چگونه تولیدات خود را به دیگران معرفی کنیم؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده:

اگر قصد دارید کسب و کار مخصوص به خود را راه بیاندازید و تولیدات خود را به دیگران بفروشید، راه آسانی پیش روی شما نیست. اگر نادانسته خود را وارد این کار کنید، سرمایه خود را از دست خواهید داد.

پس باید با دانش کافی وارد این کار شوید. برای فروش خوب محصولات باید آن‌ها را به درستی به دیگران معرفی کنید. در این مقاله از tolidat.ir ما قصد داریم راه و روش آن را به شما توضیح دهیم.

دلیل خرید تولیدات را بیان کنید

این روز‌ها مردم بدون اینکه دلیل چیزی را بدانند، کاری را انجام نمی‌دهند. به آن‌ها توضیح دهید که چرا باید تولیدات شما را خریداری کنند. در واقع بگویید خرید محصولات شما چه نیازی را برای آن‌ها برطرف می‌سازد.

دلیلی که بیان می‌کنید، باید یک امتیاز برای فروش محصول باشد و ویژگی‌ای باشد که در رقبای شما وجود ندارد. قبل از اینکار باید تحقیقات گسترده‌ای از نیاز بازار و مردم انجام داده باشید. برای فروش باید روی آن بخش‌ها تمرکز کنید. قبل از فروش این سوال‌ها را از خود بپرسید که از میزان فروش تولیدات خود اطمینان حاصل کنید.

  • چه چیزی در تولیدات شما آن را بهتر از محصولات رقبایتان می‌کند؟
  • بهترین ویژگی محصولی که تولید کرده‌اید، چیست؟
  • با دیدن محصول شما چه چیزی در ذهن خریدار شکل می‌گیرد؟
  • چطور می‌توانیم تولیدات خود را بهبود ببخشیم؟

اشتیاق در کار

اشتیاق شما برای معرفی محصولات خود تاثیر مطلوبی روی تیمی که با شما کار می‌کنند و همینطور روی مشتریان شما دارد، چراکه به تقویت روحیه تیمی آن‌ها کمک می‌کند. در بازاریابی دنیای امروز ایجاد اشتیاق در خریداران نقش مهمی ایفا می‌کند. به شکلی که آن‌ها را کنجکاو می‌کند که محصولات شما را ببینند و از آن‌ها استفاده کنند.

تیم خوبی پرورش دهید

نیازی به ذکر این نکته نیست که عرضه این تولیدات یک کار تیمی است، اما نکته‌ای که بیشتر مردم و تولیدکنندگان از آن غافل هستند، آموزش درست راجع به تولیدات به اعضای تیم ارائه است.

می‌توانید این آموزش را به شکل‌های متفاوتی در اختیار آنان قرار دهید. به شکل کتبی، آنلاین یا با آموزش‌های حضوری. نکته مهم در این است که به هر شکلی که اتفاق میفتد، کیفیت خوبی داشته باشد. هر چقدر آموزش بهتر باشد، محصولات به شکل بهتری معرفی و فروخته می‌شود.

مدل اولیه تولیدات

به جای اینکه زمانی را صرف بی‌نقص کردن محصول خود کنید، یک نسخه اولیه را آماده معرفی کنید و عملکرد آن را بسنجید. همینطور این کار به شما کمک می‌کند که دریابید در بازار اصلی میزان فروش محصول چقدر خواهد بود.

مزیت دیگری که این کار دارد در برطرف کردن نقص‌های آن است. از خریداران بخواهید نظرشان را راجع به آن‌ها بگویند. در نهایت با آشنایی با تمام جنبه‌های محصول و برطرف کردن نقص‌های مدل اولیه، مدل اصلی را ارائه دهید.

بیانیه‌ای از رسالت شرکت داشته باشید

در بیانیه‌ای که تنظیم می‌کنید، باید اهداف شرکت را شرح دهید. تولیدات شما باید در راستای این هدف باشد. مشتریان با خواندن آن باید مجذوب آن هدف شوند و منتظر ارائه محصولات شما باشند. این اهداف ارزش تولیدات شما را بالا می‌برند.

کنجکاوی مردم را تحریک کنید

با تبلیغات کنجکاوی مردم را راجع به تولیدات خود برانگیزید. مثلا به جای اینکه صرفا به این اشاره کنید که قرار است شما محصولی جدید برای شست و شوی ظرف‌ها راهی بازار کنید، تبلیغاتی را سازماندهی کنید که به ویژگی‌های جدید این محصول جدید بپردازد، به شکلی که مردم منتظر آمدن آن به بازار باشند.

آن را به یکی از محصولات فعلی خود ارتباط دهید

زمانی که یکی از محصولات خود را برای اولین بار معرفی می‌کنید، آن را به یکی از محصولات فعلی خوشنام خود ارتباط دهید و آن‌ها را تشویق کنید هر دو را با هم تهیه کنند، چون مکمل یکدیگر هستند.

این کار ارزش محصول تازه را برای خریداران بالا می‌برد. برای مثال اگر دارید لوازم مراقبتی پوستی را معرفی می‌کنید و سعی دارید برای اولین بار یک آبرسان جدید را معرفی کنید، توصیه کنید در کنار آن، کرم دور چشمی از همان برند که بسیار پرفروش بوده را به عنوان یک محصول مکمل تهیه و استفاده کنند.

اطلاعات تولیدات

اطلاعات تولیدات و محصولاتی را که قصد فروش آن‌ها را دارید در اختیار مشتریان قرار دهید. در این صورت خریداران به صداقت تولیدکنندگان ایمان پیدا می‌کنند و نوعی حس اعتماد در آن‌ها شکل می‌گیرد.

تبلیغات آنلاین و آفلاین

از تبلیغات سنتی و مدرن برای تولیدات و شناساندن آن‌ها استفاده کنید. تبلیغات آفلاین همان تبلیغات سنتی هستند که روی بیلبوردها، مجلات و … انجام می‌شود. هر چند اکنون بیشتر این تبلیغات به شیوه جدید انجام می‌شود، یعنی از طریق ایمیل مارکتینگ یا استفاده از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی که بسیار تاثیرگذار است.

فراموش نکنید با ظهور اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی صرفا دیده شدن محصولات بسیار اهمیت پیدا کرده است. پدیده دیگری نیز در اینستاگرام به وجود آمده است و آن هم اینفلوئنسرها هستند. می‌توانید معرفی تولیدات خود را به آن‌ها بسپارید. آن‌ها می‌توانند در عرض چند دقیقه محصول شما را به هزاران نفر معرفی کنند.

زبان درست

در معرفی تولیدات خود از زبانی درست استفاده کنید. منظور از زبان درست انتخاب کلماتی است که مردم در روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنند. از کلمات تخصصی پرهیز کنید.

برای مثال اگر می‌خواهید یک محصول نانو را معرفی کنید، به شخص مقابلتان توضیح دهید که این محصول چه کمکی به رفع نیازهای روزانه آن‌ها می‌کند. نیازی به توضیح ساز و کار علمی آن نیست.

حضور در شبکه‌های اجتماعی

مهم نیست در چه زمینه‌ای محصولاتی را تولید می‌کنید، حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است. چه صاحب یک شرکت یا کارخانه باشید، چه صاحب یک برند شخصی و خانگی، حضور فعال نقش بسزایی در معرفی و حتی فروش محصولات بازی می‌کند.

بیشتر مردم هر لحظه به اینترنت وصل هستند و یک حساب اینستاگرام دارند و این موضوع پیدا کردن و دیده شدن شما را راحت‌تر می‌کند.

کلام آخر

از قدیم گفته‌اند کار را به کاردان بسپارید. برای تبلیغات حرفه‌ای محصولات خود می‌توانید از شرکت‌های تبلیغاتی کمک بگیرید. لازم نیست همه کارها را خودتان انجام دهید. اگر می‌خواهید تولیدات خود را به درستی معرفی کنید به شما سایت تولیدات را معرفی میکنیم

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد