محبوب ترین وب سایت های معماری و طراحی در جهان

1

معماری امروزه در فضاها و مکان های زیادی در حال رشد بوده و گسترش آن در فضای آنلاین جزء سریع ترین روش اطلاع رسانی و پیش برد پروژه به شمار می رود. زمانی که کارهای خود را توسط اینترنت مدیریت می کنیم، روش های متفاوتی برای وب گردی و سرعت انتقال داده های ما وجود دارد.

Image result for Alexa

الکسا (Alexa) یک وبسایت رتبه بندی است که میزان کاربران، رتبه بینن المللی و کشوری هر سایت را ارائه می دهد. الکسا یک شرکت کوچک از زیرمجموعه ای آمازون به شمار می رود که تمام وبسایت های ثبت شده را با دقتی زیاد به نمایش می گذارد. درر این بین رقابت سایت های معماری و طراحی هم در برخی موارد دستخوش تغییراتی است که در سایت الکسا صورت می گیرد. در ادامه محبوب ترین موضوعات معماری اعم از شرکت معماری، مدرسه و … را معرفی نموده ایم.

فاستر و همکاران: پربازدید ترین کمپانی معماری

شرکت معماری فاستر و همکاران بالاترین رتبه از نظر بازدید کننده در موتورهای جستجو را بین شرکت های معماری در اختیار دارد. بعد از طراحی و اجرای ساختمان اصلی کمپانی اپل نام این شرکت بیش تر از قبل بر سر زیان ها افتاد. شرکت های مهم معماری مانند: ریچارد میر، استیون هال، سانتیاگو کالاتراوا و برنارد شومی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

Image result for RISD

پربازدید ترین مدرسه معماری: RISD

 

Image result for RISD

 

مدرسه RISD: مدرسه معماری رودآیلند یکی مکان آموزشی با برنامه ای جامع و مناسب برای آموزش به نیروهای طراح می باشد. مکانی که از اساتید و دانشجویان مورد احترامی برخوردار بوده و طرفداران زیادی دارد. هاروارد GSD، موسسه AA و TU Delft از دیگر مکان های آموزشی هستند که در رتبه های پایین تر قرار گرفته اند. 

    RISD

 

ساگرادا فامیلیا (خانواده مقدس): پربازدید ترین ساختمان معماری در فضای مجازی

Image result for ‫ساگرادا فامیلیا‬‎

کلیسای ساگرادا فامیلیا شاهکاری از آنتونیو گائودی، معماری اهل بارسلون اسپانیاست. این مکان بیش از سایر بناهای معماری در اینترنت جستجو و شتراک گذاری شده است.

Related image

ساختمانی که مراحل ساخت آن هنوز سال ها پس از مرگ این معماری بزرگ ادامه دارد. شاید همین تداوم و ادامه دار بودن مراحل بازسازی و تکمیل پلان های اصلی پروژه بوده که این بنا را در صدر مکان های مورد جستجو در اینترنت قرار داده است. ویلا ساواو برج خلیفه در رتبه های بعدی موتورهای جستجو قرار دارند.

 

مجله AD (طراحی معماری)

Architectural Digest

مجله طراحی معماری (Architectural Design)  جزء مهم ترین و بزرگ ترین مجله های معماری و طراحی داخلی می باشد. فروش این مجله به صورت عمومی و فضای مجازی بسیار گسترده است و علاقمندان زیادی در دنیای معماری را به خود اختصاص داده است. مجله Architectural Digest و Dwell در رتبه های بعدی قرار دارند.

Architectural Digest

https://www.architecturaldigest.com/

    پربازدید ترین انجمن معماری  فروم : Skyscraper City

Image result for Skyscraper City

فروم ها یا همان انجمن های معماری مکانی فوق العاده برای بحث، گفتگو و تبادل اطلاعات در فضای مجازی است. انجمن فوق بهترین و پرطرفداترین مکان مجازی برای بحث و گفتگو در مورد تحولات شهری و شهرسازی در تمام سیاره به شمار می رود. تعداد کاربران فعال این انجمن در یکی از روزهای سال ۲۰۱۶ به ۳۷۸۶۰ نفر رسیده بود

SkyscraperCity – Powered by vBulletin

www.skyscrapercity.com

 

Related image

پربازدید ترین مکان حمل و نقل: اداره فدرال بزرگراه ایالت متحده

Related image

شاید بازدید زیاد از وبسایت اداره فدرال حمل و نقل آمریکا در وبسایت های معماری عجیب و دور از انتظار باشد. توجه رسانه ها به این سایت بخاطر شکست مفتضحانه مسئولان و مدیران به علت فساد اقتصادی است. محبوبیت سایت فوق به دلیل انتشار مدارکی دال بر سیاست ها و استراتژی های غیرقانونی این ارگان بوده که برای پروژه های راه سازی و اجرای پل و تونل بوده است

.

پربازدیدترین پروژه پایدار: وبسایت tinyhousetalk

Image result for tinyhousetalk

 

سایت تاینی هاوس تالک یک فضای مجازی برای بازسازی و نوسازی خانه های کوچک و تبدیل آن به مکان هایی ساده و پایدار می باشد. وبسایت فوق در سال ۲۰۰۷ راه اندازی شد و تا کنون طرفدران زیادی به خود اختصاص داده است. 

Image result for tinyhousetalk

Tiny House Talk – Small Space Freedom

tinyhousetalk.com/

 

 معماری منظر: وب سایت انجمن آمریکایی معماری منظر

 

Image result for American Society of Landscape Architects

وبسایت American Society of Landscape Architects فضایی برای علاقمندان و کاربران مربوط به رشته معماری منظر بوده که بیش از ۱۵ هزار عضو دارد. این سایت به بحث راجع به موضوعاتی مانند معماری پایدار و محوطه سازی در مقیاس های بزرگ و کوچک می پردازد و بخشی برای آموزش در هر زمینه را به کاربران خود اختصاص داده است.

 

Image result for American Society of Landscape Architects

 

 

نویسنده : محمدعلی زارع

1 نظر
  1. طراحی سایت مشهد says

    ممنون خیلی خوب بود

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد