بهترین گزینه اجاره استودیو ضبط موسیقی چیست؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: بسیاری به دنبال اجاره استودیو ضبط موسیقی هستند که فعالیت‌ های هنری خود را در این مکان ها ادامه دهند. در این مقاله ما توضیح مفصلی راجع به این استودیوها خواهیم داد. به این ترتیب شما می ‌توانید انتخابی درست در اجاره یکی از این مکان ها داشته باشید. پس تا پایان با ما همراه شوید.

استودیو ضبط چه کاربردهایی دارد؟

بسیاری تصور می کنند که استودیوها توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌ گیرند که قصد تهیه موسیقی داشته باشند، اما کاربردهای آن تنها محدود به چنین چیزی نمی‌شود. بسیاری برای ضبط پادکست، دکلمه و گویندگی نیز به این مکان ها نیاز دارند. تولید انواع پادکست و دکلمه‌ در این روزها تبدیل به یک شغل شده است.

چرا اجاره استودیو ضبط موسیقی گزینه مناسبی است؟

در یک استودیو مناسب و حرفه‌ ای تجهیزاتی قرار گرفته شده است که خریداری هر یک از آن‌ ها برای افراد میلیون‌ ها تومان خرج روی دست شما خواهد گذاشت. پس اجاره یک استودیو گزینه مقرون به صرفه تری خواهد بود. ما در استودیو بارانا تلاش کرده ایم که بهترین دستگاه ها را برای شما فراهم کنیم.

استودیوها چه امکاناتی دارند؟

استودیوها مکان هایی هستند که با امکانات صوتی که در خود جای داده اند، محیط ایده آلی را برای افرادی فراهم آورده اند که تمایل دارند از این امکانات استفاده کنند. در این قسمت به این تجهیزات و امکانات اشاره می کنیم. بنابراین متوجه خواهید شد که چرا باید به فکر اجاره استودیو ضبط موسیقی باشید.

ساختمان استودیو

ساختمان استودیو کاملا متفاوت با محیط های خانگی به شمار می آید. این تفاوت در دیوارها، کف و سقف وجود دارد. مهم ترین ویژگی آن ها عایق بودنشان در برابر صدا است. در این محیط ها نباید صدا به بیرون نشت کند. اگر هنگام ساختن این فضاها به درستی عایق نشوند، کیفیت نهایی کار به آن صورتی که باید، نخواهد شد.

در استودیو بارانا ما این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده ایم. علاوه بر عایق کاری، ساختار و نوع فضا نیز باید خصوصیاتی داشته باشند. برای مثال دیوارها نباید نازک باشند. همچنین مصالح باید از آجرهای آکوستیکی هبلکس و گچ ساخته شده باشند، عایق‌ های صوتی زیر این مصالح قرار داده می شوند.

ضخامت دیوار و سقف و کف نیز از ویژگی‌های دیگر یک استودیو صدابرداری حرفه ای است. این ضخامت نباید به گونه ای باشد که عایق بندی را با مشکل مواجه کند. یکی از مهم ترین اجزای این ساختمان دیواری است که بین اتاق فرمان و اتاق ضبط صدا به طور مشترک ساخته می شود. ساخت این دیوار حساسیت های خاص خود را دارد. صدای مانیتورینگ نباید وارد اتاق ضبط صدا شود؛ این دیوار نیز نیاز به عایق کاری دارد.

برای این که نشت صدا در اتاق ضبط به صفر برسد، هنگام ساختن این دیوار لایه میانی آن را با عایق می پوشانند. همینطور برای ساخت آن از مصالح ساختمانی آکوستیکی و عایق ایزولاسیون صدا با چگالی بالا استفاده می شود.

عایق ها معمولا از جنس پشم سنگ، فوم ریباند، فوم پلی استایرن، فوم پلی اتیلن، فوم ایکس پی اس، فوم پلی یورتان پاششی، اسپری فوم پلی یورتان و فوم الاستومری هستند. استودیو بارانا در ساخت این ساختمان تمام این استانداردها را رعایت کرده است. هنگام اجاره استودیو ضبط موسیقی باید به چنین استاندارهایی واقف باشید.

آکوستیک استودیو صدابرداری

این موضوع مربوط به صدابرداری در استودیوها می شود که باید به شکل علمی و اصولی انجام شود. دو بخش مهم در آن دخیل است: اتاق فرمان و آکوستیک اتاق ضبط صدا.

آکوستیک اتاق ضبط که به آن ددروم نیز می گویند، نیاز به دستگاه های اندازه گیری صدا و تست با نرم افزارهای مربوطه دارد. در آکوستیک اتاق فرمان نیز ضبط صدا انجام می شود، اما به شیوه ای شفاف تر.

شیشه ویزور

همانطور که قبلا اشاره کردیم، دو قسمت اتاق فرمان و اتاق ضبط صدا از طریق یک دیوار از یکدیگر جدا می شوند. روی این دیوار یک پنجره قرار می گیرد که از طریق آن بین دو طرف ارتباط برقرار می شود. در جلوی ویزور اسپیکرهای استودیویی قرار می گیرند.

نحوه ساختن این دیوار بسیار مهم است. برای مثال ضخامت و زاویه نصب و فاصله میان هر لایه آن باید از اصول خاصی پیروی کند تا جلوی نشت صدا گرفته شود.

در دهانه نصب نباید درزی باقی مانده باشد. کلاف این شیشه باید از چوب یا ام دی اف بوده و شیشه ها به شکل دوجداره باشند. این شیشه ها با حداقل شیب ۱۵ درجه ساخته می شوند.

درب آکوستیک استودیو

درب این استودیوها یکی دیگر از امکانات ضروری برای چنین مکان هایی است. این درب نیز باعث می شود صدا به بیرون درز نداشته باشد. پوشش های داخلی آن ها با عایق های ایزولاسیون صدا تشکیل شده است.

روی آن ها با عایق های اسفنجی دورو صاف و روکش های چرمی یا پارچه به شکل های مختلف به شکل آکوستیک درمی آید. ضخامت این درها بیشتر از درهای معمولی است، در نتیجه شکست صدا با زاویه بیشتری اتفاق می افتد.

عایق صوتی استودیو

عایق صوتی استودیو
عایق صوتی استودیو

سه نوع از این عایق‌ها وجود دارند: عایق ایزوله صدا، عایق آکوستیک و دیفیوزر صدا. مهم ترین وظیفه این عایق ها جلوگیری از نشت صدا به بیرون از محیط است. در مورد عایق های صوتی و جنس آن ها قبلا صحبت کردیم.

از عایق های آکوستیک دو نوع وجود دارد: آکوستیک و ابر آکوستیک. از آن ها برای شفاف سازی صدای اتاق فرمان و تصحیح صدای اتاق ضبط استفاده می شود. از نوع دیگری از عایق به نام دیفیوزر برای یکنواخت سازی صدا استفاده می کنند.

همینطور کار گذاشتن آن سبب تصحیح در شنیدن صدای مانیتورینگ ها در اتاق فرمان می شود. این عایق ها معمولا از چوب ساخته می شوند، اما از اسفنج و فوم نیز ممکن است باشند. از این دیفیوزرها در استودیوهای حرفه ای و مدرن استفاده های زیادی می شود.

سایر امکانات استودیوها

با اجاره استودیو ضبط موسیقی مانند استودیو بارانا امکانات دیگری نیز نصیب شما خواهد شد. یکی از این تجهیزات کامپیوترها هستند که در مسیر تولید نیاز به پردازش اطلاعات دارند. بنابراین نیاز به کامپیوترهای مجهز با هارد و مادربورد قدرتمند است.

وسیله دیگر کارت صدا است که به وسیله آن برای پخش از اسپیکر سیگنال ها آماده و از میکروفن دریافت می شوند. کارت های صدا به صور پیش فرض بر روی سیستم ها قرار دارند. اما برای ارائه باکیفیت کار باید یک کارت صدای حرفه ای نیز تهیه کنید.

یکی از ضروری ترین تجهیزات استودیوها اسپیکرها هستند که صدا از آن ها به بیرون منتشر می شود. میکروفن ها از تجهیزات جداناپذیر این مکان ها به شمار می آیند که در انواع متفاوتی در بازار به فروش می رسند. بیشتر آن ها یا به شکل داینامیک هستند یا به شکل خازنی.

این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارند، برای مثال انواع دینامیکی مقاومت بیشتری نسبت به انواع خازنی دارند. اما میکروفن ها خازنی شفاف تر و حساس تر هستند، پس در ضبط در استودیو از آن ها استفاده می شوند. البته در بازار می توانید انواعی از میکروفن های دینامیکی را نیز بیابید که مناسب استفاده در استودیوها هستند.

استودیو موسیقی حرفه‌ ای چه تفاوتی با سایر استودیوها دارد؟

استودیو موسیقی حرفه‌ ای
استودیو موسیقی حرفه‌ ای

همانطور که از نامش پیدا است، این استودیوها به منظور ارائه بهترین کیفیت آثار بهترین امکانات را در خود جای داده اند. چنین استودیوهایی از یک اتاق فرمان و یک اتاق ضبط صدا تشکیل شده اند و نیاز به فضاهای بزرگ دارند.

در طراحی چنین استودیوهایی باید اصول خاصی رعایت شوند. برای مثال شکست زاویه ها باید رعایت شوند تا صدای تولید شده از سازها به شکل حرفه ای ضبط شوند. چنین استودیوهایی کاربردهای متفاوتی دارند و برای دوبله، ضبط صدا، گویندگی و تولید موسیقی مناسب هستند.

استودیو بارانا چه ویژگی هایی دارد؟

این استودیو تمام امکاناتی که برای ضبط صدا نیاز است را به بهترین شکل در اختیار شما قرار می دهد. هدف ما این است که بهترین خروجی را از انواع فعالیت های ضبط صدا به شما ارائه دهیم.

اگر از افرادی هستید که تمایل به شروع کار خود در حوزه موسیقی و خوانندگی دارید، در زمینه دوبله و گویندگی فعالیت می کنید یا حتی قصد تهیه پادکست دارید، می توانید به ما در این زمینه ها اعتماد کنید.

در پایان

در این مقاله به معرفی استودیوهای حرفه ای اشاره کردیم که افراد زیادی از آن ها برای اهداف متفاوتی استفاده می کنند. همینطور توضیح دادیم که این مکان ها چه امکاناتی را در خود جای داده اند. به دلیل گران قیمت بودن این امکانات راه انداختن یکی از این مکان ها برای خود قطعا هزینه های زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد.

بنابراین بهترین گزینه اجاره استودیو ضبط موسیقی خواهد بود. اجاره یک استودیو موسیقی غرب تهران ایده خوبی به نظر می رسد. ما آماده ایم که استودیو بارانا را با بهترین امکانات و بهترین قیمت به شما اجاره بدهیم. پس همین الان با ما تماس بگیرید تا با در اختیار قرار دادن این امکانات شما را به آرزوی خود برسانیم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد