برای جلوگیری از شل شدن پوست واژن چه راهکارهایی وجود دارند؟

0

در دنیای امروزی بسیاری از دختران و زنان به دنبال زیبایی ظاهری هستند که این زیبایی به ‌صورت و هیکل محدود می‌شود. خیلی کم پیش می‌آید که دختری برای جلوگیری از شل شدن پوست واژن خود فعالیت خاصی انجام دهد.

با اینکه خانم‌ها به استفاده از انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها برای جوانسازی پوست صورت خود عادت دارند، اما هرگز به‌ دنبال فعالیت خاصی برای واژن خود نبودند که آن را زیبا و سالم نگهدارند. این موضوع درحالی است که شل شدن پوست واژن امری بسیار رایج در خانم‌ها است.

ارتباط با دکتر پوست به شما این امکان را می‌دهد که مراقبت‌های لازم را از واژن خود انجام دهید. دیواره واژن دارای بافت بسیار متراکمی بوده که شامل جریان خون و شریان‌های عصبی برای انتقال حس است. به‌ طور کلی واژن دارای ساختاری مانند بقیه اعضا بدن بوده و حتی در بعضی زمینه‌ها حساس‌تر است.

بنابراین واژن نیز مانند بقیه اعضای بدن دارای قسمت‌هایی است که تولید کلاژن و الاستین می‌کند و همین امر باعث می‌شود که پیری و شل‌ شدگی در این قسمت نیز رخ دهد. گاهی این شل ‌شدن واژن به اختلالات لگن نیز مربوط می‌شود، اما دلایل اصلی این اتفاق پیری و در بعضی موارد زایمان است.

برخلاف بعضی از خانم‌ها که به سلامت واژن خود اهمیت نمی‌دهند، گروه دیگری وجود دارند که همیشه نگران این موضوع بوده و همواره در حال مشاوره با دکتر پوست هستند. در دکتر با من به بررسی عوامل ایجاد کننده این شل شدگی و راه‌های جلوگیری از آن می‌پردازیم.

شل ‌شدن پوست واژن در نتیجه زایمان طبیعی

هنگام زایمان طبیعی دیواره‌های واژن کشیده می‌شوند که بچه از رحم خارج شود، این درحالی است که بعد از تولد نوزاد هورمون استروژن که به ضخامت دیواره واژن کمک می‌کند، به شدت در بدن مادر کاهش می‌یابد. این کاهش استروژن به این دلیل بوده که وجود زیاد این هورمون در شیر مادر برای نوزاد خطرناک است.

جلوگیری از شل شدن پوست واژن

این کاهش استروژن در بدن مادر باعث می‌شود که زمان بیشتری برای برگشت واژن به حالت طبیعی صرف شود. این زمان اضافی برای بازگشت به حالت طبیعی ممکن است باعث ایجاد خط و خطوطی روی واژن نیز شود. در این حالت مشاوره با یک متخصص پوست تهران می‌تواند کمک زیادی به مادر کند.

شل‌شدن پوست واژن در نتیجه افزایش سن

به‌ طور کلی با افزایش سن پوست شل و چروک می‌شود و سفتی خود را از دست می‌دهد که این قانون شامل واژن نیز می‌شود. کاهش هورمون استروژن با افزایش سن باعث لاغر شدن، خشک شدن، کاهش انعطاف‌پذیری، کاهش اسیدی بودن واژن و در بعضی موارد خارش نیز می‌شود، به این اتفاق آتروفی واژن نیز گفته می‌شود.

راه‌های جلوگیری از شل شدن پوست واژن

با اینکه زایمان و افزایش سن اعمالی طبیعی و زیبا هستند، اما به این معنی نیست که شما نمی‌توانید کاری برای جلوگیری از شل شدن پوست واژن خود انجام دهید. یکی از مسائل مهم در این میان این است که بدانید چگونه از لگن خود مراقبت کنید.

لگن شما بخش مهمی است که با انقباض خود از اندام‌های داخلی مثل مثانه، روده و واژن حمایت می‌کند. بنابراین مراقبت فقط از یک بخش بدن کافی نیست و شما باید یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید که در آن بتوانید سلامت تمام اعضا بدن خود را تضمین کنید.

تناسب اندام

همانطور که می‌دانید، تناسب اندام امر بسیار مهمی است، اضافه وزن فقط باعث دیابت یا افزایش فشار خون نمی‌شود. افزایش وزن، باعث افزایش پوست و چربی در نواحی مختلف می‌شود که دلیلی برای افزایش تعریق نیز است. با یک صحبت ساده با متخصص پوست تهران می‌توان فهمید که تعرق در ناحیه واژن باعث واژینیت می‌شود.

واژینیت باعث ایجاد خارش در ناحیه واژن می‌شود که وقتی شما آن قسمت را می‌خارانید، ایجاد خط در نواحی مختلف می‌کنید. لازم به ذکر است که هنگام کاهش وزن نیز شلی پوست اتفاق میفتد که این شلی شامل واژن نیز می‌شود. بنابراین حفظ تناسب اندام اولین قدم برای جلوگیری از شل‌ شدن پوست واژن است.

از فعالیت‌هایی که شامل بلند کردن اجسام سنگین است، خودداری کنید

بعضی از دکترها بر این اعتقاد هستند که کارهای سنگینی که شامل بلند کردن، هل دادن و کشیدن وسایل سنگین، باعث فشار به ناحیه شکمی و در نتیجه واژن می‌شود.

از استفاده بیش از حد از مواد شوینده خودداری کنید

مواد شوینده مختلفی برای واژن وجود دارد که نیاز به استفاده همه آن‌ها ندارید، تمیز نگهداشتن واژن امر بسیار مهمی است، اما باید دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از مواد شوینده باعث خشک شدن واژن در نتیجه پیری و شلی آن می‌شود.

رژیم سالم

جلوگیری از شل شدن پوست واژن

داشتن یک رژیم سالم می‌تواند به سلامت شما کمک کند، خوردن انواع میوه‌ها، سبزیجات، مواد پروتئینی مثل مغزها و لبنیات باعث سلامت واژن شما می‌شود. از سوی دیگر کافئین، سیگار، الکل و مواد روغنی بسیار مضر هستند.

از دوچرخه سواری به مدت طولانی خودداری کنید

با اینکه دوچرخه سواری ورزش بسیار لذت‌بخشی بوده و برای عضلات ران مفید است، اما انجام آن برای مدت زمان زیادی باعث تحریک پوست می‌شود. خانم‌هایی که زیاد دوچرخه‌سواری می‌کنند، دچار ویژنیت می‌شوند که به دلیل عرق کردن در ناحیه واژن است و همانطور که قبلا اشاره کردیم، می‌تواند دلیلی برای شل شدن پوست واژن باشد.

از نظر جنسی فعال بمانید

برخلاف نظر بسیاری از مردم که تصور می‌کنند رابطه جنسی باعث شل شدن پوست واژن می‌شود، یک راه اصلی برای جلوگیری از شل‌ شدن پوست واژن است. رابطه جنسی به دلیل افزایش جریان خون و خاصیت ارتجاعی برای قلب، عضلات لگن و واژن مفید است.

کلام آخر

واژن خانم‌ها یکی از اعضای مهم آن‌ها به حساب می‌آید، این عضو مانند بقیه قسمت‌های بدن دچار پیری می‌شود که این پیر شدن همراه با شل شدن است. اگرچه این اتفاق امری طبیعی است، اما راه‌هایی برای جلوگیری از شل‌ شدن پوست واژن وجود دارد.

مراقبت از زیبایی‌ها و بدن هرکس بخش مهمی از زندگی او بوده، مخصوصا که در چند دهه اخیر اهمیت زیبایی و سلامتی بسیار افزایش یافته است. سلامتی و زیبایی باعث شادابی، نشاط و افزایش اعتماد به نفس می‌شود. بنابراین تا جوان هستید، باید به فکر آینده باشید و کارهای لازم را برای داشتن بدنی سالم انجام دهید.

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، یکی از اصلی‌ترین راه‌های جلوگیری از افتادگی و شلی پوست داشتن زندگی سالم است. با داشتن یک روتین ورزشی و رژیم غذایی سالم می‌توانید از پوست واژن و بقیه قسمت‌های بدنتان مراقبت کنید.

با اینکه زیبایی ظاهری اهمیت بسیاری دارد، همیشه باید به فکر زیبایی قسمت‌هایی که دیده نمی‌شود، هم باشید. لازم به ذکر است که سفت بودن پوست واژن علاوه‌بر زیبایی، بخشی از سلامتی هم به حساب می‌آید و باعث طراوت و نشاط شما می‌شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد