درباره جوش صورت پس از اصلاح و درمان آن بدانید

0

این مقاله قصد دارد راجع به موضوع جوش صورت پس از اصلاح صحبت کند و مطالبی را در این زمینه به افراد علاقه مند ارائه دهد.

جوش زدن یکی از مشکلاتی است که تعداد بسیار زیادی از افراد با آن مواجه هستند. جوش دارای انواع مختلفی است که از میان آنها می توان به مواردی مانند جوش های دوران بلوغ، جوش ناشی از مصرف غذاهای چرب، جوش دوران قاعدگی و جوش بعد از اصلاح اشاره کرد.

بسیاری از افراد بعد از اصلاح صورت با مشکلات پوستی مواجه می شوند که جوش صورت یکی از آنها است. به همین علت تمایل چندانی ندارند که پوست صورت خود را اصلاح کنند و در صورت انجام چنین کاری، دچار استرس می شوند که صورتشان مجددا پر از جوش نشود.

با توجه به مطالب مطرح شده، جوش ها دارای انواع مختلفی هستند. در نتیجه روش های درمان آنها نیز با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. در ادامه این مقاله بیشتر به موضوع جوش صورت پس از اصلاح پرداخته خواهد شد و جزئیاتی در این باره ارائه می شود. با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

علت جوش بعد از اصلاح چیست؟

اصلاح صورت و مشکلات پوستی بعد از آن
اصلاح صورت و مشکلات پوستی بعد از آن

افرادی که دارای پوستی حساس هستند، ممکن است بعد از هر بار اصلاح با جوش های پوستی مواجه شوند. علت جوش بعد از اصلاح، ضربه های وارد شده به پوست صورت در حین اصلاح است. امکان به وجود آمدن التهاب در ساقه مو هنگام درآمدن مو از ریشه وجود دارد که این التهاب می تواند مجرای ساقه مو را مسدود کند. به همین علت می توان دلیل اصلی جوش زدن صورت را التهاب پوستی دانست که در اثر ضربه های وارد شده به پوست ایجاد می شود.

در صورت استفاده افراد از روش اپیلاسیون برای اصلاح صورت ممکن است دفعه های اول دچار جوش های زیادی روی صورت خود شوند. علت این اتفاق این است که بیرون کشیده شدن موها با شدت و سرعت زیادی انجام می شود و در نتیجه با افزایش التهاب پوستی، جوش ها بیرون خواهند آمد.

التهاب یکی از عوامل اصلی است که می تواند جوش های صورت را به وجود آورد. اما میکروب هایی در پوست افراد موجود است که در صورت تحریک آنها در اثر اصلاح در صورت، التهاب و جوش های پوستی به وجود می آید.

تصوری اشتباه وجود دارد که این میکروب ها تنها در افرادی که دارای پوستی حساس هستند، وجود دارد. این تفکری اشتباه است و این میکروب ها در پوست تمامی افراد موجود هستند و در آن زندگی می کنند.

به همین علت است که همه افراد باید به منظور اصلاح صورت خود اقداماتی انجام دهند تا از جوش صورت خود جلوگیری کرده و آن را درمان کنند. حتی برای این منظور می توانند از طریق تماس با دکتر پوست هم مشورت های لازم را بگیرند.

جوش های به وجود آمده در اثر اصلاح صورت با تیغ

جوش صورت بعد از اصلاح

استفاده از تیغ به منظور اصلاح موهای صورت توسط بسیاری از افراد انجام می شود. در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که خانم ها نباید به اصلاح صورت خود با تیغ بپردازند، زیرا تیغ می تواند التهاب به وجود آورد و جوش های صورت این افراد را بیشتر کند. آقایان نیز در هنگام اصلاح موهای صورت خود به وسیله تیغ با برآمدگی هایی مواجه خواهند شد که ناشی از رشد مو در زیر پوست است.

در چنین افرادی، موی صورت به جای طی کردن مسیر صحیح خود و بیرون آمدن از پوست، شروع به حرکت در زیر پوست و پیچ خوردن به دور خود می کند. این برجستگی ها به مرور زمان سبب می شوند که زخم های پوستی و جوش های صورت به وجود آیند.

افراد با موهای صورت کلفت و ضخیم بیشتر مستعد این نوع از جوش ها هستند. آقایان برای جلوگیری از بروز جوش های پوستی بهتر است از یک ماشین ریش تراش برای اصلاح صورت خود استفاده کنند.

به وجود آمدن جوش بعد از اصلاح در اثر آرایش

اکثر خانم ها بلافاصله بعد از اصلاح کردن موهای پوست صورت خود با بند، از مواد آرایشی و کرم پودرها استفاده می کنند. استفاده از مواد آرایشی موجب می شود که منافذ پوست بسته شوند. در مواردی نیز احتمال آلودگی فرچه یا پد کرم و پنکیک وجود دارد که با برخورد این وسیله ها با پوست صورت، ورود آلودگی ها به پوست رخ خواهد داد. در نتیجه، جوش بعد از بند زدن به وجود می آید.

نکاتی مرتبط با درمان جوش صورت پس از اصلاح

  • عدم استفاده از هیچ گونه مواد آرایشی تا بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از اصلاح به منظور درمان جوش صورت پس از اصلاح
  • خودداری از لایه برداری صورت قبل از اصلاح
  • اجتناب از لمس پوست صورت از ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از اصلاح
  • خودداری از شستن پوست صورت با آب گرم بعد از اصلاح با بند
  • اجتناب از رفتن به حمام تا دو ساعت بعد از اصلاح
  • انجام ندادن بخار درمانی بعد از اصلاح
  • جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بدون کرم ضدآفتاب
  • قرار دادن کمپرس سرد روی پوست صورت بعد از اصلاح
  • استفاده از گلاب برای تغییر رنگ پوست در اثر اصلاح با بند
  • استفاده از لوسیون های کاهنده التهاب به منظور کاهش التهاب پوست صورت

روش‌ های جلوگیری از جوش صورت پس از اصلاح

جلوگیری از جوش صورت بعد از اصلاح
جلوگیری از جوش صورت بعد از اصلاح

روش های متعددی برای کاهش شدت جوش های بعد از اصلاح به میزانی چشم گیر وجود دارد. در صورت به کارگیری چنین روش هایی می توان با خیالی آسوده به اصلاح صورت پرداخت و در مورد جوش های روی چهره نگرانی نداشت.

  • دوش آب گرم قبل از اصلاح صورت: این اقدام می تواند سبب باز شدن منافذ پوست صورت شود و منجر به نرم تر شدن پوست شود. در نتیجه پوست صورت آماده خواهد شد تا اصلاح شود.
  • آقایانی که تمایل به اصلاح صورت با تیغ دارند باید از خمیرهای اصلاح استفاده کنند.
  • آقایان باید تیغی را مورد استفاده قرار دهند که تیز باشد. علاوه بر این، کشیده شدن تیغ باید در جهت رویش مو روی صورت باشد.
  • در صورت عدم تمایل به دوش گرفتن قبل از اصلاح صورت، می توان اقدام به به شستشوی صورت با آب و ضدعفونی کردن آن با یک محلول پرداخت.
  • افرادی که از روش لیزر استفاده می کنند تا صورت خود را اصلاح کنند، بهتر است قبل از این کار به حذف موهای زائد خود با تیغ بپردازند تا کمتر با التهاب و جوش مواجه شوند.
  • قرار دادن یک پارچه مرطوب و خنک به مدت ۵ دقیقه روی پوست بعد از اتمام کار توصیه می شود.

درمان جوش بعد از اصلاح

روش های زیادی برای درمان جوش صورت پس از اصلاح وجود دارد. ویژگی مشترک این محصولات و مواد طبیعی این است که خاصیتی ضد التهاب دارند. در ادامه روش هایی برای آن ارائه می شود.

درمان جوش بعد از اصلاح به روش طبیعی

انواع مختلف ماسک های صورت عسل، کمپرس یخ، آلوئه ورا، جوش شیرین، روغن درخت چای و سایر راهکارها می توانند به منظور از بین بردن و درمان جوش پس از اصلاح صورت مورد استفاده قرار گیرند.

داروهای درمان جوش بعد از اصلاح

کرم های زیادی وجود دارد که در صورت استفاده از آنها می توان به درمان جوش پس از اصلاح پرداخت.

  • کرم رتینوئید
  • کرم مرطوب کننده
  • کورتیکواستروئیدها
  • آنتی بیوتیک‌ها
  • ایزوترتینوئین خوراکی
  • کرم موبر

کلام آخر

در صورت برطرف نشدن مشکل از طریق به کارگیری راهکارهای مطرح شده می توان به دکتر پوست عالی مراجعه کرد و یک متخصص پوست شرق تهران و سایر نقاط تهران را انتخاب کرد. به این ترتیب پزشک داروهای مختلفی را تجویز خواهد کرد که جوش صورت پس از اصلاح برطرف شوند.

وب سایت دکتر با من قابلیت ارائه خدمات پزشکی را به مراجعه کنندگان دارد که مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی را در بر می گیرد. در واقع این وب سایت، بین پزشکان و مراجعه کنندگان ارتباط برقرار می کند. وب سایت دکتر با من این قابلیت را دارد که خدمات پزشکی مورد نیاز مراجعه کنندگان را در دسترس آنها قرار دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد