لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

0

این مقاله قصد دارد به موضوع “لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب” بپردازد و مطالبی را در این زمینه به افراد علاقه‌مند ارائه کند.

بعد از تشخیص دادن نوع پوست خود و رسیدن به این نتیجه که پوستی چرب دارید، باید چه کاری را انجام دهید؟

ابتدایی‌ترین کار این است که اقدام به تهیه محصولات مناسب برای جنس و نوع پوست خود کنید و استفاده از آنها را در پیش بگیرید. چرا که تولید میزان زیادی از روغن و چربی در طول روز توسط پوست شما انجام می‌شود که می‌تواند موجب بروز مشکلاتی مانند جوش و آکنه شود.

علاوه بر این به آسانی می‌تواند تخریب آرایش شما را به دنبال داشته باشد؛ زیرا در چنین وضعیتی، مواد آرایشی روی یک لایه لیز و سر قرار خواهند گرفت که امکان ریزش سریع آنها وجود خواهد داشت. در نتیجه باید شناسایی لوازم آرایشی و همچنین محصولات بهداشتی متناسب با پوستتان را انجام دهید که مشکلی برای آرایش کردن نداشته باشید و جوشی نیز به وجود نیاید.

تصور بسیاری از افراد این است که آبرسانی تنها مختص پوست‌های خشک است؛ اما این تصوری اشتباه است. در واقع هر نوع پوستی نیازمند استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده است که بتواند پوستی سالم و لطیف را به وجود آورد. اما بهتر است که آشنایی با ویژگی‌های بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب را مورد توجه قرار دهید که انتخاب گزینه‌ای مناسب برای مرطوب کردن پوستتان را آسان‌تر کنید.

در هنگام تصمیم برای خرید یک آبرسان خوب، ممکن است که دچار سردرگمی شوید و انتخاب در بین هزاران مدل آبرسان که دارای برندهای مختلف و عصاره‌های متفاوت هستند، امری دشوار به نظر برسد. اما در صورت آگاهی از چند نکته مهم برای خرید بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب و بررسی این فاکتورها در محصولات مورد نظر می‌توان انتخابی مناسب انجام داد.

لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب چه مواردی را در بر خواهد گرفت؟

در ادامه به برخی از لوازم آرایشی اشاره خواهد شد که هر کدام به صورت جداگانه برای پوست چرب بررسی شده‌اند. ارتباط با دکتر پوست و مو نیز می‌تواند شما را در تشخیص نوع پوست و راهکارهای مناسب برای محافظت از آن کمک کند.

فیس واش و تونر

یک شوینده مناسب که مخصوص پوست چرب است، می‌تواند شستشوی هر روغنی که روی پوست شما وجود دارد را انجام دهد. علاوه بر این شوینده مناسب و مخصوص پوست چرب خواهد توانست که تعادل تولید چربی و روغن را نیز انجام دهد. اما توجه به این نکته نیز ضروری است که درست است چندین بار شسته شدن صورت در روز می‌تواند احساس خوبی برای شما به ارمغان آورد، اما سبب تحریک تولید چربی خواهد شد و از این طریق تولید چربی را بیشتر خواهد کرد. توصیه این است که شسته شدن صورت یک بار در صبح و یک بار در شب انجام شود.

لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب

تونر از این قابلیت برخوردار است که در متعادل سازی تولید چربی و روغن پوست بسیار کمک‌کننده باشد، زیرا می تواند تاثیر قابل توجهی بر تنظیم PH پوست و پاکسازی منافذ آن داشته باشد. به این ترتیب پوست را شاداب‌تر خواهد کرد. گلاب نیز می‌تواند به عنوان یک تونر طبیعی عالی برای پوست چرب مورد توجه قرار گیرد.

مرطوب کننده

تصور اکثر خانم‌ها و آقایان این است که به این دلیل که پوست آنها روغنی و انعطاف‌پذیر است، دیگر نیازمند مرطوب کننده نیستند؛ اما این تصور و تفکری نادرست است. زیرا حفظ پوست به صورت هیدراته می‌تواند جوانی و شادابی بیشتری را برای پوست به دنبال داشته باشد و علاوه بر این موجب کاهش پیدا کردن میزان تولید چربی شود. اما نکته قابل توجه این است که باید مرطوب کننده‌ای مورد استفاده قرار گیرد که از نوع فاقد چربی بوده و برای پوست چرب مناسب باشد.

لایه برداری؛ ۳ تا ۴ بار در هفته و تعیین لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب

پوست روغنی که لایه‌های سلولی مرده آن را پوشش داده‌اند، می‌تواند تولید روغن بیشتری را انجام دهد و میزان بروز آکنه و جوش نیز در آن بسیار زیاد است. زیرا به علت بسته بودن منافذ آن از روغن و آلودگی انباشته شده است. در نتیجه لایه برداری صورت در هفته به وسیله یک اسکراب، ۳ تا ۴ بار در هفته توصیه می‌شود. توجه به این ۲ نکته ضروری است:

  • اسکرابی که بتا – هیدروکسی اسید دارد، می‌تواند نتیجه بهتری را به وجود آورد.
  • یک اسکراب که شکر دارد به راحتی قابلیت لایه برداری از پوست را خواهد داشت (این اسکراب می‌تواند خانگی باشد).

پرایمر و تعیین لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب

پرایمر می‌تواند آرایش را روی پوست قفل کند؛ در نتیجه باید به عنوان اصلی‌ترین لوازم آرایشی برای افرادی که دارای پوستی چرب هستند، در نظر گرفته شود. پرایمر مورد استفاده باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • حالت آن مات باشد.
  • به صورت ژلی یا پودری باشد.
  • کاملا فاقد روغن باشد.

 کانسیلر

پوست چرب و روغنی کاملا این استعداد را دارد که دچار آکنه شود. در نتیجه احتمال بروز قرمزی و جای جوش نیز در آن بسیار زیاد است. این موارد نیاز به یک کانسیلر را برای پوشش دهی آنها مشخص می‌کند. توجه به نکاتی ضروری است تا یک کانسیلر مناسب برای پوست چرب انتخاب شود:

  • کانسیلر به صورت مایع باشد (انواع کرمی می‌تواند موجب بسته شدن منافذ پوست شود).
  • فرمولاسیون آن سبک باشد.
  • برای پوست چرب مناسب باشد.

کرم پودر و تعیین لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب

در فرآیند انتخاب کرم پودر باید به مواردی دقت شود که ابتدایی‌ترین آنها، هماهنگی رنگ پودر با کرم پودر است. پس از آن فرمولاسیون کرم پودر باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع افرادی که پوست روغنی و چربی دارند، نباید استفاده از انواع سنگین کرم پودر که پوشش دهی بالایی نیز دارند را به طور مداوم انجام دهند. توصیه این است که از یک کرم پودر سبک، پودری و مات کننده که فاقد چربی است، استفاده شود تا پوستی صاف و بدون برق برای شما به وجود آورد.

نکته:

در صورتی که تمایلی به کرم پودر با جنس پودری ندارید، توصیه می‌شود که استفاده از یک کرم پودر مایع که پایه آن آب است یا یک کرم پودر با جنس موس (موس شکل) را در نظر بگیرید.

برای حفظ آرایش به صورت مات و بدن برق، می‌توانید استفاده از پودر آرایشی مات کننده یا پنکک را مورد توجه قرار دهید. این موضوع برای مواقعی که نیاز به حفظ آرایش به مدتی طولانی دارید، اهمیت بیشتری خواهد داشت.

ویژگی‌های بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب چیست؟

در این بخش به معرفی کرم آبرسان و ویژگی‌های آن پرداخته خواهد شد:

لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب

ویژگی‌های بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب: اگر پوست شما هم چرب است و از مناسب بودن آبرسان برای پوست خود آگاه نیستید، در ادامه به نکاتی اشاره خواهد شد که شما را یاری کند تا یک آبرسان مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

بافت آبرسان

به طور معمول، همه آبرسان‌ها بافتی سبک دارند و ساخت آنها بر پایه آب انجام شده است. اما آبرسان‌هایی که استفاده از آنها برای پوست چرب انجام می‌شود، باید سبک باشند و درصد چربی آنها بسیار اندک باشد. آبرسان‌های بسیار زیادی موجود هستند که چربی ندارند و توصیه این است که این آبرسان‌ها برای پوست‌های چرب و روغنی مورد استفاده قرار گیرند.

آبرسانی عمیق و تعیین لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب

اگر بتوان بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب را معرفی کرد، باید گفت که بهترین کرم آبرسان، آبرسانی است که از قابلیت مرطوب کردن لایه‌های مختلف پوست برخوردار باشد و بتواند به اندازه کافی، آنها را آبرسانی کند؛ به این ترتیب موجب جلوگیری از ترشح چربی‌های اضافی خواهد شد. قدرت نفوذ بالا و جذب سریع می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی آبرسانی عمقی پوست داشته باشد.

خاصیت ضد جوش

برخی از کرم‌های آبرسان می‌توانند مانع از بروز جوش‌های جدید شوند و حتی کمک کنند که جوش‌های قبلی نیز از بین بروند. اگر دارای پوست چربی هستید و تعدادی جوش در نقطه‌های مختلف پوست شما قابل مشاهده است، می‌توان استفاده از کرم‌های آبرسانی را در نظر گرفت که ضد جوش هستند.

عصاره بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب

کرم‌های آبرسان که برای استفاده روی پوست‌های چرب مناسب هستند، باید دارای عصاره میوه‌ها یا گیاه‌هایی باشند که درصد چربی آنها اندک است. به عنوان مثال می‌توان گفت که آبرسان با عصاره روغن آرگان نباید به عنوان کرم آبرسان برای افراد دارای پوست چرب و روغنی استفاده شود. اما می‌توان کرم‌های آبرسانی که دارای عصاره آلوئه ورا هستند را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای پوست چرب و روغنی در نظر گرفت.

کرم آبرسان دارای عصاره عسل مانوکا نیز برای افرادی که پوستی روغنی و چرب دارند، مناسب خواهد بود. عسل مانوکا نوعی عسل است که از خاصیت‌های دارویی و درمانی فراوانی برخوردار است که استفاده از آن در برخی از لوازم آرایشی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد. عسل مانوکا می‌تواند سبب جذب رطوبت شود و علاوه بر این، منجر به قفل شدن هیدراته اضافی در پوست فرد شود؛ به این ترتیب می‌تواند هیدراته مضاعفی را به وجود آورد.

عسل مانوکا موجب جذب شدن رطوبت خواهد شد و از خروج آب و رطوبت از پوست فرد نیز جلوگیری خواهد کرد؛ به این ترتیب استفاده از آن جهت حفظ رطوبت در لایه‌های پوست به عنوان گزینه‌ای مناسب پیشنهاد می‌شود.

آبرسان غیر کمدوژنیک و تعیین لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب

محصولات آرایشی و بهداشتی غیر کمدوژنیک، منافذ خارج شدن چربی لایه‌های پوست را می‌بندند. پوست‌های چرب مستعد بروز جوش‌های زیرپوستی و سرسیاه هستند، در نتیجه باید استفاده از محصولات غیر کمدوژنیک مد نظر قرار گیرد. آبرسان‌هایی که دارای این خاصیت هستند، موجب مسدود شدن منافذ پوست نخواهند شد و در نتیجه سبب جلوگیری از بروز جوش‌های زیرپوستی و جوش‌های سرسیاه می‌شوند.

لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب

محصولاتی که دارای روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن زیتون، روغن بادام و میوه‌هایی بر پایه روغن هستند را باید در دسته محصولاتی قرار داد که امکان کمدوژنیک بودن آنها وجود دارد و می‌توانند موجب مسدود شدن منافذ پوست شوند. پس چنانچه مطرح شد، بهترین کرم آبرسان برای پوست چرب، آبرسان‌هایی است که عصاره سبک مانند آلوئه ورا، عسل مانوکا، خیار و غیره دارند و استفاده از این محصولات آبرسان توصیه می‌شود.

ضد حساسیت

درست است که اغلب این پوست‌های خشک هستند که حساس‌تر شناخته می‌شوند، اما امکان دارد برخی از افرادی که پوست چرب دارند نیز با مشکل حساسیت پوستی مواجه شوند. در نتیجه در صورت داشتن پوستی چرب و حساس، استفاده از محصولات ضدحساسیت توصیه می‌شود. محصولات مناسب برای افرادی که پوستی حساس دارند، محصولاتی بدون رایحه، فاقد اسانس و عطر و بدون پارابن هستند.

کلام آخر

این مقاله به موضوع “لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب” پرداخته و مطالبی را در این زمینه به مخاطبان خود ارائه داده است. در پایان می‌توان گفت که مشاوره با یک دکتر پوست عالی می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد و در واقع مراجعه به دکتر پوست جنوب تهران و سایر نقاط تهران می‌تواند بخش زیادی از ابهام و پرسش‌ها را پاسخ دهد.

در ادامه به آدرس یک وب سایت اشاره شده است. برای بررسی بیشتر و آشنایی با کاربرد این وب سایت، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

وب سایت دکتر با من از قابلیت ارائه دادن خدمات پزشکی مورد نیاز مراجعه کنندگان برخوردار است. منظور از این خدمات پزشکی، مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی است. به عبارت بهتر وب سایت دکتر با من را می‌توان پلی در نظر گرفت که بین پزشکان و مراجعه کنندگان ارتباط برقرار خواهد کرد.

توصیه این است که بعد از این که به این وب سایت مراجعه کردید، به طور دقیق اقدام به تعیین دریافت خدمات در زمینه‌های گوناگون کنید. پزشکی، روانشناسی یا لوازم پزشکی؟ به این ترتیب، خدمات پزشکی و سلامت ساده‌تر و بهتر در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد