خدمات تنظیم موسیقی را در بهترین استودیو داشته باشید

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: یکی از مهم‌ ترین مراحل ساختن یک آهنگ تنظیم موسیقی به شمار می‌آید. این کار مهارت‌ های مخصوص به خود را نیاز دارد و هر کسی از عهده آن برنخواهد آمد. بنابراین اگر تمایل دارید که وارد کار خوانندگی یا هر حوزه دیگری از موسیقی شوید، باید در جریان باشید که کار تنظیم یکی از بخش های جدایی ناپذیر این حرفه به شمار می‌ آید. اگر به عنوان یک خواننده تمایل دارید که وارد این حوزه شوید، می‌ توانید که تنظیم آهنگ را از بزرگان این کار بیاموزید، اما ما راه بهتری را رو به روی شما قرار می‌ دهیم. می‌ توانید به جای این که خودتان در این زمینه آموزش ببینید، خدمات تنظیم موسیقی را از دیگران دریافت کنید. استودیوهای زیادی هستند که این کار را برای شما انجام می دهند. کافی است که آن‌ ها را پیدا کنید.

چرا باید خدمات تنظیم موسیقی را از استودیوها دریافت کرد؟

برای ساخت و تنظیم یک آهنگ باید از ابزار مخصوص به این کار استفاده کنید که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند. هر چقدر کیفیت این امکانات بالاتر باشد، هزینه‌ بیشتری نیز خواهند داشت. عده‌ ای از موزیسین‌ ها هستند که ترجیح می دهند استودیو موسیقی خود را داشته باشند.

در این صورت تنظیم آهنگ در استودیو خانگی برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که خدمات تنظیم موسیقی را از یک استودیو حرفه‌ ای دریافت کنید. استودیو بارانا در این موارد آماده کمک کردن به شما است.

برای تنظیم و ساخت آهنگ به چه امکاناتی نیاز است؟

بد نیست در این قسمت نگاهی بیندازیم به تجهزات مورد نیاز برای یک تنظیم موسیقی حرفه ای. در این قسمت این نکته را درمی یابید که چرا باید از خدمات تنظیم موسیقی یک استودیو به جای استودیو خانگی استفاده کنید.

کامپیوتر

کامپیوتر یکی از مهم‌ ترین تجهیزاتی است که برای تنظیم آهنگ به آن نیاز خواهید داشت. رم، سی پی یو و فضای ذخیره سازی این کامپیوترها باید استاندارهای بالایی داشته باشد که اگر بخواهید آن‌ ها را برای استودیو خانگی خود تهیه کنید، مسلما هزینه زیادی روی دست شما قرار می‌ گیرد.

نرم افزار میزبان آهنگسازی

این نرم افزار DAW نام دارد و روی کامپیوتر نصب می‌ شود. نه تنها در مرحله تنظیم آهنگ، بلکه در مرحله طراحی صدا، ضبط، میکسینگ و مسترینگ نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کارت صدا در استودیو

کارت صدا در استودیو موسیقی
کارت صدا در استودیو موسیقی

کارت صدا دیگر ابزار مهمی است که برای ساخت و تنظیم آهنگ مورد استفاده قرار می گیرد. این سخت افزار یک خروجی و یک ورودی دارد که قابلیت اتصال میکروفون، اسپیکر یا سازها را به کامپیوتر می دهد. کاری که این وسیله انجام می دهد، تبدیل سیگنال آنالوگ به سیگنال دیجیتال است.

مانیتورینگ صدا

مانیتورینگ صدا
مانیتورینگ صدا

در مراحل مختلف ساخت و تنظیم آهنگ نیاز است که صدای تولید شده شنیده شود. مانیتورینگ به شما کمک می کند لاین‌ ها را بهتر بشنوید. عده ای هستند که در تولید آهنگ از سیستم های صوتی معمولی استفاده می کنند، به این منظور که صدای تولید شده کیفیت بهتری پیدا کند.

این دستگاه ها این کار را با تغییر فرکانس ها انجام می دهند. با مانیتورینگ صدایی که تولید می شود، واقعی تر و باکیفیت تر از این سیستم ها خواهد شد.

اسپیکر

اسپیکر مناسب بخشی از مانیتورینگ به شمار می‌ آید که وظیفه ارسال صدا به گوش با دقت بسیار بالا را بر عهده دارد. اسپیکرهای زیادی هستند که در بازار به فروش می رسند و کیفیت های متفاوتی دارند.

هرچقدر کیفیت این اسپیکرها بالاتر باشد، قیمت بیشتری نیز خواهند داشت. با دریافت خدمات تنظیم موسیقی از یک استودیو حرفه ای می توانید از بهترین اسپیکرهای حرفه ای استفاده کنید.

میکروفون

دو نوع از میکروفن در استودیوهای موسیقی مورد استفاده قرار می گیرند: کاندسندر و داینامیک که نوع اول رایج تر به شمار می آید.

از ویژگی های این نوع از میکروفون ها باید به دیافراگم های سبک تر آن ها اشاره کنیم که همین امر سبب می شود که صدا بهتر و با جزئیات بیشتر شنیده شود. استودیوهای حرفه ای سعی در تهیه بهترین میکروفون ها دارند.

آکوستیک تریتمنت

فضای استودیو در تنظیم و ساخت یک آهنگ بسیار مهم است. این فضای باید آکوستیک تریتمنت باشد که با عایق بودن فضا متفاوت است.

محیطی که عایق باشد، اجازه نشت صدا به بیرون را نمی‌ دهد، همینطور این فضا اجازه نمی دهد که صدایی نیز از بیرون به آن وارد شود. فضای آکوستیک تریتمنت محیطی را ایجاد می کنند که در آن امواج صدا به شکلی صحیح از دیواره ها انعکاس پیدا می کند.

اگر کیفیت کار برای شما مهم است، بهتر است که فکر ضبط پادکست در اتاقتان را از سر خود بیرون کنید، چون خروجی کار ابدا مطلوب نخواهد بود.

میدی کنترلر

میدی کنترلر در تنظیم موسیقی
میدی کنترلر در تنظیم موسیقی

میدی کنترلر ابزار دیگری است که شما آن را در استودیوهای حرفه ای پیدا می کنید. این وسیله نقش بسیار مهمی بر عهده دارد، چون ارتباط میان کامپیوتر و دیگر سازها و نرم افزارها را برقرار می کند. میدی نوعی زبان مشترک موسیقی به شمار می آید.

انواع میدی ها در بازار موسیقی وجود دارد که از معروف ترین آن ها می توانیم میدی کیبورد و میدی لانچ پد را نام ببریم.

بهترین استودیو موسیقی در تهران کجا است؟

یکی از بهترین استودیوهای موسیقی در تهران استودیو بارانا نام دارد که انواع خدمات تنظیم موسیقی و خدمات دیگر در زمینه موسیقی را به شما ارائه می دهد. کافی است که برای اطلاعات بیشتر به وبسایت آن ها مراجعه کنید.

در پایان

در این مقاله به یکی از مهم ترین مراحل ساخت موسیقی اشاره کردیم که تنظیم آهنگ نام داشت. برای تنظیم آهنگ نیاز به ابزار زیادی دارید که تهیه آن ها برای استودیو خانگی هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت.

بنابراین به جای صرف هزینه برای این کار، بهترین کار این است که استودیویی را اجاره کنید که این امکانات و خدمات تنظیم موسیقی را در اختیار شما قرار دهد. استودیو بارانا یکی از این استودیوها در تهران است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد