اینگونه اتاق خواب رومانتیک داشته باشید

0

اتاق خواب را می توان آرامش بخش ترین فضای خانه نامید، جایی که افراد برای رفع تنش های روزمره به خواب فرو می روند، به این امید که روز بعد را با انرژی بهتری آغاز کنند. در اتاق خواب معمولا وسایلی قرار داده می شود که همگی آرام بخش باشند، نه آنقدر خالی که افراد در آن احساس خلا کنند و آن قدر شلوغ که خوابشان نبرد. اگر تازه ازدواج کرده اید و مایلید تا زیباترین و رومانتیک ترین دکوراسیون را برای اتاق خواب خود بچینید، به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه ی مطلب با ما همراه شوید، چرا که قصد داریم، شیوه ی چیدمان رومانتیک ترین اتاق خواب را به شما آموزش دهیم.

چیدمان مخصوص اتاق خواب رومانتیک
چیدمان مخصوص اتاق خواب رومانتیک

همان طور که می دانید، هر کدام از رنگ ها، خاصیت ویژه ای دارند، هر کدام انرژی خاصی دارند و البته کاربرد ویژه ای! برخی از رنگ های هیجان را زیاد می کنند و انرژی، برخی دیگر اشتها را کم می کنند و برخی دیگر آرامش بخش هستند و مناسب اتاق خواب.

از سوی دیگر، شیوه ی چیدمان وسایل اتاق خواب نیز بسیار مهم است. اینکه تخت خواب کجا قرار گیرد و نور پردازی به چه گونه ای باشد هم بسیار مهم است. جای نگرانی نیست چرا که در ادامه، این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رنگ پرتقالی درخشان برای اتاق خواب
رنگ پرتقالی درخشان برای اتاق خواب

کدام رنگ ها را در اتاق خواب استفاده کنیم؟

پرتقالی درخشان

در برخی مقالات آمده است که رنگ کاراملی می تواند در اتاق خواب بسیار آرامش بخش عمل کند، اما تجربیات کاربران چیزی خلاف آن را می گوید. به گفته ی بسیاری، پرتقال گرم می تواند همانند یک جادوی عاشقانه ایفای نقش کند. گفتنیست که نارنجی مایل به زرد و نارنجی مایل به قرمز، هر دو برای داشتن یک اتاق خواب رومانیک مناسب هستند.

بنفش آلویی

به گفته ی بسیاری، استفاده از این رنگ در اتاق خواب، آرامش فوق العاده ای را به ارمغان خواهد آورد. این رنگ را می توانید در تناژ مختلفی استفاده کنید. اما دقت کنید که اگر  رنگ بنفش تیره را انتخاب کردید، حتما از رنگ های متضاد آن نیز در اتاق بهره ببرید.

رنگ بنفش آلویی برای اتاق خواب
رنگ بنفش آلویی برای اتاق خواب
رنگ آبی اقیانوسی برای اتاق خواب
رنگ آبی اقیانوسی برای اتاق خواب

آبی اقیانوسی
استفاده از این رنگ در فضای اتاق خواب، حس صمیمیت، گرما و آرامش را القا میکند. البته استفاده از رنگ آبی اقیانوسی در مناطق سردسیری پیشنهاد نمی شود، چرا که ممکن است افراد در این اتاق سردشان شود. اما اگر در مناطق مرطوب و گرم زندگی می کنید، بدون درنگ اتاق خواب خود را به این رنگ زیبا در آورید.

کله غازی

 

این رنگ می تواند اتاق خواب شما را رومانتیک و عاشقانه کند بدون آنکه انرژی بسیار زیادی را القا کند که خواب آلودگی را به طور کامل از شما بگیرد. البته این بدان معنی نیست که همه ی چهار دیوار اطراف اتاق خوابتان را به این رنگ کنید. پیشنهاد ما به شما این است که تنها یک دیوار را به این رنگ مزین کنید و یا تعدادی از وسایل خود را با این رنگ انتخاب کنید تا تنها خط و خطوطی از آن در اتاق خوابتان پدیدار شود.

رنگ کله غازی برای اتاق خواب
رنگ کله غازی برای اتاق خواب
رنگ قهوه ای خاکی برای اتاق خواب

 قهوه ای خاکی

 

این رنگ، رنگی فوق العاده شیک، گرم و آرام بخش است. در کنار این رنگ می توانید از رنگ هایی مانند قهوه ای و یا نارنجی استفاده کنید تا به فضای فوق العاده ی اتاق خوابتان جلوه ای ویژه ببخشید. همانند رنگ بنفش، اگر از تناژ پر رنگ قهوه ای خاکی استفاده می کنید، حتما سعی کنید تعادل میان رنگ های تاریک و روشن را حفظ و رعایت کنید. چرا که استفاده ی بیش از اندازه از این رنگ و خانواده هایش در اتاق خواب، جو را سنگین می کند. البته شما می توانید با استفاده از وسایل چوبی، رنگ قهوه ای را با المان هایی از طبیعت به اتاق خوابتان اضافه کنید. به خصوص که اگر سقف شما چوبی باشد، محیط اتاق خوابتان را به شدت رومانتیک و عاشقانه می کنید.

نور پردازی اتاق خواب

 پس از بررسی این رنگ های عاشقانه برای اتاق خواب، نوبت به آن می رسد که بدانید، نور اتاق خوابتان چگونه باشد، بهتر است. درست است که نورپردازی اتاق خواب، انواع مختلفی دارد، اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بگوییم بهترین نور پردازی برای اتاق خواب، نورهای انعطاف پذیر و قابل کنترل است که با استفاده از دیمر در اختیارتان قرار خواهد گرفت. با استفاده از دیمر شما می توانید در هر شرایط و زمان لازم، نور را متناسب با خواست خود، کم یا زیاد کنید.

بهترین نور پردازی برای اتاق خواب

 بهترین نورها برای اتاق خواب

نور ملایم در شب آن هم در اتاق خواب سبب می شود که خواب راحت و آسوده ای را تجربه کنید و به راحتی به خواب فرو روید.
از سوی دیگر، مهم ترین نور در اتاق خواب شما، نورهایی هستند که در کنار تخت خواب شما قرار می گیرند. شما می توانید از این نورها در پشت تخت خوابتان و بر روی دیوار آن استفاده کنید. برای این کار لازم است تا در پشت تخت خوابتان، یک دیوار کاذب داشته باشید، چرا که این چراغ ها بر روی این دیوار ها نصب می شوند.
اگر این کار نشدنی است، می توانید به راحتی از چراغ خواب استفاده کنید و آن را روی میز کنار تختخوابتان قرار دهید. در این مورد دقت کنید که ارتفاع آن را طوری تنظیم کنید که نور آن به طور مستقیم بر روی صورت شما نتابد.
همچنین استفاده از لامپ های فلورسنت در کنج ها و گوشه های اتاق می تواند فضای شما را روشن کند، ضمن آنکه در مصرف انرژی هم صرفه جویی می کنید.
نور دیگری نیز وجود دارد که باید به آن دقت کنید و آن نوریست که از خورشید و از پنجره به اتاق خواب شما وارد می شود. برای تنظیم این نور حتما از پرده های حصیری و کرکره استفاده کنید. مسلما دوست ندارید صبح هنگامی که در خواب عمیقی هستید، نور تندی چشم شما را بیازارد.
همچنین پیشنهاد می شود کلید های چراغ را در ورودی اتاق و در کنار تخت خوابتان قرار دهید تا به راحتی بتوانید چراغ ها را خاموش و روشن کنید.

جای مناسب تخت خواب
جای مناسب تخت خواب
بعد از نورپردازی لازم است به محل درست قرارگیری تخت خواب در اتاقمان بپردازیم. بنا بر تحقیقات صورت گرفته، معلوم شده است که ما یک سوم از عمر خود را در این اتاق می گذرانیم، پس باید در چیدمان آن دقت لازم را داشته باشیم. در این قسمت به این موضوع خواهیم پرداخت که تخت خوابمان را کجا قرار دهیم بهتر است تا محیط آرامش بخشی را در اتاق خواب زیبا و رومانتیکمان پدید آوریم.
برای این کار، بهتر است از قواعد فنگ شویی بهره ببریم.

بر اساس این قوانین تخت خواب را اینگونه قرار دهید.

بهتر است قسمت بالایی تخت خوابمان در حدود ۳ الی ۵ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد تا انرژی و جریان هوا بتواند میان آن گردش داشته باشد. همچنین فاصله ی مشابه را از کناره ی تخت تا دیوار هم حفظ کنید، بهتر است.
از سویی گفته می شود که قسمت پایین تخت، یعنی جایی که پاهایتان را قرار می دهید، نباید رو به در ورودی باشد. این کار سبب می شود تا انرژی سایر نقاط خانه مانع از یک خواب آرامش بخش برای شما شود.
از همه مهم تر، برای داشتن یک خواب آسوده در اتاقی رومانتیک، حتما از تشک های مناسب استفاده کنید. هر قدر که به چیدمان، نور پردازی و رنگ مناسب این اتاق دقت کنید، نداشتن یک تشک مناسب، قطعا شما را از ماندن در این اتاق فراری خواهد داد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد