آموزش میکس و مسترینگ را به بهترین روش بیاموزید

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده:

بدون انجام میکس و مسترینگ، صداهایی که شما ضبط کرده اید، شباهتی به آن صدایی که هر هنرمند و شنونده ای انتظار دارد، نخواهد داشت. در نتیجه، استفاده و آموزش میکس و مسترینگ یکی از مهم ترین موارد در حوزه تولید هر گونه محتوای صوتی به شمار می رود. در این مقاله سعی داریم شما را با ماهیت میکس و مسترینگ و همچنین بهترین مکان برای آموزش و استفاده از آن آشنا کنیم.

میکس و مسترینگ به چه معناست؟

ما می دانیم که در سفر ضبط صدا، هم میکس و هم مسترینگ یک امر ضروری به حساب می آیند، اما هر کدام از این مراحل چیستند و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

میکس چیست؟

برای ساده‌ سازی می توان گفت که میکس، فرآیند گرفتن آهنگ ‌های ضبط ‌شده به صورت جداگانه و ترکیب آن‌ ها با هم، درست مانند مخلوط کردن مواد تشکیل دهنده یک دستور غذایی، است. وقتی غذای مورد علاقه خود را درست می کنید، شما همه چیز را همین طوری در بشقاب نمی ریزید. برای لذت بردن از یک وعده غذایی باید مواد مختلف را به روش های مختلف آماده کرده، سپس با یکدیگر طبق دستور العمل های موجود مخلوط کنید.

میکس کردن در حوزه موسیقی نیز به همین صورت است. فردی که در حوزه میکس کردن مختصص است، سطوح صدای آهنگ ‌های مختلف را تنظیم کرده و سپس آن ها را با هم ترکیب می کند. او ممکن است از افکت ‌هایی مانند تاخیر و بازگردانی به عنوان ادویه صدای تولیدی استفاده کند. همچنین، او می تواند تنظیمات EQ را برای اصلاح و جذابیت بیشتر تغییر دهد.

اساس فرآیند انجام و آموزش میکس و مسترینگ، ترکیب، متعادل کردن و دقیق تر کردن آهنگ ها پس از ضبط عناصر آهنگ است. متخصصان میکس در تصمیم گیری سطوح آهنگ های ضبط شده نقش اساسی داشته و وظایف مختلفی دارند. این ممکن است شامل ترکیب تک آهنگ‌ ها، افزودن عناصر تولید موسیقی برای ارتقای آهنگ و متعادل کردن سازهای فردی به ‌گونه ‌ای باشد که در متن کل آهنگ به درستی هر چه تمام تر قرار گیرند.

مسترینگ چیست؟

از سوی دیگر، مسترینگ فرآیند نهایی سازی آهنگ است که در آن همه چیز با هم پخته می شود. اینجا است که میکس کامل شده و به طور جزئی روی آهنگ کار می شود که درخشش، حجم، عمق، پانچ و بلندی را به صداهای درون آن بدهند. در طول فرآیند مسترینگ، یک متخصص صدا از ابزارهای مختلفی مانند فشرده سازی، ابزارهای ارائه استریو، محدود کننده ها، حداکثر سازها، EQ، اتوتون و موارد دیگر استفاده می کند.

متخصصان حوزه عمل و آموزش میکس و مسترینگ از این طریق اطمینان حاصل می کنند که مسترینگ نهایی به سطوح مناسب برای مطابقت با استانداردهای صنعت و لحن مناسب برای بیان موسیقی شما می رسد.

نقاط مشترک میکس و مسترینگ کدام هستند؟

نقاط مشترک میکس و مسترینگ

در حالی که تفاوت های زیادی بین میکس و مسترینگ وجود دارد، موارد مشترک زیادی بین این دو مرحله تولید موسیقی هم توصیف می شود. در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

هر دوی آنها زمان زیادی را صرف یادگیری صحیح می کنند

در حالی که میکس و مسترینگ پیچیدگی های خاص خود را دارند، هر دو برای یادگیری صحیح به زمان، آموزش و تمرین زیادی نیازمند هستند. میکس و مسترینگ، مهارت هایی نیستند که یک شبه به دست بیایند. در واقع، بهترین راه برای ساختن یک گوش آموزش دیده در جهت آموزش میکس و مسترینگ، قرارگیری در معرض آهنگ های فراوان در ژانرهای مختلف است.

هیچ دو آهنگی ۱۰۰ درصد مشابه یک دیگر نیستند و رویکردهای متفاوتی خواهند داشت. یک متخصص حرفه ای میکس و مسترینگ در انجام هر کدام از آن ها اهمیت انعطاف پذیر بودن در فرآیند را درک می کند.

هر دوی آن ها برای خلق آهنگ در سطح حرفه ای ضروری هستند

متخصص حوزه مسترینگ برای به حداکثر رساندن تعادل کلی یک آهنگ به یک میکس حرفه ای نیاز دارد و انجام دهنده میکس برای کمک به بینش درک و بینش واقعی هنرمند نسبت به آهنگ، به مسترینگ نیاز دارد. هیچ کدام از این دو مرحله مهم تر از دیگری نیست، زیرا پردازش صدا بدون هر یک از دو مورد، غیر عملی و ناممکن است. یک آهنگ بدون میکس نامتعادل و بدون کمک استودیوهای مسترینگ صیقل نشده به نظر می رسد.

هم مسترینگ و هم میکس می توانند زمان زیادی را به خود اختصاص دهند

مانند هر مرحله از آهنگسازی، انجام و آموزش میکس و مسترینگ نیز فرآیندی ذهنی هستند که بسته به این که آهنگ چگونه به نظر می رسد، زمان می برند. یک متخصص میکس معمولا دارای یک سبک هنری خاص با آهنگ های بیشتر در آن سبک است، اما مسترینگ می تواند به آموزش فنی و آزمایش بسیار بیشتری نیاز داشته باشد، زیرا مرحله نهایی فرآیند آهنگسازی به شمار می رود.

سوالات متداول از تفاوت های میکس و مسترینگ

اگر هنوز در درک تفاوت بین آموزش میکس و مسترینگ مشکل دارید، در زیر سوالات متداول را بررسی خواهیم کرد. ما تمام تلاش خود را کرده ایم که برای سوالات عمومی در این حوزه پاسخ های مناسبی را ارائه کنیم.

میکس یا مسترینگ؟ کدام یک مهم تر است؟

میکس و مسترینگ هر دو بخش جدایی ناپذیر فرآیند تولید موسیقی هستند. میکس به مراحل بیشتری نسبت به مسترینگ نیاز دارد، اما این به این معنی نیست که انجام آن مهم تر یا آسان تر است. میکس تعادل یک آهنگ را ایجاد می کند و مسترینگ نسخه نهایی یک آهنگ را به طوری که آماده پخش شود، ارائه می دهد.

میکس سخت تر است یا مسترینگ؟

انجام میکس و مسترینگ هر دو دشوار است و در سطح بالایی از درک موسیقی قرار دارند. مسترینگ معمولا فرآیندی ساده تر از میکس است، اما این بدان معنا نیست که به توجه کمتری نیاز دارد. میکس و مسترینگ هر دو نیازمند مجموعه جداگانه ای از مهارت ها و فرآیندهای فکری در ذهن سازنده هستند.

مدت زمان میکس نسبت به مسترینگ باید چگونه باشد؟

لزوما مهم نیست که یک میکس در رابطه با مسترینگ چقدر طولانی باشد. در عوض، متخصصان میکس باید روی ایجاد مقدار مشخصی توازن تمرکز کنند. میکس ها باید تا حد امکان به آهنگ نهایی ایده آل نزدیک شوند، زیرا اصلاح خطاها در مرحله مسترینگ نسبت به مرحله میکس دشوارتر است.

آموزش صفر تا صد میکس و مسترینگ چقدر طول می کشد؟

میکس و مسترینگ از جمله مهارت هایی هستند که درک کامل آنها ممکن است سال ها طول بکشد. همان طور که گفته شد، بهترین راه برای یادگیری و آموزش میکس و مسترینگ، تمرین به طور منظم است، بنابراین کسانی که مایل به تلاش مداوم هستند، می توانند با سرعت بیشتری یاد بگیرند.

مسترینگ با یک میکس چه می کند؟

مسترینگ را می توان به عنوان افزودن آخرین موارد و نکات به یک میکس در نظر گرفت که باعث می شود در انواع سیستم های بلندگو بهترین صدا را داشته باشد. به طور معمول، این پروسه شامل تراز کردن دامنه کلی مسیر، فشرده سازی و حذف هر فرکانس عمومی سخت با یک EQ (ایکوالایزر) است.

آیا باید موسیقی خود را میکس و مستر کنید؟

حتی اگر قصد استخدام یک متخصص صدای با تجربه تر را دارید، بهتر است اول به سراغ آموزش میکس و مسترینگ بروید. انجام این فرآیند به تنهایی به شما کمک می کند که با دیگران در حوزه صوتی ارتباط موثرتری برقرار کنید و این یک روش عالی برای پرورش دادن این مهارت کاربردی در طول زمان به شمار می رود.

میکس و مسترینگ یک آهنگ چقدر طول می کشد؟

زمان لازم برای میکس و مسترینگ یک آهنگ بسیار متفاوت است. این احتمال وجود دارد که قبل از این که به گزینه مورد نظر خود برسید، چند میکس را گوش کنید. در اغلب اوقات، مشکلات در یک نسخه مستر یک آهنگ فقط از طریق مرحله میکس حل می شود، بنابراین ممکن است لازم باشد به مرحله اولیه برگردید.

بهترین انتخاب برای آموزش میکس و مسترینگ چیست؟

برای تبدیل یک اثر اولیه به یک محصول با کیفیت و ثانویه، نیاز به انجام میکس و مسترینگ در بالاترین درجات کیفیت دارید. اگر به دنبال آموزش صفر تا صد میکس و مسترینگ و همچنین تمامی خدمات مربوط به این حوزه می گردید، به استودیوی ما مراجعه کنید.

استودیو بارانا با داشتن کادری متخصص و مجرب در حوزه میکس و مسترینگ به شما کمک می کند که بهترین خروجی ممکن را از آهنگ ها و محتواهای صوتی خود دریافت کنید. اگر هیچ ایده ای از میکس و مسترینگ ندارید، نگران نباشید! در استودیوی ضبط صدای بارانا هر گونه فعالیت میکس و مسترینگ نیز انجام می گیرد.

نتیجه‌ گیری

اگر در حوزه موسیقی و ساخت هر گونه از انواع آن تازه کار هستید، دانستن تفاوت بین مسترینگ و میکس می تواند برایتان گیج کننده باشد. ما امیدواریم این مقاله شما را یک قدم به درک واقعی تفاوت ها بین میکس و مسترینگ نزدیک تر کند. همچنین با مراجعه به استودیو بارانا می توانید از هرگونه خدمات آموزش میکس و مسترینگ و انجام انواع آن بهره ببرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد