تغییرات دکوراسیون را از آشپزخانه شروع کنیم

0
به سختی می توان کسی را پیدا کرد که به فکر داشتن آشپزخانه ای رویایی و ایجاد دکوراسیونی مطابق با میل و سلیقه خودش نباشد.
نتیجه تصویری برای ‪kitchen decor‬‏
بسیاری از ما، روزهای زیادی را سپری می کنیم تا آشپزخانه منزلمان را مطابق با میل خودمان طراحی و تجهیز کنیم و بتوانیم با لذت و فراغت، ساعتی از روز را در آَشپزخانه به تهیه و صرف غذا بپردازیم و نهایت استفاده را از محیط آن ببریم. وقتی چنین روزی فرا برسد و با رضایت در آشپزخانه دلخواهمان مشغول به کار شویم، تصور می کنیم که چه کار سخت و طاقت فرسایی را به انجام رسانده ایم.
نتیجه تصویری برای ‪kitchen decor‬‏
اگر نمی دانید که این کار را باید چگونه شروع کنید و چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهید تا روند انجام آن به سادگی صورت گیرد، پس حتما با ادامه این مطلب همراه باشید. در اینجا بایدها و نبایدهایی را که برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه ضروری به نظر می رسند، ارائه کرده ایم.
نتیجه تصویری برای ‪kitchen decor‬‏

به استفاده هایی که از فضای آشپزخانه می کنید توجه نمایید

بیشتر افراد وقتی به تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود فکر می کنند، یک کلیشه کلی را در ذهن خود می پرورانند که شامل ابزار و وسایل استیل، کانتر گرانیتی با کابینت های مناسب و جادار، و فضای کافی برای کار کردن است. اگرچه این تصور از فضای آشپزخانه به هیچ وجه اشتباه نیست، اما باید توجه داشته باشیم که این تنها گزینه ای نیست که پیش رو دارید. بنابراین پیش از هر چیز به این موضوع فکر کنید که خانواده شما واقعا چه استفاده هایی از آشپزخانه می کنند و چه کارهایی در آن انجام می دهند.
تصویر مرتبط
به عنوان مثال شاید فرزندانتان تکالیف مدرسه خودشان را در آشپزخانه انجام می دهند، پس به یک میز تحریر کوچک نیاز خواهید داشت. ممکن است که عادت داشته باشید از مهمانانتان در آشپزخانه پذیرایی کنید، پس باید یک میز غذاخوری بزرگ در آشپزخانه تان داشته باشید مواردی از این دست به نحوه کاربرد شما از فضای آشپزخانه وابسته است. با این اوصاف باید قبل از هر چیز، نیازهای شخصی خودتان را روشن کنید و یک برنامه ریزی مدون برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه داشته باشید.
 تصویر مرتبط

بودجه مشخصی را برای دکوراسیون در نظر بگیرید

تصویر مرتبط
برآورد هزینه و اختصاص بودجه مشخص برای هر کاری که می خواهید انجام دهید، لازم و ضروری است. اما اهمیت این موضوع برای دکوراسیون آشپزخانه ضروری تر به نظر می رسد. زیرا معمولا تهیه و خرید وسایل آشپزخانه محدود به موارد جزئی و کم هزینه نمی شود و می تواند هزینه بالایی را به شما تحمیل کند. بنابراین پیش از شروع به کار باید مطمئن شوید که می توانید از عهده تامین هزینه انجام این کار برآیید. در زمان شروع به کار، دو لیست مجزا تهیه کنید.
یکی برای کارهای ضروری که باید انجام دهید، و دیگری برای کارهایی با اهمیت کمتر که تمایل به انجام دادنشان دارید. سپس هزینه لازم برای هر کدام از کارها را تخمین بزنید و با بودجه ای که کنار گذاشته اید مقایسه کنید. با این لیست هایی که تهیه کرده اید، دید روشن تر و واضح تری نسبت به صرف هزینه و خرید وسایل مورد نیازتان خواهید داشت.
تصویر مرتبط
همچنین می توانید با روش های مختلف، هزینه تغییر دکوراسیون آشپزخانه را کاهش دهید. به عنوان مثال به جای تغییر کلی کابینت ها، می توانید آنها را تعمیر و نوسازی نمایید. همچنین وسایل آشپزخانه را می توانید به صورت یک جا از فروشگاه های عمده فروشی خریداری کنید و به این ترتیب در هزینه هایتان صرفه جویی نمایید.
 

به چیدمان وسایل آشپزخانه توجه ویژه داشته باشید

در جانمایی و چیدمان وسایل آشپزخانه باید دقت بالایی داشته باشید. فرقی نمی کند چقدر برای یخچال آشپزخانه تان هزینه کرده باشید، اگر درب آن به طور کامل باز نشود قطعا کارتان با مشکل مواجه می شود. بنابراین در مورد جای هر کدام از وسایل و نحوه قرارگیری تجهیزات آشپزخانه خوب فکر کنید و بعد برای خرید آنها و تغییر دکوراسیون هزینه کنید.
پیش از وارد کردن هر وسیله بزرگی به آشپزخانه، با یک عدد نوار متر جای آن را در فضای آشپزخانه اندازه گیری کنید و پس از
اطمینان از اندازه، آن را در جای مشخص شده قرار دهید. معمولا افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند، برای چیدمان وسایلشان یک نقشه جامع طراحی می کنند و همه چیز را بر اساس همین نقشه در جای مناسب خودش قرار می دهند.
تصویر مرتبط

کابینت ها و محل های نگهداری وسایل را فراموش نکنید

نتیجه تصویری برای ‪kitchen decor‬‏
آشپزخانه معمولا بخشی از خانه است که بیشترین نیاز را به فضای انبارش دارد. بسیاری از اوقات ممکن است برای جا دادن وسایل آشپزی و مواد غذایی دچار مشکل شویم. بنابراین بایستی برای این منظور، فضای کافی در آشپزخانه اختصاص دهیم. در هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه و صرف هزینه، حتما از فضای کافی برای جا دادن وسایل و دیگر موارد اطمینان حاصل کنید. این فضاها باید به گونه ای طراحی شوند که علاوه بر کاربردی بودن، با ظاهر آشپزخانه نیز هماهنگی داشته باشند.
نتیجه تصویری برای ‪kitchen decor‬‏
سعی کنید وسایل خودتان را مدیریت کنید و آنچه را که بیشتر مورد نیازتان است را در دسترس قرار دهید و سایر وسایل را در محل های مشخص مثل انبار داخل خانه نگهداری نمایید. برای مواد غذایی هم می توانید چنین تمهیداتی بیاندیشید و فضای کافی برای آنها در آشپزخانه در نظر بگیرید.
 

از تامین نور کافی در آشپزخانه مطمئن شوید

کارهای زیادی برای انجام دادن در آشپزخانه وجود دارد که بسیاری از آنها نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. مثلا تشخیص رنگ و ظاهر غذایی که به پخت آن مشغول هستید، خواندن درجه فر، اندازه گیری مواد غذایی، وزن کردن آنها و… . انجام دادن تمام این کارها نیازمند تامین نور کافی در فضای آشپزخانه است. سعی کنید به منظور روشن کردن محل هایی که به طور عمومی زمان بیشتری را برای کار کردن در آنجا صرف می کنید، از نور مستقیم و اختصاصی استفاده کنید. به عنوان مثال بالای ظرفشویی، روی اجاق گاز و روی کانتر آشپزخانه چراغ های روشنایی تعبیه کنید تا در هنگام پخت و پز، کار کردن و صرف غذا، محیط را پر نور تر سازید. برای آنکه محیط آشپزخانه را روشن تر کنید، علاوه بر چراغ های سقفی، از لامپ های روشنایی در زیر کابینت ها نیز بهره گیرید.
تصویر مرتبط
تغییر دکوراسیون آشپزخانه می تواند کاری زمان بر و دشوار به نظر برسد. از آنجا که محیط آشپزخانه، یکی از پرکاربردترین مکان های خانه شما به شمار می رود، و نسبت به سایر اتاق های منزلتان بیشترین زمان را در آن صرف می کنید، چیدمان و دکوراسیون آن نیز دقت و حساسیت بیشتری را می طلبد. در اینجا مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون آشپزخانه به آن نیاز خواهید داشت را مطرح نمودیم. اما انتخاب سبک دکوراسیون و به کارگیری طرح و رنگ مورد علاقه شما برای طراحی المان های دکوراتیو می تواند مبحثی کامل تر و مفصل تر باشد که با مطالعه کافی با این موارد نیز بیشتر آشنا خواهید شد.
نتیجه تصویری برای ‪kitchen decor‬‏
منبع : Unique Kitchen Decor
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد