ساخت ملودی برای ترانه را حرفه ای انجام دهید

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: آنچه که یک آهنگ را به یاد ماندنی تر می کند، ملودی آن است. پس هر کسی که قدرت موفقیت در عرصه موسیقی را دارد، باید به این بخش موزیک اهمیت بیشتری بدهد. شاید ساخت ملودی برای ترانه کار چندان آسانی نباشد، اما کمی تلاش و افزایش آگاهی در این زمینه می تواند به شما کمک کند که حرفه ای تر ملودی بسازید.

کافی است با ما در اینجا همراه شوید و راهکارهایی که برای افزایش مهارت در این زمینه لازم است را بدانید.

همه آن چیزی که یک ملودی را شنیدنی تر می کند

البته که قبل از اینکه بتوانید ملودی های عالی بسازید، باید بدانید که چه چیزی یک ملودی را محبوب و به یاد ماندنی می کند. هر چه ملودی جذاب تر و زیباتر ساخته شود، شانس بیشتری برای همراه کردن شنونده با خود خواهد داشت.

محبوبیت و بازارپسندی یک آهنگ به شدت به توانایی ملودی آن در جذب شنونده در اولین بار گوش دادن بستگی دارد. وقتی به ملودی های موفق گوش کنید، متوجه خواهید شد آنچه که یک موزیک را ماندنی تر می کند، درک حقایق درونی در تئوری موسیقی و نحوه درک ما انسان ها از موسیقی است.

در اینجا به برخی عوامل موثر که به شما کمک خواهد کرد که در ساخت ملودی حرفه ای تر باشید، می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

موتیف و تاثیر آن در جذابیت آهنگ

موتیف یک عبارت آهنگین مختصر و سرراست است که اغلب در طی آهنگ تکرار شده و معمولاً در همان ابتدای آهنگ ها معرفی می شود. در واقع موتیف بخش طلایی آهنگ شما خواهد بود و نقش مهمی در شنیدنی تر شدن موزیک شما دارد.

یک موتیف عالی شامل دو جزء اصلی است، تکرار و تغییر. تکرار معمولا در الگوهای ریتمیک یافت می شود. در حالی که تغییر در انتخاب نت ها وجود دارد. با این حال، مواقعی وجود خواهد داشت که می خواهید کمی ریتم را تغییر دهید و نت ها را ثابت نگه دارید.

این کار باعث ایجاد حس وضوح و قابل پیش بینی در آهنگ می شود. با این حال، ترانه سرایانی که تنش بیولوژیکی طبیعی ایجاد شده در درون شخص را زمانی که نت حل نمی‌شود، درک می‌کنند، راز آهنگسازی را درک کرده اند. استودیو بارانا به شما کمک می کند که ساخت ملودی برای ترانه را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

تکنیک انتخاب نت ها

در واقع موفقیت در هر زمینه ای نیازمند آگاهی از تکنیک هایی است که به شما کمک می کند حرفه ای تر عمل کنید. موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست. انتخاب درست و به جای نت ها یکی از مراحل مهم ساخت ملودی است. اینکه شما قصد ساخت ملودی با گیتار یا ساخت ملودی با پیانو را دارید، فرقی نمی کند.

مهم انتخاب صحیح استفاده از نت های بلند یا نت های کوتاه، فضای استراحت زیاد یا فضای استراحت بسیار کم، عبارات طولانی یا عبارات کوتاه که همه عناصر مهم ملودی ما هستند، است. یکی از رایج ترین ابزارها برای نوشتن پویا در ملودی آهنگ، کنترل زیر و بم است. اما اگر برای ایجاد جذابیت برای ملودی هایمان تنها به گام تکیه کنیم، به بسیاری از ابزارهای عالی دیگر پشت خواهیم کرد.

 ترفندهایی که برای ساخت ملودی حرفه ای باید بدانید

شاید در نگاه اول ساخت ملودی کمی پیچیده به نظر برسد، اما با پیشرفت در مراحل ساخت و افزایش آگاهی از ترفندهایی که در این مسیر لازم دارید، به شما کمک خواهد کرد که در این عرصه بهترین باشید. ترفندهایی که برای این موفقیت نیاز دارید، شامل:

  • ستون آهنگ خود را ریز کنید: ریتم، هارمونی و ملودی
  • همه چیز باید از یکدیگر تبعیت کند، مانند ریتم، هارمونی، باس و اتمسفر
  • حذف عناصر غیر ضروری
  • پرهیز از تزئین بیش از حد، فقط آنچه را که باعث ایجاد حس و حال می شود، قرار دهید.
  • از تکنیک Call and Response برای عبارات ملودی و ریتمی استفاده کنید که آهنگ به یاد ماندنی شود.
  • از تکنیک تنش و رهاسازی برای احساسات استفاده کنید.
  • از تغییر ناگهانی بپرهیزید.
  • پویایی ساز نواخته شده یا برنامه ریزی شده را واقعی و طبیعی تنظیم کنید.
  • تنظیم صدا را با مهارت انجام دهید.
  • میکس و مسترینگ را به بهترین نحو انجام دهید.

استودیو بارانا به شما کمک خواهد کرد که ساخت ملودی برای ترانه خود را به راحتی و با بهترین امکانات انجام دهید.

موسیقی حرفه ای دارای ریتم، هارمونی و ملودی عالی است

هارمونی و ملودی موسیقی حرفه ای
هارمونی و ملودی موسیقی حرفه ای

اگر از افراد تازه کار در زمینه موسیقی هستید، اما می خواهید موسیقی خود را به بهترین شکل ممکن بسازید، بهترین رویکرد این است که کار خود را در استودیویی انجام دهید که تجربه کافی در زمینه ساخت ملودی داشته باشد.

استودیو بارانا با دارا بودن تمامی امکانات و تجهیزات لازم، در کنار تجربه کافی در زمینه ساخت ملودی تمام نگرانی های شما را برطرف خواهد کرد. در ابتدا مهم است که بفهمید آهنگ شما چه احساساتی در ذهن شنوندگان ایجاد می کند.

بعد از اینکه این موضوع را حل کردید، تصمیم گیری برای اینکه چه چیزی باید وارد موسیقی شما شود، برای شما آسان تر خواهد بود. حالا وقت ساخت ملودی برای ترانه است. شما می توانید از دستورالعمل های ساده و در عین حال حرفه ای پیروی کنید.

هارمونی یکی دیگر از عناصر موسیقی شماست. در واقع هارمونی موسیقی شما است که احساسات لازم را در شنونده القا می کند. برای اینکه موسیقی شما حرفه ای تر به نظر برسد، بهتر است از آکوردهای معروف پیروی کنید.

ترانه سرایانی که خواننده های خوبی هستند، گاهی اوقات موتیف ملودیک را خیلی زود با تزیینات آوازی رقیق می کنند. اغلب خواننده ها و ترانه سراها از تکرار کافی استفاده نمی کنند. دلیل این امر ترس از خسته شدن شنونده است.

اما آنچه که در واقع اتفاق می‌افتد، این است که گاهی ملودی به قدری کوتاه می شود که شنونده متوجه ملودی نخواهد شد. در حقیقت استفاده از تکرار بیشتر می تواند منجر به ساخت آهنگ های قوی تر شود.

کلام آخر

اگر خودتان را یک خواننده قوی نمی دانید، سعی کنید به آن به عنوان یک نقطه قوت نگاه کنید. در واقع باید بدانید که موفقیت به آسانی به دست نمی آید، برای ساخت ملودی برای ترانه به سبک حرفه ای کافی است به نکاتی که در اینجا اشاره شد، توجه کنید.

تمرین عالی برای نوشتن ملودی های بهتر این است که یک تکنیک را برای استفاده در طول هر آهنگی که می نویسیم، انتخاب کنیم. شاید تکنیکی که امتحان خواهید کرد، استفاده از فضای استراحت بیشتر در ملودی شعرتان باشد. شاید علاوه بر فضای استراحت، به استفاده از نت های کوتاه تری نیاز داشته باشید.

تمامی این مراحل می تواند الهام بخش کیفیت بیشتر در ملودی شما باشد. استودیو بارانا شما را در این مسیر همراهی می کند. برای ساخت ملودی خاص این استودیو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد