راهنمای انتخاب بهترین بلوک ساختمان متناسب با بودجه و نیاز پروژه شما

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : انواع بلوک مانند هر اشیا یا مصالح دیگری، کاربرد مخصوص خود را دارد و هر کدام از آنها برای ساخت قسمت یا دیوار خاصی از ساختمان یا ویلا مناسب هستند. وقتی صحبت از انواع بلوک سیمانی یا سفالی می شود منظورمان، انواع مختلف از لحاظ مواد ساخت، ابعاد و سایز بندی است. حال ببینید بهترین نوع بلوک سیمانی، در چه سایزی مناسب کار و پروژه ی شما است؟ با راهنمای انتخاب بهترین بلوک به نتیجه مطلوب، کیفیت و هزینه در پروژه های خود خواهید رسید.

بهترین نوع بلوک ساختمانی

در ساختمان سازی امروزی به صورت متداول و عمومی از سه نوع بلوک سبک، بلوک سفالی و بلوک لیکا استفاده می کنند البته در موارد اندکی نیز از بلوک هبلکس استفاده می شود. هر کدام از این بلوک ها، معایب و مزایای خاص خود را دارند که براساس همین مزایا و معایب نسبت به دیگری پر استفاده تر شده اند. در انتخاب بهترین بلوک ساختمانی، طبق آمار استفاده و رضایت عمومی، بلوک سبک سیمانی، انتخاب اول همه سازندگان خرد و کلان است. چرا و به چه دلیل را در مقایسه کلی زیر ببینید.

مقایسه پر استفاده ترین بلوک های ساختمانی

بلوک سبک یا بلوک پوکه ای، ترکیب پوکه معدنی با سیمان و آب است که هیچ افزودنی دیگری در خود ندارد. با اطمینان کامل می گوییم که بلوک سبک، فراگیرترین، پر استفاده ترین و بهترین بلوک ساختمانی است. این را فقط ما نمی گوییم بلکه استفاده بیشتر از ۹۰ درصد ساختمان ها از این بلوک در دیوارچینی، گویای مطلب و دلیل محکمی بر اثبات بهترین بودن، بلوک پوکه ای است.

بلوک سفالی از مصالح دیوارچینی محبوب پنج سال پیش است که هنوز مردم آشنایی چندانی با بلوک جدید سبک نداشتند، سفال در کنار مزیت ارزانی و در دسترس بودن، معایبی دارد که باعث کمرنگ شدن چشمگیر آن در صنعت ساختمان شده است، از جمله معایب مهم آن، نداشتن عایق صوتی و حرارتی، ضدآب نبودن و مقاومت کم است.

خانه ای که با سفال کار شده است واقعا بی در و پیکر است، سفال آنچنان صدا را منتقل می کند که جیک و پوک دیوار بغلی یا همسایه بالایی و پایینی در دست شما و اختیار شماست. خاک رس و سفال ساخته شده از آن، تا آب بخورد وا می رود این برعکس بلوک بتنی است که در مقابل آب، محکم تر از قبل می شود.

بلوک لیکا از رده بلوک های گران‌قیمت و با کیفیت است که از دانه صنعتی لیکا ساخته شده است. قیمت بلوک لیکا تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از قیمت بلوک پوکه ای است، تولید آن نیز انحصاری و در بعضی شهرها نظیر تهران انجام می گیرد. از لحاظ عایق بودن و کیفیت، بلوک لیکا عالی است، منتها قیمت و خرید آن برای سازندگان به صرفه نیست و همین دلیل باعث کاهش چشمگیر تقاضای خرید آن شده است.

بلوک هبلکس از سیمان، پودرآلومینیوم، آهک و افزودنی های دیگر ساخته شده است، این بلوک نیز در رده بلوک های گران‌قیمت است، اما گرانی قیمت، تنها دلیل خرید کم آن نیست، علاوه بر گرانی، وجود پودر آلومینیوم در مواد ساخت آن، باعث شده است که سرطانزا شود و استفاده از آن در کشورهای پیشرفته منسوخ گردد. ظاهر زیبا و کیفیت مناسب بلوک هبلکس باعث شده است که هنوز در کشور ما استفاده از آن ادامه یابد.

اکنون که با انواع بلوک از لحاظ مواد ساخت آشنا شدید، می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود، راحت تر تصمیم بگیرید که کدام بلوک را انتخاب کنید و خرید نمایید. اما از لحاظ سایزبندی، کدام بلوک را بخریم؟ برای تیغه بندی چه سایزی مناسب است؟ برای دور چینی کدام سایز بلوک بخریم؟

کدام سایز بلوک را انتخاب کنیم؟

کدام سایز بلوک را انتخاب کنیم؟

هر سایز بلوکی استفاده مخصوص خود را دارد که اگر بجا و درست مصرف شود، صرفه جویی زیادی در هزینه ها خواهد داشت. برای مثال بلوک ۱۵ سانتی مناسب دیوارهای بیرونی و پیرامونی ساختمان است، خیلی ها به اشتباه برای دیوارهای پیرامون ساختمان، بلوک ۲۰ سانتی خرید می کنند که حدودا ۳۰ درصد بیشتر هزینه بی جا صرف می کنند، چون قیمت بلوک سیمانی ۱۵ حدود ۳۰۰۰ تومان در هر قالب ارزان‌تر از قیمت بلوک ۲۰ سانتی است.

کاربرد بلوک ۲۰ سانتی برای محوطه ویلاها، مدارس، سالن های ورزشی و مکان هایی است که ارتفاع دیوار زیاد بوده و مساحت، وسیع است و برای ساختمان سازی مناسب نیست چون علاوه بر اتلاف فضا و اتلاف هزینه نیز در بر دارد.

مثال دیگر، بلوک ۱۰ سانتی است، در پروژه هایی که مساحت پروژه کم است، بهتر است دیوارهای پیرامونی با بلوک ۱۰ سانت سه جداره کار شود یعنی ۱۵ سانت نیز نیاز نیست، بلوک ۱۰ سانتی در تعداد جداره های ۲ و ۳ تولید می شود که بسیار مناسب تیغه چینی و دیوارهای پیرامونی است، قیمت بلوک ۱۰ سانتی نصف بلوک ۲۰ سانت و ۳۰ درصد کمتر از بلوک ۱۵ سانت است، ببینید که چقدر مقرون به صرفه تر است.

از بلوک ۷ سانتی نیز بگوییم که خیلی ها از وجودش بی اطلاع هستند، این بلوک در ابعاد ۷*۲۰*۴۰ سانتیمتر می باشد و خوراک تیغه چینی داخلی است، شما با بلوک ۷ سانتی، تیغه های نازک و مقاومی را با قیمت خیلی با صرفه اجرا خواهید کرد. مثال از تنوع ابعاد، جداره ها و سایزها زیاد است که برای دیدن و شناخت آن ها، سایت بلوک سبک بتن آلوکا بهترین مرجع و راهنمای انتخاب بلوک برای شما خواهد بود. اگر درست انتخاب کنید کمتر هزینه خواهید کرد و نتیجه مطلوب تری نیز عاید پروژه شما خواهد شد.

 

برچسب ها : بهترین بلوک ساختمانی,بلوک سبک,بلوک سیمانی,انواع بلوک سیمانی,قیمت بلوک

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد