپزخانهبسیار اهمیت دارد و استفاده از پالت رنگ‌های روشن علی‌الخصوص رنگ سفید در آشپزخانه، خطای دید ایجاد می‌کند و آشپزخانه شمارا جادارتر، روشن‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهد. رنگ سفید با انعکاس نور، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و باعث بازتر دیده شدن فضا خواهد شد. البته استفاده از رنگ سفید به این معنا نیست که رنگ‌های دیگر را به فراموشی بسپارید، بلکه باید انتخاب رنگ‌های دیگر بااحتیاط بیشتری همراه باشد.

 
استفاده از کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای و آینه‌ای

 استفاده از کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای و آینه‌ای

استفاده از کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای ظاهر کابینت‌ها را جذاب‌تر کرده و چشم‌ها را فریب می‌دهد که همین باعث بزرگ‌تر نشان داده شدن آشپزخانه می‌شود. این درب‌های شیشه‌ای باعث می‌شوند جهت دید از درب کابینت، به عمق تغییر کند و همچنین دیوارها دورتر دیده شوند. با این ترفند، آشپزخانه شما ازنظر بصری بزرگ‌تر دیده می‌شود، به‌شرطی که چیدمان وسایل داخل کابینت منظم و درست باشد. همچنین شما می‌توانید به‌جای استفاده از درب‌های شیشه‌ای، برای تعدادی از کابینت‌ها از درب‌های آینهای استفاده کنید، چراکه این نوع از درب‌ها، نور را بازتاب می دهند و با انعکاس فضای آشپزخانه، این منطقه از خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

 

نورپردازی مناسب در آشپزخانه

 

نورپردازی مناسب در آشپزخانه

یک آشپزخانه تاریک و کم‌عمق، کوچک به نظر می‌رسد، پس بهتر است آشپزخانه شما تا جایی که ممکن است، روشن باشد. نورپردازی مناسب، آشپزخانه شمارا وسیع‌تر نشان می‌دهد. آشپزخانه‌هایی که دارای پنجره هستند، به خوبی می‌توانند از نور طبیعی، بهره کافی را ببرند؛ نور طبیعی هر فضایی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر نور طبیعی، در زیر کابینت‌ها از لامپ‌های هالوژن یا LED در زوایای مناسب استفاده کنید که سطح‌روی کابینت‌های زیرین را روشن‌تر کند. با این ایده آشپزخانه کوچک شما دل‌بازتر و جادارتر به نظر می‌رسد.

استفاده از سطوح براق و صیقلی

یکی دیگر از روش‌های بزرگ نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک، استفاده از سطوح بسیار درخشان و وسایل انعکاسی مانند سرامیک‌ها و سنگ‌های براق، استیل‌های براق و ضدزنگ و … است که نه تنها باعث جذابیت آشپزخانه شما خواهد شد، بلکه این کار سبب تقویت نور طبیعی و مصنوعی می‌شود و نور را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد، درنتیجه فضا را وسیع‌تر ازآنچه که هست نشان می‌دهد.

استفاده از سطوح براق و صیقلی
 

 خلوت نگه‌داشتن کابینت‌ها

کمی بیش‌تر به چیدمان وسایلی که در آشپزخانه نگه‌داری می‌کنید، دقت کنید. از کدام یک از وسایلی که بر روی کابینت قرار داده‌اید، استفاده بیش‌تر و از کدام یک استفاده کم‌تری می‌کنید؟ برخی از وسایل در آشپزخانه، تنها جنبه ی تزئینی دارند، پس درست نیست آنها ررا روی کابینت قرار دهید؛ وسایلی مانند قهوه ساز. اما برخی از وسایل در آشپزخانه بسیار پرکاربردند و جای آنها نمیتواند جز روی کابینت باشد. اما در کل به این موضوع دقت کنید که هرچه روی کابینت‌های شما خلوت‌تر باشد آشپزخانه شما بزرگ‌تر و خوشایندتر به نظر می‌رسد.

استفاده از قفسه‌های باز در آشپزخانه

یکی از ایده‌های ویژه برایآشپزخانه‌های کوچک امروزه، استفاده از قفسه‌های باز بجای کابینت‌های درب دار است چرا که این قفسه‌ها به محیط روح می‌بخشند. قفسه‌های باز را می‌توانید در مکان‌هایی از آشپزخانه که چندان از آنها استفاده نمی‌کنید، قرار دهید. استفاده از طبقات باریک به‌جای کابینت‌های دردار سبب ایجاد خطای دید می‌شود و فضای آشپزخانه را بزرگ‌ترنشان می‌دهد. ضمنا، این طبقات به شما این فرصت را می‌دهد که ظرف‌های موردعلاقه خود را در معرض دید قرار دهید. با این ایده، دکور آشپزخانه‌تان را زیباتر و جذاب تر می‌کنید.

استفاده از قفسه‌های باز در آشپزخانه

 

استفاده از کفپوش‌های راه‌راه در آشپزخانه

همان‌طور که لباس‌ها با نوارهای افقی و راه‌راه، یک فرد را چاق‌تر نشان می‌دهند، کف‌پوش‌هایی به‌شکل نوارهای راه‌راه در عرض آشپزخانه نیز فضای ظاهری کف را گسترده‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند. این نوارها را می‌توانید به کمک کاشی‌ها و یا کف‌پوش‌های چوبی یا لمینیت هایی که امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های بسیاری در بازار موجود است، ایجاد کنید. حین ورود به آشپزخانه، اغلب افراد در وهله‌ی اول چشمشان به کف آشپزخانه می‌افتد، پس بهتر است در انتخاب یک کف‌پوش مناسب برای آشپزخانه‌ی کوچک خود دقت کنید.

استفاده از کفپوش‌های راه‌راه در آشپزخانه

 

کابینت‌ها را تا سقف ادامه دهید

ممکن است مساحت آشپزخانه شما محدود باشد، اما این موضوع در مورد ارتفاع سقف آن، نسبت به سایر آشپزخانه ها، چندان تفاوتی ندارد. به همین دلیل می‌توانید برای استفاده مفید از فضا، کابینت‌هایی بلند و تا ارتفاع سقف بسازید، تا هم قفسه‌های بیش‌تری برایتان مهیا شود و هم سقف آشپزخانه بلندتر به نظر برسد. لوازم و وسایلی که خیلی از آن‌ها استفاده نمی‌شود و کاربردی نیستند را در قفسه‌های بالاتر نگهداری کنید و برای یکدست به نظر رسیدن کابینت‌ها سعی کنید از درهای بدون دستگیره استفاده کنید تا فضای آشپزخانه زیباتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. این ایده یکی از بهترین ایده‌ها برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا درآشپزخانه‌های کوچکاست.

کابینت‌ها را تا سقف ادامه دهید
کابینت‌ها را تا سقف ادامه دهید

استفاده از وسایل کوچک و جمع‌وجور در آشپزخانه

فقط به دلیل اینکهآشپزخانه‌تان کوچک است، شما مجبور نیستید از خریدن وسایلی که علاقه دارید و مورداستفاده‌تان است، صرف‌نظر کنید. امروزه همه مدل و همه سایز از وسایل مورداستفاده در آشپزخانه طراحی‌شده است که با هر فضایی سازگاری دارند. حتی اگر نتوانید یک یخچال بزرگ و یا ساید به ای ساید را در آشپزخانه‌تان بگذارید، بازهم گزینه‌های دیگری برای انتخاب دارید. به‌عنوان مثال می‌توانید از یخچال‌های کوتاهی که زیر کابینت‌ها قرار می‌گیرند، استفاده کنید. حتی شما می‌توانید از اجاق‌گازهای رومیزی استفاده کنید تا فضای زیباتری به دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود ببخشید. ضمناً ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از میزها و صندلی‌های کوچکو ظریف که فضای کمی را اشغال می‌کنند، استفاده کنید، با این ایده فضای بیشتری برای فعالیت در آشپزخانه فراهم می‌شود و از کار کردن در آن احساس رضایت و خوشایندی خواهید داشت.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد