چه مواردی باعث سفت شدن پوست صورت می شوند؟

0

سفت شدن پوست صورت یکی از مهم­ترین خواسته­های کسی است که می­خواهد جوان و زیبا به نظر برسد. سفتی و شادابی پوست نقش زیادی در زیبایی شما دارد. داده­های یک نظرسنجی نشان می­دهد کسانی که پوستی شل دارند، معمولا سنشان بیشتر از آنچه واقعا است، نشان داده می­شود.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سلامت و زیبایی پوست برایتان اهمیت دارد، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید که قصد داریم عوامل مهم در شل ­شدن پوست صورت و چگونگی مقابله و پیشگیری از آن را به‌ طور کامل برای شما توضیح دهیم.

چرا پوست شل می­شود؟

شل­ شدن پوست صورت معمولا با بالا رفتن سن به طور خودکار اتفاق می­افتد. به این صورت که شما وقتی دارید چهره­تان را در آینه نگاه می­کنید، متوجه می­شوید که گونه­ها، بینی یا چانه شما کم کم دارد افتادگی پیدا می‌کند و نیاز به سفت شدن پوست صورت خود دارید.

اما اصلا چرا این افتادگی صورت می­گیرد؟ کلاژن ماده­ای است که در لایه اپیدرم پوست تولید می­شود و نقش مهمی در انعطاف­پذیری و کشسانی پوست شما دارد. همان­طور که سن شما افزایش پیدا می­کند، تولید کلاژن نیز کمتر و کمتر می­شود؛ در نتیجه پوستتان کم کم حالت افتادگی پیدا می­کند.

بالا رفتن سن تنها عامل شل­شدن پوست شما نیست؛ بلکه عوامل زیادی می­توانند در این زمینه نقش داشته باشند. اصابت بیش از حد اشعه­های خورشید نیز می­تواند یکی از این عوامل به­شمار برود. سعی کنید هنگام بیرون رفتن از خانه همیشه مقدار مورد نیازی از ضدآفتاب روی صورتتان داشته باشید که از افتادگی پوست جلوگیری کنید.

یکی دیگر از علت­های شل­ شدن پوست رژیم­های سخت غذایی است. اگر شما هم برای لاغری از رژیم کمک می­گیرید، باید بدانید که چربی­سوزی این رژیم­ها فقط مختص به بدن نیست؛ بلکه صورت را هم درگیر می­کند. چربی­های زیر پوست شما مخصوصا در ناحیه گونه آب می­شوند و صورتتان افتاده و پیر به نظر می­رسد.

چگونه پوست خود را سفت کنیم؟

بسیاری از افراد پس از شل ­شدن پوستشان به دنبال راهی برای سفت ­کردن آن هستند. برخی دیگر نیز ناامید می­شوند و فکر می­کنند که دیگر راهی برای درمان آن وجود ندارد. واقعیت این است که افتادگی پوست قابل درمان است و راه­های زیادی نیز برای این کار وجود دارد.

سفت شدن پوست صورت

درمان­های این مشکل پوستی اصولا به دو دسته خانگی و دستگاهی انجام می­شوند. در ادامه انواع درمان­های سفت شدن پوست صورت را به همراه مزایا و معایب هر کدام بررسی خواهیم کرد که بتوانید بهترین آن­ها را برای خود انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که انتخاب هر یک از درمان­ها برای سفت کردن پوستتان باید طبق شرایط و ویژگی­های پوست و بدنتان باشد و قبل از انتخاب هر کدام باید به خصوصیات آن به ­خوبی توجه کنید. برای اطمینان از روشی که انتخاب می­کنید، می­توانید از متخصص پوست خوب در تهران کمک بگیرید.

سفت­ کردن پوست در خانه

برخلاف تصور بسیاری از افراد لیفت­ کردن پوست را می­توان در خانه هم انجام داد. این روش­های درمانی معمولا با استفاده از مواد گیاهی و خوراکی صورت می­گیرند. روش­ خانگی نسبت به روش دستگاهی برای اثرپذیری به زمان بیشتری نیاز دارد.

در روش خانگی درمان باید به­ طور مداوم انجام شود و یک الی دو بار استفاده کاری را از پیش نمی­برد. اثرات این نوع از درمان به نسبت درمان­های کلینیکی و آرایشگاهی قدرت کمتری دارد؛ اما با استفاده منظم و مکرر می‌توانید شاهد تغییرات فوق­العاده­ای باشید.

مزیت این روش این است که معمولا از مواد شیمیایی کمتری در طول درمان استفاده می­شود و عوارض بسیار کمتری دارد. در ادامه قصد داریم چند تا از بهترین موادی که می­توانید در خانه برای لیفت صورت خود استفاده کنید را به شما معرفی کنیم.

آلوئه ورا

یکی از موثرترین مواد گیاهی در سفت شدن پوست آلوئه ورا است. ژل این گیاه می­تواند تولید کلاژن را در پوست شما افزایش دهد. آلوئه ورا با اسید مالیکی که دارد، می­تواند قابلیت ارتجاعی پوست شما را بالا ببرد و آن را تا مدت زیادی مرطوب نگه دارد.

برای استفاده از آلوئه ورا می­توانید آن را از وسط برش بزنید و ژل موجود در این گیاه را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. دقت داشته­ باشید که پیش از استفاده به­ طور کامل حتما مقداری آلوئه ورا روی قسمت کوچکی از پوستتان بمالید تا چک کنید که به آن حساسیت دارید یا خیر. همچنین می­توانید از تماس با دکتر پوست بهره بگیرید.

عسل

یکی از صدها خواص حیرت­انگیز عسل سفت­ کردن و جوانسازی پوست به شمار می­رود. این ماده مفید سرشار از آنتی­اکسیدان است که از آن به عنوان یکی از بهترین مواد معدنی برای پوست صورت نام برده می­شود. عسل می­تواند افتادگی پوست شما را به خوبی درمان کند.

برای تاثیر بهتر می­توانید عسل را با مواد دیگری مثل دارچین یا آب­لیمو ترکیب کنید؛ اما دقت داشته باشید که پیش از مخلوط کردن هر ماده­ای با عسل حتما درباره ترکیب آن دو تحقیق کنید. چرا که ممکن است با هم ترکیبی بسازند که نه ­تنها مفید نیست، بلکه برای پوست شما مضر هم بشود.

خیار

خیار با ویتامین­ها و آنتی اکسیدان­های غنی که دارد، می­تواند یک پاک­کننده و آبرسان طبیعی برای پوست صورت شما باشد. این میوه به ­طرز غیر قابل باوری برای پوست مفید است و می­تواند برای سفت شدن پوست صورت شما مانند یک محصول شیمیایی عمل کند.

برای استفاده از خیار بهتر است آن را رنده کنید یا آب آن را جدا کنید. می­توانید خیار را برای چند ساعت در آب قرار دهید که ویتامین­های خود را به آب پس دهد و سپس آن آب را بنوشید یا طی چند مرحله با پنبه به پوست خود بزنید.

یخ

اگر تاثیرات یخ بر افتادگی پوست صورت خود را بدانید، حتما شگفت­زده خواهید شد. این ماده با افزایش جریان خون­رسانی در مویرگ­ها می­تواند تاثیرات قابل توجهی بر زیبایی و شادابی صورت شما عزیزان بگذارد. یخ خاصیت ارتجاعی پوست شما را بالا می­برد و از افتادگی آن جلوگیری می­کند.

برای استفاده از یخ برای لیفت پوست تنها لازم است کمی یخ را درون کیسه پلاستیکی بگذارد و آرام روی پوست خود حرکت دهید تا زمانی­که آب شود. می­توانید برای تاثیر بهتری از آب خیار برای یخ ­زدن استفاده کنید.

گلاب

گلاب یکی از معدود موادی است که چندین خاصیت مختلف را در آن واحد برای پوست صورت دارد. این ماده با دارا بودن ویتامین­های مختلف از جمله ویتامین­های آ، بی و سی می­تواند پوست شما را چندین سال جوان­تر کند!

سفت شدن پوست صورت

گلاب می­تواند مانند یک تونر طبیعی عمل ­کند و آلودگی­های سطح پوست را از بین ببرد. این ماده همچنین لطافت و انعطاف­پذیری پوست شما را افزایش می‌دهد و از افتادگی آن جلوگیری می­کند. می­توانید گلاب را با پنبه روی پوست خود بمالید یا آن را اسپری کنید.

سفت ­کردن پوست به روش دستگاهی

روش­ دستگاهی نیز برای جلوگیری از شل ­شدن و افتادگی پوست وجود دارد که در آرایشگاه­ها و کلینیک­های پوستی صورت می­گیرد. این روش معمولا نسبت به درمان­های خانگی اثرپذیری سریع­تری دارد؛ اما نمی­توان گفت که از آن بهتر است. چرا که روش دستگاهی نیز از معایبی برخوردار است.

میکرونیدلینگ یکی از روش­های سفت شدن پوست صورت با دستگاه است. در این روش بی­خطر با فرو کردن سوزن­هایی به اپیدرم پوست کلاژن‌سازی را تحریک می­کنند و آن را به پوستی جوان و شاداب تبدیل می­کنند. میکرونیدلینگ روشی سریع است که به­طور متوسط فقط ماهی یک بار نیاز به تمدید دارد. برای انجام این روش حتما باید با دکتر پوست تهران که به راحتی بهترین آنها را می‌توانید در سایت دکتر با من بیابید، مشورت‌های لازم را انجام دهید.

کلام آخر

برای سفت شدن پوست صورت روش­های متعددی وجود دارد که به برخی از آن­ها در طول این مقاله اشاره کردیم. این روش­ها بستگی به میزان افتادگی پوست شما و دیگر عوامل تعیین کننده دارد. توصیه می­شود برای انتخاب یک روش مناسب حتما از تماس با دکتر پوست در سایت دکتر با من بهره بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد