روش‌های رسیدگی به پوست صورت در منزل کدام هستند؟

0

تصور کنید یک روز از خواب بیدار شده‌اید و به جلوی آینه می‌روید که ناگهان با پوستی خسته و پر از آکنه روبه‌رو می‌شوید. پوستی که دیگر شادابی خود را از دست داده است و در سن بسیار کم مهمان‌های ویژه‌ای دارد، این مهمان‌های ناخوانده چین و چروک‌ها و آکنه‌ها هستند که به شما پوستی ناسالم هدیه داده‌اند.

از این رو رسیدگی به پوست صورت در منزل روندی است که می‌تواند شما را از این کابوس نجات داده و به مراتب پوستی زیبا و شاداب را به شما هدیه دهد. در روش مراقبت از پوست در منزل، شما سرعت روند پیری را کاهش می‌دهید، به ‌طوریکه پوست کمتر دچار چین و چروک و شل بودن می‌شود.

باز هم می‌خواهید بهانه بیاورید؟ چی از این بهتر که دیرتر وارد مرحله پیری شوید و پوست زیبا و شفافی داشته باشید؟ پس تنبلی را کنار بگذارید و بعد از خواندن با دقت این مقاله مراقبت از پوست خود را شروع کنید.

در این مقاله قصد داریم که بیشتر به پوست خود عشق بورزیم و از آن مراقبت کنیم و در ادامه یاد خواهیم گرفت که چگونه در منزل به راحتی دوباره سلامت پوست خود را برگردانیم و پوستی شاداب و یکدست داشته باشیم.

بنابراین شما را به دنیای زیبایی‌ها دعوت می‌کنیم، با ما همراه باشید.

روش‌های رسیدگی به پوست صورت در منزل

در ابتدا برای اینکه مراقبت از پوست را به خوبی انجام دهید، نیاز دارید که برنامه‌ریزی مختصر، اما دقیقی داشته باشید. این برنامه باید بر اساس دانش علمی و متناسب با نوع پوست شما نوشته شود که تاثیر بیشتری را همراه با خود داشته باشد.

نوع پوست شما دارای اهمیت بسیاری است که در مرحله اول باید نوع پوست خود را پیدا کرده و برنامه و محصولات مناسب نوع پوست خود را استفاده کنید. به‌ طور کلی ما چهار نوع پوست داریم که شامل پوست معمولی، خشک، چرب و مختلط است. هر کدام از این نوع پوست‌ها روتین پوستی مراقبت متناسب با خود را دارند.

رسیدگی به پوست صورت در منزل

شاید برای اولین بار برای شما سخت باشد که نوع پوست خود را تشخیص دهید، به همین دلیل مشاوره با دکتر پوست رایگان، گزینه مناسبی برای فهمیدن نوع پوست و پاسخ به یکسری سوالات مراقبتی است.

روتین پوستی

روتین پوستی روشی مناسب برای رسیدگی به پوست صورت در منزل است و شما را در مسیر داشتن پوستی زیبا و شاداب همراهی می‌کند.

روتین پوستی به شما آموزش می‌دهد که چه زمانی در طول روز کارهای مراقبت از پوست خود را انجام دهید یا مراحل انجام به چه صورتی باید باشد. از این رو روتین پوستی را دست کم نگیرید و حتما در برنامه روزانه خود، این مراقبت پوستی را داشته باشید.

در ادامه قصد داریم که روش‌های رسیدگی به پوست صورت در منزل را بررسی کنیم و آن‌ها را به عنوان روتین روزانه خود انجام دهیم. توجه داشته باشید که این روش‌ها پایه‌ای بوده و در شروع دوباره بسیار مهم هستند.

پاکسازی پوست صورت

برای انجام پاکسازی پوست صورت، در ابتدا باید از شوینده‌ها استفاده کنید که سطح پوست را تمیز و آماده مراحل دیگر می‌کند. حتما باید از شوینده‌های مناسب با نوع پوست خود بهره ببرید. توجه داشته باشید که از شوینده‌ها در طول روز فقط دو بار استفاده کنید. حواستان باشد که چه نوع برندی برای شوینده‌ خود به کار می‌برید. هیچ وقت محصول غیر اصل خریداری نکنید.

استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها

این دو محصول در مسیر مشترکی برای سلامتی پوست شما می‌جنگند که پوست شاداب و با طراوتی را برای شما به ارمغان بیاورند. مرطوب‌کننده‌ها به‌طور معمول چرب هستند که مانع دهیدراته شدن پوست می‌شوند. از طرفی محصولات آبرسان چرب نیستند، بلکه رطوبت را جذب می‌کنند و در نهایت آن را حفظ خواهند کرد.

تصور اشتباهی که میان عموم مردم وجود دارد، این است که گمان می‌کنند افرادی که پوست چرب دارند، نیازی به این محصولات مرطوب‌کننده نخواهند داشت. همه افراد با انواع نوع پوستی که دارند، برای رسیدگی به پوست صورت در منزل باید از مرطوب‌کننده یا آبرسان استفاده کنند. فقط کافی است که افراد با پوست چرب، محصولی را تهیه کنند که مناسب با نوع پوست خود آن‌ها باشد.

ضد آفتاب

ضد آفتاب را اصلا فراموش نکنید. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی استفاده از ضد آفتاب است، چرا که مانع چین و چروک‌ها و همین‌طور سرطان پوست می‌شود. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در روتین مراقبت پوستی ما بسیار مهم است. ۱۵ دقیقه قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

سرم‌ها

سرم‌ها مانند مراحل قبلی بسیار مهم نیستند، ولی این بدین معنا نیست که این مرحله را فراموش کنید. سرم‌ها حاوی ویتامین سی هستند که می‌توانید زیر کرم ضد آفتاب از آن استفاده کنید.

بخور صورت

یکی دیگر از روش‌های پاکسازی پوست می‌توان به بخور صورت اشاره کرد که روشی بسیار ارزان و در عین حال تاثیرگذار است. این روش به خوبی منافذ پوستی شما را تمیز و عاری از آلودگی‌ها می‌کند. در نهایت پوستی شاداب و تمیز را تجربه خواهید کرد.

برای انجام این کار آبی را داخل قابلمه‌ای به جوش آورید، به‌طوریکه آب در حال بخار شدن باشد. در نتیجه بعد از چند دقیقه که گذشت، پارچه یا حوله‌ای را سر خود بیندازید و برای ۲ تا ۵ دقیقه بگذارید بخار‌های آب صورت زیبای شما را لمس کنند.

لایه‌برداری پوست صورت در خانه

یکی دیگر از مراقبت‌های بسیار مهم که باید در روتین روزانه خود قرار دهید، لایه‌برداری است. شما می‌توانید به راحتی در منزل لایه‌برداری سطحی را انجام دهید و سلول‌های مرده پوستی خود را از بین ببرید. در نتیجه پوستی جوان و درخشان داشته باشید.

رسیدگی به پوست صورت در منزل

برای اینکه لایه‌برداری را به عنوان رسیدگی به پوست صورت در منزل انجام دهید، محصولات بسیار زیاد با برند‌های مختلف وجود دارد که می‌توانند به خوبی در این مسیر شما را همراهی کنند. اگر می‌خواهید که لایه‌برداری عمیقی‌تری داشته باشید، از محصولاتی استفاده کنید که دارای دانه‌های ریزی هستند.

با ماساژ این دانه‌ها روی صورت، سلول‌های مرده پوستی به خوبی جدا می‌شوند و به دیار فانی می‌روند، با رفتن این سلول‌های مرده، سلول‌های نو و شاداب جایگزین آن‌ها می‌شوند.

ماسک صورت

ماسک‌ها علاوه بر آبرسانی بالا به شما حس و حال خوبی را هدیه می‌دهند. شما می‌توانید انواع مختلفی از ماسک‌ها را خریداری کرده یا حتی خودتان در منزل این ماسک‌ها را درست کنید.

نوشیدن آب به مقدار کافی

باید بدانید که آب یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای داشتن پوستی شفاف و درخشان است. از این رو روزانه نوشیدن آب را جدی بگیرید و به اندازه کافی بنوشید.

نبایدهای مراقبت‌های پوستی در منزل

ممکن است که در مسیر رسیدگی به پوست صورت در منزل دچار اشتباهاتی شویم ک نتیجه دلخواه را مشاهده نکنیم یا حتی پوستمان آسیب ببیند. از این رو قصد داریم که نبایدهای مراقبتی را معرفی کنیم که به دام این نبایدها نیفتید.

در لایه‌برداری افراط نکنید

لایه‌برداری به تعداد مناسب مثلا ۱ تا ۲ بار در هفته بسیار مناسب است و باعث می‌شود سلول‌های مرده از سطح پوست جدا شوند و پوست جدید و درخشان‌تر خود را نمایان کند، اما اگر این کار را بیش از اندازه انجام دهید، پوست صورت شما به شدت آسیب می‌بیند. در نتیجه در تعداد دفعات انجام لایه‌برداری بسیار دقت کنید که شاهد نتیجه مطلوب باشید.

کم خوابیدن

اگر می‌خواهید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید، حتما ساعت خواب خود را تنظیم کنید و به بدن خود اجازه دهید طی ۷ تا ۸ ساعت خواب در شبانه‌روز، خود را مرتب‌سازی مجدد کند و انرژی برای ترمیم پوست و بدن شما را داشته باشد.

اگر شما خواب منظم نداشته باشید، پوست شما دچار خستگی، تیرگی در زیر چشم، آکنه، لک و چین و چروک خواهد شد.

رسیدگی به پوست صورت در منزل

درمان‌های خانگی پرخطر

یکسری روش‌های درمانی وجود دارند که بسیار برای پوست خطرناک هستند، از این رو در دسته نبایدهای مراقبتی قرار می‌گیرند. در واقع این درمان‌های خطرناک شما را از مسیر اصلی رسیدگی به پوست صورت در منزل دور می‌کنند. در نهایت به نتیجه‌ای که منتظرش بودید، نخواهید رسید.

آبلیمو

آبلیمو جزو مایعاتی با اسید زیاد است که پوست شما را به شدت خشک و آسیب‌پذیر می‌کند.

خمیردندان

خمیردندان نیز با جذب چربی پوست باعث خشکی یا حتی باعث تحریک پوست شما می‌شود.

سیر

سیر یکی از روش‌هایی محسوب می‌شود که ممکن است پوست شما را دچار حساسیت کند و در نتیجه پوست شما قرمز شدن، تورم و حتی تاول را تجربه خواهد کرد.

شکر

بسیاری از مردم شکر را به عنوان اسکراب پوست استفاده می‌کنند، اما شکر به دلیل داشتن دانه‌های درشت اصلا روش مناسبی برای رسیدگی به پوست صورت در منزل نیست، چرا که این دانه‌های درشت باعث ایجاد خراشیدگی روی پوست شما می‌شود و پوست را دچار آسیب خواهد کرد.

در پایان

همان‌طور که بررسی کردیم، برای داشتن پوستی زیبا و شاداب باید به آن عشق بورزید و از آن مراقبت کنید. با رسیدگی به پوست صورت در منزل، به خود اعتماد به نفس، زیبایی و شکوه را هدیه خواهید کرد. برای اینکه روتین مناسب با نوع پوست خود را داشته باشید، حتما در تماس با دکتر پوست باشید.

دکتر پوست می‌تواند به خوبی شما را در این مسیر همراهی کند و بهترین محصولات بهداشتی مناسب پوست شما را معرفی کند.

در سایت دکتر با من شما می‌توانید به راحتی متخصص پوست عالی در تهران را پیدا کنید و درصدد آن وارد دنیای زیبایی‌ها شوید. اگر در خارج از تهران هستید، می‌توانید به صورت آنلاین با متخصصان بی‌نظیر ارتباط برقرار کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد