با مهمترین وسایل مورد نیاز اتاق دخترانه آشنا شوید!

0

 

برای بسیاری از دختران اتاق خواب نه فقط محلی برای خوابیدن که هم‌چون قلمرویی شخصی برای تحقق فانتزی‌های رنگارنگ دخترانه‌شان است. همین دنیای زیبا و صادقانه دختران باعث شده که آن‌ها نسبت به خرید وسایل مورد نیاز اتاق خوابشان بیش از پسران حساسیت و ظرافت به خرج دهند. این مسئله بهانه‌ای شد تا ما نیز با معرفی مهم ترین وسایل مورد نیاز اتاق دخترانه، بانوان خوش سلیقه سرزمینمان را در چیدمان اتاقی شیک، مدرن و زیبا یاری کنیم.

سرویس خواب راحت و جادار انتخاب کنید!

انتخاب سرویس خواب مناسب مهم‌ترین و اصلی‌ترین خرید یک دختر برای اتاق خوابش است چرا که قبل از هر چیز اتاق باید محلی برای آسایش و آرامش باشد. تخت خواب‌های موجود در بازار دارای طرح، رنگ، ابعاد و سایزهای مختلفی هستند که شما می‌توانید متناسب با روحیات و بودجه خود بهترین آن‌ها را تهیه کنید. البته نباید فراموش کنید که هنگام خرید تخت خواب فارغ از رنگ و مدل به فاکتورهایی مانند: متراژ اتاق خواب، سن کاربر، جنس محصول و میزان راحتی آن نیز دقت کنید به طور مثال: اگر دختر کوچکی در خانه دارید و دلتان می‌خواهد اتاق خوابش را با تخت خوابی جمع‌وجور و شیک آراسته کنید، خرید سرویس خواب نوجوان بهترین انتخاب برای شما است.

تخت خواب نوجوان دخترانه، معمولا کاربردی دو منظوره دارد و برای سنین نوزادی تا خردسالی کودک دلبند شما کاملا مناسب است و اما برعکس اگر دختر زیبایتان به سن بالندگی و بلوغ رسیده‌است بهتر است دکوراسیون اتاق او را با یک سرویس خواب یک نفره مدرن و راحت تکمیل کنید. هنگام انتخاب سرویس خواب دخترانه خرید تشک‌ و خوشخواب های استاندارد و مناسب با آناتومی بدن او را فراموش نکنید.

میز آرایش و آینه قدی را از یاد نبرید!

تهیه میز آرایش و آینه جزو هیجان ‌انگیزترین قسمت‌های خرید وسایل مورد نیاز اتاق دخترانه است. دخترها معمولا در طول روز بخشی از زمان خود را صرف کارهای آرایشی و پیرایشی می‌کنند، بنابراین هرگز تصور نکنید که می‌توانید در چیدمان اتاق خواب دختر عزیزتان قید خرید آینه را بزنید! با توجه به تنوع بسیار زیاد میزهای آرایشی دخترانه موجود در بازار خرید این وسیله کار چندان سختی نیست.

از آنجائیکه دخترها به پوشش خود نیز اهمیت زیادی می‌دهند، وجود یک آینه قدی مناسب و شیک در اتاق خوابشان آن‌ها را حسابی ذوق زده می‌کند. کیفیت تصویر در آینه، صاف و شفاف بودن سطح شیشه، میزان بازتاب نور، نوع قیمت و هماهنگی داشتن مدل آینه با سبک چیدمان اتاق خواب از جمله مهم‌ترین نکات خرید آینه قدی است که با رعایت آن‌ها می‌توانید خریدی رضایت بخش داشته‌باشید.

همانطور که گفتیم میز آرایش و آینه از مهم ترین وسایل مورد نیاز اتاق دخترانه هستند اما گاهی اوقات دخترها هنگام چیدمان این وسایل در اتاق خواب خود از کنسول به جای میز آرایش استفاده می‌کنند، این در حالی است که این دو محصول ظاهر و کارآیی کاملا متفاوتی باهم دارند. اولین تفاوت میز آرایش و کنسول در محل قرارگیری آن‌ها است چرا که از میز آرایش فقط در محیط اتاق خواب استفاده می‌شود اما از کنسول می‌توان در فضاهای مختلف خانه استفاده کرد.

دومین تفاوت کنسول و میز آرایش در اجزاء تشکیل دهنده آن‌ها است، میز آرایش معمولا ابعادی بزرگتر از کنسول داشته و دارای کشو، آینه و میز است بنابراین فضایی مناسب برای نگه‌داری از وسایل آرایشی، بهداشتی، زیورآلات و … دختر خانم‌های عزیز دارد اما کنسول غالبا دارای عملکردی تزئینی است.

به تناسب پرده با دکوراسیون اتاق خواب دقت کنید!

یکی دیگر از مهم ترین وسایل مورد نیاز اتاق دخترانه خرید پرده‌ای شیک، سبک و بادوام است‌. پرده نقش بسزایی در جذابیت بصری اتاق خواب دخترتان دارد، بنابراین هنگام خرید آن قبل از هر چیز باید به هارمونی رنگ و طرح پرده با دکوراسیون کلی اتاق خواب او دقت کنید برای مثال اگر تخت خواب، روتختی، دیوارها و … اتاق خواب دخترتان دارای سبک مدرن و مینیمال است بهتر است پرده‌هایی ساده با رنگ‌های خنثی بخرید.

فرش زیر پایتان را فراموش نکنید!

از آنجائیکه جوان‌های امروزی بیشتر زمان خود را در اتاق خوابشان سپری می‌کنند بهتر است در لیست خرید لوازم مورد نیاز اتاق دخترها، خرید فرش مناسب را نیز از قلم نیندازید. در سبک‌های جدید دکوراسیون داخلی، دیگر همانند گذشته از پر کردن کل فضای اتاق خواب با فرش استقبال چندانی نمی‌شود به همین علت خرید گلیم، موکت و قالیچه‌های ۱ در ۱.۵ متری، ۴ متری و ۶ متری می‌تواند نمایی جذاب و منحصربه‌فرد به اتاق خواب دخترتان بدهد. فرش‌هایی با رنگ‌های شاد و بافت لطیف و نرم، بهترین انتخاب برای اتاق خواب دخترها هستند.

به نور اتاق خواب اهمیت بدهید!

تأمین نور مناسب برای اتاق خواب در حفظ روحیات دخترانه، سرزندگی و شادابی دختر دلبندتان نقش پر رنگی دارد، بنابراین می‌توان گفت که لوستر و چراغ خواب جزو مهم ترین وسایل مورد نیاز اتاق دخترانه هستند. خوشبختانه در حال حاضر صدها مدل لوستر، چراغ خواب و چراغ‌های تزئینی در انواع طرح‌های کلاسیک، فانتزی، مدرن و … وجود دارد که می‌توانید با توجه به متراژ اتاق خواب، نوع نیاز، قیمت، طرح و مدل، سلیقه و کارآیی آن مناسب‌ترین لوستر را برای اتاق خواب دخترتان بخرید.

از خرید کمد و دراور غافل نشوید!

اگر اتاق خواب دخترتان دارای کمد دیواری جادار و مناسب است دیگر نیازی به خرید کمد و دراور جدا ندارید اما اگر اتاق او این امکان را ندارد بهتر است خرید یک کمد یا دراور دخترانه شیک را در لیست خود قرار دهید چرا که دخترها اغلب دارای انواع و اقسام لباس، کفش، کیف و … هستند که با تهیه کمد هم به ظاهر اتاق نمایی لاکچری و شیک می‌دهید و هم از بی‌نظمی وسایل و لباس‌ها جلوگیری می‌کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد