بررسی مواد سفت کننده پوست صورت

0

مشکل افتادگی و شل شدن پوست اغلب در سنین بالا رخ می دهد. البته ممکن است در سنین پایین تر نیز چنین مشکلی به علت کاهش وزن یا بارداری برای افراد به وجود آورد. پوست شل و آویزان می تواند برای افراد آزاردهنده باشد و اعتماد به نفس آنها را کاهش دهد. همه افراد موقعیت استفاده از جراحی را برای رفع این مشکل ندارند. به همین علت افراد پیش از مراجعه به دکتر پوست خوب در تهران و سایر شهرها و همچنین مشاوره با دکتر پوست در جستجوی روش هایی هستند که مشکل خود را برطرف کنند. مواد سفت کننده پوست صورت، موضوعی است که این مقاله به بررسی آن پرداخته است.

به طور معمول کاهش بافت و ساختار پروتئینی پوست و ضعف کلاژن ها سبب می شود که پوست دچار افتادگی شود. روش های خانگی مواردی مانند تقویت کلاژن، درمان افتادگی پوست و بازسازی ساختار پروتئینی را در بر می گیرد که می توانند افتادگی و شل شدگی پوست را برطرف کنند. استفاده از این روش ها اغلب به منظور درمان افتادگی های خفیف و متوسط خواهد بود تا از افتادگی پوست جلوگیری شود.

در نتیجه افرادی که دچار افتادگی های شدیدی در پوست خود هستند، بهتر است روش های درمانی دیگر را مد نظر قرار دهند و سپس روش های خانگی را در پیش گیرند تا نتیجه تثبیت شود. در ادامه به برخی از روش های خانگی در این زمینه و درمان افتادگی پوست اشاره خواهد شد. با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

علت ایجاد افتادگی پوست

افتادگی پوست

به طور معمول اصلی ترین علت افتادگی پوست را می توان به افزایش سن ارتباط داد. افزایش سن سبب می شود که لایه های زیرین پوست دچار آسیب دیدگی شوند و همین امر موجب افتادگی پوست می شود. از سایر عوامل افتادگی پوست می توان به کاهش وزن اشاره کرد؛ زیرا تجمع چربی ها باعث کش آمدن پوست می شود و ورزش قابلیت از بین بردن همه پوست اضافی ایجاد شده را ندارد.

همچنین مواردی مانند استرس، مصرف سیگار، برخی بیماری ها، استفاده از الکل، قرارگیری در معرض نور خورشید و آلودگی ها نیز می توانند در نقاط مختلف بدن، افتادگی پوست را به وجود آورند.

واضح است که پیشگیری نسبت به درمان بهتر است. در نتیجه توصیه این است که پیش از ظهور علائم افتادگی در پوست از آن جلوگیری کرد. از اصلی ترین راهکارهای پیشگیری از افتادگی پوست این است که از کرم ضد آفتاب استفاده شود. نکته قابل توجه این است که SPF کرم های ضدآفتاب باید بالا باشد تا محافظت از پوست را در مقابل اشعه های UVA و UVB  انجام دهد. علاوه بر این، تغییر سبک زندگی نیز می تواند بر حفظ سلامت پوست و جلوگیری از افتادگی آن تاثیر قابل توجهی داشته باشد. مواردی مانند عدم استفاده از دخانیات، رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم می توانند سبک زندگی را تغییر دهند.

مصرف دخانیات و الکل سبب می شود که کلاژن و الاستین پوست دچار آسیب دیدگی شود و سرعت پیری پوست را افزایش دهد. در واقع این مواد به لایه های زیرین پوست صدمه می زند و غشای پوست را دچار آسیب دیدگی می کند و به این ترتیب موجب شل و آویزان شدن پوست می شود. مصرف دخانیات و الکل می تواند تاثیر قابل توجهی روی سلامتی پوست به مدتی طولانی داشته باشد و صدمه های جبران ناپذیری به آن وارد کند. در نتیجه ترک مصرف سیگار می تواند موجب جلوگیری از افتادگی زودرس پوست شود.

روش ‌های خانگی برای جلوگیری از افتادگی پوست

درمان افتادگی پوست

قرارگیری میوه و سبزیجات در رژیم غذایی سبب خواهند شد که از افتادگی پوست جلوگیری شود. این مواد می تواند آنتی اکسیدان های طبیعی را برای بدن فراهم کند و مانع از آسیب دیدگی کلاژن های پوست خواهند شد. از اصلی ترین مواد غذایی که دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مفید برای پوست هستند، می توان به انواع فلفل، گوجه و سبزیجات با برگ سبز اشاره کرد که از مواد سفت کننده پوست صورت به شمار می روند. علاوه بر رژیم غذایی سالم، مواردی مانند انجام ورزش منظم می تواند سلامت پوست را حفظ کرده و از افتادگی آن جلوگیری کند.

استفاده از ماسک ماست از مواد سفت کننده پوست صورت و سایر نواحی بدن

ماسک صورتی که از ماست ساخته شده است، می تواند برای رفع افتادگی پوست صورت و گردن به عنوان گزینه ای مناسب مد نظر قرار گیرد. با استفاده از آن می توان به برطرف کردن افتادگی نواحی دیگر بدن پرداخت. پوست نازک تر صورت و گردن سبب کوتاه تر شدن فرآیند درمان نسبت به نواحی دیگر بدن می شوند.

ماست، اسید لاکتیک دارد. این اسید، منافذ پوستی را تنگ می کند و از این طریق آنها را محکم نگه می دارد. به این ترتیب جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست رخ می دهد. علاوه بر این از نفوذ آلودگی به لایه های زیرین ممانعت کرده، از تخریب این لایه ها پیشگیری می کند و مانع از آسیب دیدگی غشای پوستی می شود. ماسک ماست، سفتی پوست را حفظ می کند و موجب حفظ درخشندگی و جوانی آن می شود.

ترکیب چند قطره آب لیموترش با ۲ قاشق غذاخوری ماست، طرز تهیه این ماسک است که باید بلافاصله روی پوست مالیده شود. باید به این نکته توجه کرد که بعد از قرارگیری ماسک روی صورت، ماساژ پوست صورت به مدت حداقل ۱۰ دقیقه لازم است تا ماست به خورد پوست برود. برای اثرگذاری بیشتر، شستشوی صورت با آب ولرم ۵ دقیقه بعد از ماساژ توصیه می شود.

در صورت استفاده از این ماسک، سه یا چهار بار در طول هفته، بعد از مدتی می توان متوجه تاثیر آن شد.

مطالب مطرح شده مختص درمان افتادگی صورت بوده است. به منظور درمان افتادگی در سایر نواحی بدن، تهیه مقدار بیشتری ماست به عنوان مواد سفت کننده پوست صورت مورد نیاز است و تکرار آن به دفعات بیشتری نیاز دارد.

ژل آلوئه ‌ورا از مواد سفت کننده پوست صورت

آلوئه ورا دارای ترکیبات شیمیایی است که تضمین کننده حفظ سلامت پوست به حساب می آید. این گیاه برای پوست تسکین بخش است و پوست را تغذیه می کند و به محافظت از پوست در مقابل صدمه های ناشی از آفتاب و در نتیجه پیری می پردازد. همچنین می تواند پوست را سفت کند و در این زمینه کمک کننده است. توصیه این است که روزانه یک بار این گیاه را مورد استفاده قرار دهید.

مواد لازم:

ژل آلوئه ‌ورا: به میزان لازم

نحوه استفاده:

  • برش دادن یک برگ آلوئه ورا و بیرون آوردن ژل داخل آن و مالیدن ژل آلوئه ‌ورا روی نواحی مورد نظر پوست
  • صبر کردن به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای خشک شدن پوست و سپس شستشوی نواحی مورد نظر با آب
  • تکرار این کار به صورت روزانه

میکرونیدلینگ برای سفت شدن سریع تر پوست

میکرونیدلینگ – یکی از روش های سفت شدن پوست صورت

 

میکرونیدلینگ روشی کم تهاجمی و غیرجراحی است که استفاده از سوزن های کوچک برای سوراخ کردن پوست در آن انجام می شود و کلاژن و بافت جدید به وجود می آورد. میکرونیدلینگ، پوست را دچار تحریک و قرمزی می کند؛ اما این عوارض جانبی به سرعت از بین می روند و پوستی صاف و سفت در طی چند ساعت یا چند روز را به وجود خواهند آورند.

  • در صورت قصد انجام درمان های میکرونیدلینگ توسط یک متخصص پوست، نیازمند هزینه است. به طور کلی می توان گفت که چندین جلسه نیاز است تا حداکثر نتیجه حاصل شود. تعداد جلسه های مورد نیاز به صورت دقیق به نتیجه مورد نظر، سن و نوع پوست بستگی دارد و می تواند بسیار متفاوت باشد.
  • امکان خریداری دستگاه های میکرونیدلینگ خانگی نیز وجود دارد که باید هزینه آن پرداخت شود. سوراخ شدن پوست توسط دستگاه های میکرونیدلینگ خانگی به اندازه دستگاه های پزشکی نیست، در نتیجه تغییر زیادی قابل مشاهده نخواهد بود.
  • میکرونیدلینگ خانگی می تواند پوست را مرطوب و سفت کند و در این زمینه کمک کننده است.

کلام آخر

افتادگی پوست، مشکلی است که به طور معمول افراد با افزایش سن با آن مواجه می شوند. برخی از روش های گران قیمت اغلب عوارض جانبی به دنبال دارند؛ به همین علت توصیه این است که استفاده از روش های طبیعی به منظور سفت شدن پوست مورد توجه قرار گیرد.

این مقاله چند روش خانگی برای سفت شدن پوست ارائه کرده است که امکان بهره بردن از فواید آن برای پیشگیری از افتادگی و چین و چروک نیز وجود دارد. این مقاله به صورت کلی به توضیح مواردی راجع به مواد سفت کننده پوست صورت پرداخته است.

تیم دکتر با من از این قابلیت برخوردار است که خدمات پزشکی مورد نیاز مراجعه کنندگان را به آنها ارائه کند. خدمات پزشکی مواردی مانند مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی را در بر می گیرد. به عبارت بهتر می توان گفت که دکتر با من مواردی مانند برقراری تماس تلفنی، دریافت نوبت، گفتگو و غیره را بین پزشکان و مراجعه کنندگان امکان پذیر می کند. همچنین این تیم توانسته است بهترین پزشکان را به همراه آدرس، موقعیت مکانی، تلفن تماس و غیره را در کنار هم جمع آوری کند. به عنوان مثال ارتباط با دکتر پوست آنلاین از طریق مراجعه به وب سایت این تیم امکان پذیر خواهد بود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد