هشت ست میز و صندلی ناهارخوری برای خانه کوچک شما

0

در هر خانه ی ایرانی وقتی صحبت از میز و صندلی غذاخوری میشود، بی اختیار ذهن ها به سمت میزهای مستطیل شکل با صندلی های ۸ نفره میرود یا میزهای گرد با صندلی هایی که دور تا دورش قرار گرفته اند در ذهنمان نقش می گیرد. دلیل این، تصویر خانه های بزرگ پدری بودند که برای جمعیت های بزرگ جا داشتند و هر آشپزخانه به اندازه ی نشیمن خیلی از خانه های امروزی بوده است. اما این روزها جمعیت هر خانواده کم تر شده است و خانه ها هم به همان میزان کوچک تر شده اند و دیگر خبری از میز و صندلی های ۸ نفره و بزرگ نیست. اما کوچک بودن فضا نباید مانع از دور هم جمع شدن ها هنگام صرف غذا شود. اگر در نگاه اول به نظرتان می آید که به هیچ وجه در خانه تان میزغذاخوری جا نمیشود، بهتر است زاویه دیدتان را تغییر دهید و دست به ایده پردازی بزنید. در ادامه با خوگر همراه باشید تا با ۸ ست میز و صندلی برای خانه های کوچک آشنا شوید.

بیشتر افراد بر این باورند که در خانه های  کوچک میبایست خیلی از وسایل را حذف کنند و یکی از جا گیر ترین ها میز ناهارخوری است که از همان ابتدا دور آن را خط می کشند. اما این طور نیست! تنها با کمی دقت بیشتر، فضاهای در دسترس را میتوان به گونه ای چید که در نگاه اول اصلا به چشم نمی آیند. نکته ی بسیار مهم آن است که قرار نیست چیدمان به گونه ای انجام شود که تنها یک میز ناهارخوری بلااستفاده را در فضا بگنجانیم! میز و صندلی ها باید کاربردی باشند و مورد استفاده قرار بگیرند؛ قرار نیست تنها دکور باشند! نکته ی بعدی آن است که میز و صندلی ها را به گونه ای قرار دهیم که جلوی سایر وسایل را نگیرند و برای حرکت در خانه مشکل ایجاد نکنند.
هشت ست میز و صندلی ناهارخوری برای خانه کوچک شما
هشت ست میز و صندلی ناهارخوری برای خانه کوچک شما

۱. کنج های دنج و گرانبها

در خانه های کوچک کنج دیوار ها از با ارزش ترین فضاهایی هستند که میتوان از آنها استفاده های بسیاری کرد. کنج دیوار ها در فضاهای بزرگ به چشم نمی آیند. در صورتی که اگر خانه ی کوچکی داشته باشید میبینید که نعمت بزرگی هستند.
قرار گیری یک میز با ابعاد مناسب که بتواند در کنج دیوار جا خوش کند، نه تنها فضای زیادی را اشغال نمی کند، بلکه یک ترفند حرفه ای در استفاده از حداقل فضای در دسترس به شمار می رود.

ست های میز و صندلی ناهارخوری برای خانه های کوچک
ست های میز و صندلی ناهارخوری برای خانه های کوچک

۲. میزهای تاشو

یکی از پرطرفدارترین میزها در خانه های کوچک، میزهای تاشو هستند. این دسته از میزها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و در صورت لزوم به شکل های متفاوتی بزرگ تر می شوند و فضای بیشتری را در دسترس قرار می دهند. برخی از میزهای تاشو حالت کشویی دارند و در صورت نیاز به فضای بیشتر از داخل هم جدا می شوند و به طول میز می افزایند.
دسته ی دیگر، میزهایی هستند که از کناره ها جمع می شوند و در شرایط مورد نظر کناره های میز باز می شوند و هم راستا با سطح میز قرار می گیرند.

از پیشخوان آشپزخانه به جای میز غذاخوری استفاده کنید
از پیشخوان آشپزخانه به جای میز غذاخوری استفاده کنید

۳. اپن آشپزخانه را فراموش نکنید!

در برخی از خانه ها فضا به قدری کم است که امکان قرار گیری میز در آن وجود ندارد، در این صورت باید از داشتن میز غذاخوری صرف نظر کرد؟ نه! اگر آشپزخانه تان اپن است میتوانید از پیشخوان آشپزخانه به جای میز غذاخوری استفاده کنید. کافی است چند صندلی اپن مناسب با چیدمان خانه تان تهیه کنید و بعد میز غذاخوری شما آماده است!

۴. میز و نیمکت

میز و نیمکت ها یکی از عناصر چیدمان هستند که اکثر طراحان داخلی با ذوق، حتما به سراغشان می روند. نیمکت ها در فضا حس صمیمیت و راحتی را القا می کنند و برای خانه های کوچک یک برگ برنده به حساب می آیند. یک میز جلو مبلی که نیمکت ها را در دلش جای دهد و در شرایط مورد نیاز تبدیل به یک میز غذاخوری شود، فوق العاده نیست؟
در تصویر یک مبل چوبی با تشکچه های کوچک را مشاهده می کنید. اما اگر همین مبل به یک میز غذاخوری تبدیل شود می تواند برای خانه های کوچک حکم معجزه را داشته باشد! میتوانید نمونه های مختلفی از این گونه مبل های چند منظوره را خودتان طراحی کنید و بعد دست به کار شوید و آن را به نزدیک ترین نجاری سفارش دهید.

استفاده از نیمکت در خان های کوچک به جای صندلی
استفاده از نیمکت در خان های کوچک به جای صندلی
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد