ناگفته های کسب و کار گل فروشی

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده:

گل ها زیباترین و خوش بوترین نعمت های خداوند هستند که طراوت و شادابی را به ما هدیه می دهند. یکی از زیباترین مشاغل جهان، گل فروشی است. تصور کنید روز خود را در میان گل های رنگارنگ که عطر آن ها شما را در بهشت خود غرق می کند، شروع کنید.

این بهشت جاویدان یکی از بهترین و زیباترین مکان ها برای کار کردن است. اگر شما هم عاشق گل ها و گیاهان بسیار دلبر هستید، حتما شغل با گل ها را انتخاب کنید. ما در این مقاله قصد داریم راجع این صنعت زیبا و رنگارنگ صحبت کنیم و شما را وارد بهشت گل ها کنیم، با ما در این مقاله رنگارنگ زیبا همراه باشید.

شناخت اولیه راجع گل فروشی

در قدم اول برای اینکه وارد دنیای گل ها شوید، باید عواطف خود را در ارتباط با گل ها و طبیعت بررسی کنید که آیا به این فضای زیبا علاقمند هستید یا خیر؟ در درجه دو خلاقیت در این صنعت بسیار مهم است، چرا که هم درآمد خوب و هم لذت کار کردن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

از این رو اگر خواستید وارد این کسب و کار بی نظیر شوید، خلاقیت خود را حتما پرورش دهید که همیشه باید با شما همراه باشد. راه دیگری که درآمد شما را افزایش می‌ دهد و شما را به موفقیت نزدیک تر می کند، مشتری مداری است.

اگر شما بتوانید گفت و گو و ارتباط خود را با مشتریان تقویت کنید، به مراتب درآمد خود را افزایش خواهید داد. وقتی مشتری رفتار، منش و منصف بودن شما را می‌ بیند، تصمیم می گیرد هر باری که قصد خرید گل را دارد، پیش شما بیاید و از شما گل را خریداری کند. از این رو روند افزایش درآمد شما رو به بالا قرار می گیرد.

یادگیری گل آرایی

برای اینکه وارد این صنعت شوید، لازم دارید که گل آرایی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید، چرا که گل آرایی بخش بزرگی از این کسب و کار است. شما باید سبک گل آرایی های مختلف را به خوبی فرا گیرید که در زمان مناسبت های متفاوت بهترین گل آرایی را به ارمغان آورید.

به یاد داشته باشید که باید از تجربه پیران این صنعت به خوبی استفاده کنید که بتوانید گل های با کیفیتی را انتخاب کرده و با گل آرایی، زیبایی و شکوه گل ها را چند برابر کنید. با این کار شما مشتریان و درآمد کاری خود و همچنین لذت کار کردن را در خود افزایش خواهید داد. برای یادگیری گل آرایی می توانید کارگاه های متفاوت آموزشی را امتحان کنید.

در این کارگاه ها شما گل آرایی را با گل های متفاوت، متنوع و باکیفیت یاد خواهید گرفت. همین امر شما را در گل فروشی فوق العاده و پر درآمد، کمک می کند.

یکی دیگر از مسائل مهم در گل آرایی، شناختن مفاهیم گل ها و رنگ های آن ها است. شما باید یاد بگیرید که چه نوع گلی انتخاب کنید و با در نظر گرفتن رنگ های آن ها گل آرایی را انجام دهید.

در توصیه آخر این بخش، به یاد داشته باشید که اگر می خواهید در این کسب و کار همیشه پر درآمد باشید، باید به طور مداوم اطلاعات و سبک های گل آرایی خود را بروز کنید که در نهایت مشتری با سلایق متفاوت را جذب کنید.

نکات مهم در ارتباط با کسب و کار گل فروشی

برای این که کسب و کاری را شروع کنید، نیاز دارید که یک سری مسائل را یاد بگیرید. به عنوان مثال شما باید راجع به مفاهیم فروش، ارتباط و طرز صحبت کردن با مشتری مطالعه کنید و از دانشی که بدست آورده‌اید، به خوبی در کارتان استفاده کنید.

حتما از افراد با تجربه در این کار کمک بخواهید که سختی ها و راه هایی که باید در این مسیر طی کنید را برای شما توضیح دهند. مناسبت هایی مانند روز مادر، روز معلم، روز پدر و بسیاری دیگر را جدی بگیرید و حتما برنامه‌ ای برای این مناسبت ها داشته باشید.

به عنوان مثال ساعت کاری خود را افزایش دهید یا گل آرایی خاصی را داشته باشید که در این مسیر علاوه بر خدمات خوب به مشتریان، درآمد خوبی نیز داشته باشید. حتما نیازهای مشتریان را شناسایی کنید، این امر به شما کمک می کند که چه گل هایی را برای مغازه خود انتخاب کنید یا چه نوع گل آرایی را انجام دهید.

مورد دیگری که باید توجه داشته باشید، دکور مغازه است. سعی کنید بهترین گل آرایی های خود را در دکور قرار دهید که مشتریان بیشتری را جذب کند.

شما برای این که بتوانید خدمات خوبی را ارائه دهید، نیاز دارید که مغازه خود را مجهز کنید. از این رو حتما تجهیزات مناسب را برای مغازه و گل آرایی خود تهیه کنید.

بازار گل تهران کجاست؟

بسیاری از ما قصد داریم که کسب و کار گل فروشی را شروع کنیم. از این رو باید بازارهای گل تهران را بشناسیم. در این بخش قصد داریم که چند مورد از بازارهای گل تهران را به شما معرفی و آدرس های آن ها را بررسی کنیم.

بازار گل محلاتی

یکی از بزرگ ترین بازارهای تهران که در شرق این استان واقع شده، بازار گل محلاتی است. این بازار گل در شرق تهران گل های رنگارنگ و تازه را برای شما مهیا کرده است و شما به راحتی می توانید به این بهشت گل ها بروید و از نعمت های آنجا خریداری کنید. ساعت کاری این بازار زیبا از ۴:۳۰ تا ۱۱:۳۰ است.

آدرس: تهران، بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم و پایین‌تر از دادگاه.

بازار گل خاوران

بهشتی دیگر در جنوب تهران واقع شده است. بازاری که زیبایی، طراوت و عشق را برای شما به ارمغان می آورد. این بهشت با نام بازار گل امام رضا نیز در میان مردم شناخته شده است.

آدرس: تهران، اتوبان امام رضا، ضلع جنوب و غرب شهرک صنعتی خاوران، بازار گل امام رضا.

بازار گل بهشت زهرا

به عنوان یکی دیگر از بازارهای گل، می توان به بازار گل بهشت زهرا اشاره کرد که بازار بسیار بزرگی است و قیمت مناسبی برای تهیه‌ گل را به شما هدیه می دهد.

آدرس: ابتدای اتوبان بهشت زهرا، بعد از صالح آباد.

در آخر

گل فروشی یکی از کارهایی است که در کنار درآمد خوب، می توانید لذت کار کردن با گل ها را داشته باشید و هیچ وقت از کسب و کار خود خسته نشوید.

البته این بدین معنا نیست که این کار سختی و مشکلات خود را ندارد. هر کاری به نوع خودش سخت و دشوار است، ولی شما کم کم در آن کار حرفه ای خواهید شد و با تجربه ای که کسب کرده اید، تمام سختی‌ ها را پشت سر خواهید گذاشت.

اگر به دنبال سایتی هستید که مرجع مطمئنی باشد و صفر تا صد تولیدی های مختلف را به خوبی به شما معرفی کند، حتما به سایت تولیدات سر بزنید. این سایت در این مسیر به خوبی شما را همراهی خواهد کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد