درباره جوانسازی پوست به روش پلاسما بدانید!

0

جوانسازی پوست به روش پلاسما یکی از جدیدترین تکنولوژی­های ابداع ­شده در زمینه مراقبت­های پوستی است.  این نوع از جوانسازی روشی نوین را برای نتیجه بهتر و کاهش عارضه­ها و ضررها ابداع کرده است و به متقاضیان این خدمات برای داشتن پوستی بهتر کمک می­کند.

بسیاری از مواقع افراد به ­دنبال بهترین راه برای جوانسازی و مراقبت پوستی خود هستند. با توجه به ­این­ که با پیشرفت تکنولوژی روش­ها و متدهای مختلفی برای این امر به میان آمده است، انتخاب یکی از میان این متدهای موجود روز به روز سخت­تر می­شود.

در ادامه تمام نکاتی که باید در مورد روش پلاسما برای جوانسازی پوست بدانید را به طور کامل برای شما شرح می­دهیم که بتوانید با نگرشی توام با آگاهی، بهترین و مناسب­ترین نوع از درمان را انتخاب کنید. اگر شما هم از ان دسته افرادی هستید که می­خواهید درباره روش پلاسما اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

پلاسما چیست و چه کاری انجام می­دهد؟

جوانسازی پوست به روش پلاسما یکی از انواع زیباسازی و درمان­های پوستی است که بدون استفاده از لیزر انجام می­شود. همین موضوع سبب شده است که پلاسما به روشی پرطرفدار میان مردم تبدیل شود؛ چرا که بسیاری از افراد جوانسازی پوست با لیزرها را کاری نامناسب می­دانند و از انجام آن هراس دارند.

جوانسازی پوست به روش پلاسما

زیباسازی پوست به روش پلاسما با دستگاهی به نام پلاسما جت انجام می­شود. برای درک نحوه کارکرد این دستگاه باید با لایه­های مختلف و آناتومی پوست آشنایی داشته باشید. در ادامه توضیحاتی در این باره به شما خواهیم داد.

پوست از چه قسمت­هایی تشکیل شده ­است؟

پوست شما به طور کلی از سه قسمت تشکیل می­شود: اپیدرم، درم و هایپودرم. این سه قسمت با اینکه همگی لایه­های تشکیل­دهنده پوست هستند، اما هر کدام مسئولیتی جداگانه دارند و فعالیت­های متفاوتی در آن­ها انجام می­شود.

اولین لایه از پوست اپیدرم نامیده می­شود. در اپیدرم سلول­هایی وجود دارند که وظیفه تولید رنگدانه­ها را به عهده دارند. این سلول­ها که به آن­ها ملانوسیت هم می­گویند، رنگ پوست ما را تنظیم می­کنند. یعنی تعیین کردن روشنی و تیرگی پوست به عهده ملانوسیت­ها است.

لایه میانی پوست شما درم است که درصد بالایی از آن را کلاژن تشکیل می­دهد. این قسمت ویژگی­هایی مانند انعطاف­پذیری، مقاومت، کشسانی و نرمی پوست شما را کنترل می­کند؛ لذا درمان­های پوستی مانند جوانسازی بیشتر بر این لایه تمرکز دارند.

آخرین قسمت و زیرین­ترین لایه پوست هایپودرم نام دارد. می­توان گفت که این لایه از چربی ساخته شده است و میزان این چربی بسته به سن، تغذیه، نژاد و عوامل دیگر تغییر می­کند. عملکرد هایپودرم تاثیر زیادی بر ظاهر سطح پوست ندارد و بیشتر در زمینه­های مراقبتی فعالیت می­کند.

هایپودرم مانند بالشتکی عمل­ می­کند که ضربه­ ها و صدمات دیده­ شده به پوست را می­گیرد و از آسیب رسیدن به اندام­های زیرین جلوگیری می­کند. این لایه همچنین در تنظیم دمای پوست نیز نقش دارد و به ­عنوان عایقی برای حفظ خنکی پوست قرار داده ­شده است.

تاثیر پلاسما بر لایه ­های پوست و نحوه کارکرد آن چیست؟

همان­طور که سن بالاتر می­رود، لایه­­ ها و سطح پوست نیز دچار تغییرات می­شود. یکی از این تغییرات نازک­ شدن لایه اپیدرم است. این موضوع باعث می­شود که پوست شما حساس­تر شود و کلاژن خود را از دست بدهد. کاهش میزان کلاژن مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می­آورد. در این زمان طلایی ارتباط با دکتر پوست را که بهترین این متخصصین را می‌توانید در سایت دکتر با من بیابید، دریغ نکنید.

عدم وجود کلاژن لازم در پوست سبب ایجاد عارضه­هایی مانند چین و چروک، شل­ شدگی پوست و ایجاد خطوط عمیق روی پوست می­شود. در جوانسازی پوست به روش پلاسما تغییراتی روی لایه اپیدرم ایجاد می­شود که این مشکل را تا حد زیادی حل می­کند.

روش پلاسما برخلاف بسیاری از روش­های قدیمی مثل رادیوترموپلاستی به جای استفاده از لیزرها یا فرکانس‌های رادیویی انرژی به وجود آمده از پلاسما را منبع فعالیت خود قرار می­دهد. این تکنولوژی پالس‌هایی از پلاسمای مبتنی بر نیتروژن را با سرعت میلی ثانیه به پوست می­رساند. فرستادن این پالس­ها با یک هندپیس انجام می‌شوند.

درون این هندپیس ژنراتوری وجود دارد که با فرکانسی قوی گاز نیتروژن را در طول فرآیندهای شیمیایی به گازی فعال به نام پلاسما تبدیل می­کند. انرژی ساطع­ شده از این ژنراتور به وسیله نازلی که در پلاسما جت تعبیه شده است، از هندپیس بیرون می­آید و به پوست منتقل می­شود.

انرژی پلاسمای خارج ­شده حرارتی به­وجود می­آورد که سلول­های مرده و کهنه موجود در اپیدرم را از بین می‌برد. این عمل باعث می­شود که تولید کلاژن در اپیدرم اندک اندک به روال قبلی خود بازگردد و فرآیند جوانسازی انجام شود.

چه کسانی می­توانند از جوانسازی پوست به روش پلاسما استفاده کنند؟

همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، زیبایی و طروات پوست مربوط به فعالیت­های لایه اپیدرم و کلاژن­سازی در این قسمت است؛ بنابراین پیری پوست و ایجاد چین و چروک و دیگر عارضه­های پوستی ناشی از عدم کارکرد درست این قسمت از پوست شما تلقی می­شود.

جوانسازی پوست به روش پلاسما

پلاسما می­تواند تاثیر مستقیم بر کلاژن­سازی در لایه اپیدرم داشته باشد؛ لذا بهترین زمان برای استفاده از جوانسازی با روش پلاسما هنگامی است که برای اولین بار نشانه­های پیری را روی صورت خود مشاهده می­کنید. رسیدگی زودرس به این امر موجب بالا رفتن احتمال درمان و از بین رفتن نشانه­های پیری در پوست می­شود و امکان جواب دادن این نوع از درمان را بیشتر می­کند.

اما منظور ما از نشانه­های پیری چیست؟ وقتی عارضه­هایی مثل شل­ شدگی پوست، ایجاد ­شدن خطوط لبخند، ایجاد خطوط پنجه کلاغی دور چشم و لک­های قهوه­ای رنگ را روی صورت خود مشاهده می­کنید، باید از ارتباط با دکتر پوست کمک بگیرید و این سوال را بپرسید که زمان مناسب انجام پلاسماتراپی برای شما چه موقع است.

کسی که جوانسازی پوست به روش پلاسما را برای شما انجام می­دهد، حتی اگر بهترین متخصص پوست در تهران هم باشد، در صورت انتخاب نکردن زمان مناسب برای انجام این درمان نمی­توانید شاهد نتیجه مطلوبتان از آن باشید. درصورت انجام ندادن مشاوره­های پیش از انجام جوانسازی متخصص شما را از این کار منع می­کند.

کلام آخر

جوانسازی پوست به روش پلاسما از جمله تکنولوژی­های نوینی است که به تازگی ابداع شده و مزایای بسیار بیشتری نسبت به روش­های قدیمی دارد؛ اما هیچ­کاری را نباید بدون اطلاعات قبلی انجام داد. در این مقاله به طور کامل هرآنچه که باید درباره این روش از جوانسازی بدانید را برای شما توضیح دادیم.

حتما پیش از تصمیم برای انجام انواع مختلف از روش­های جوانسازی و زیباسازی پوست با پزشکی مورد اعتماد که در سایت دکتر با من هم اطلاعات آنها وجود دارد، مشورت کنید. از دوستان و آشنایان خود معرفی متخصص پوست در تهران یا شهرستان­ها را بخواهید یا اگر دکتری خوب می­شناسید، به او مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد