روش های ارتباط با متخصص جراح عمومی چیست؟

0

شاید شما هم با شنیدن نام جراح عمومی فکر کنید که این حوزه یک تخصص معمولی است، اما اینگونه نیست. درست است که این تخصص نام جراح عمومی را یدک می‌کشد، اما در واقع یک حوزه تخصصی به حساب می‌آید. متخصص جراح عمومی برای طیف گسترده‌ای از مشکلات تخصص دارد و آن‌ها را مدیریت می‌کند. همچنین وظیفه کنترل و بررسی وضعیت بیمار قبل، در حین عمل و بعد از آن را نیز بر عهده دارد.

تمامی جراحان کار خود را از جراح عمومی آغاز می‌کنند و بعد از آن می‌توانند در حوزه‌های دیگر جراحی تخصص بگیرند.

متخصص جراح عمومی کیست و چه می‌کند؟

برخلاف این نام جراح عمومی یک فرد بسیار متخصص است و برای رسیدگی به مشکلات و اختلالات سیستم‌ها و اندام‌های زیر آموزش می‌بیند:

  • دستگاه گوارش (مری، معده و ارگان‌های مرتبط با این قسمت)
  • شکم و محتویات آن
  • پستان، پوست و بافت‌های بدن
  • سیستم غدد دورن‌ریز

علاوه بر تمامی این موارد متخصص جراح عمومی در مراقبت‌های ویژه جراحی، انکولوژی جراحی و تروما دانش و مهارت کافی را دارد. این فرد متخصص به شکایت‌های بیماران رسیدگی می‌کند، شکایت‌هایی در مورد آپاندیسیت، فتق، جراحی کیسه صفرا، معده، روده، معقد و دیگر اندام‌های بدن.

لازم به ذکر است که متخصصان جراحی عمومی نه تنها بر قسمت شکم و گوارش تخصص دارند، بلکه قادر هستند که در انجام عمل‌های جراحی مربوط به سرطان یا سوختگی تخصص داشته باشند که لازمه آن کار کردن بر دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف بدن است. جراح عمومی قادر است که مشکلات بسیاری را درمان و مدیریت کند که شامل موارد زیر می‌شوند:

متخصص جراح عمومی

  • چسبندگی شکم
  • سرطان معقد
  • آشالازی
  • جراحی چاقی و کنترل وزن
  • سندرم مری بارت
  • سرطان سینه
  • بیماری کرون
  • سرطان مری
  • سنگ یا سرطان کیسه صفرا
  • گواتر
  • سوء هاضمه
  • سرطان پانکراس
  • هموروئید
  • سرطان کبد
  • سرطان رکتوم
  • جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی
  • سرطان روده کوچک
  • کولیت اولسراتیو
  • دیابت نوع ۲
  • آندوسکوپی قسمت فوقانی دستگاه گوارش

همچنین دیگر اعمال جراحی که بسیار گسترده هستند، مانند: رزکیسیون ابدومینوپرینئال، پانکراتیت حاد، آدرنالکتومی، کارسینومای آدرنوکورتیکال، سرطان آمپولاری، فیستول معقدی، آپاندیسیت، تومورهای خوشخیم کبد، سرطان مجرای صفراوی، سرطان پانکراس، چسبندگی روده، سندروم کارسینوئید، کله سیستکتومی، پانکراتیت مزمن، کولکتومی، سرطان کولون، فتق دیسک هیاتال، فتق اومبلیکال، فتق اینگوئینال، جدا کردن اندام‌های به هم چسبیده، سندروم کان، یبوست، کرایوسرجی، سندرم کوشینگ، سیبرنایف، پانکراتکتومی التهابی، دیورتیکولیت، فیستول، گاسترکتومی، ملانوما، کولیت و غیره…

برای یافتن متخصص جراح خوب در تهران تنها کافی است که سایت دکتر با من را دنبال کنید و متخصص جراح تهران را در آن بیابید. همچنین می‌توانید از خدمات مشاوره این سایت استفاده کنید.

حوزه تخصصی این متخصص جراح چگونه است؟

از آنجایی که متخصص جراح عمومی در اکثر نقاط دنیا خط مقدم برای ارائه خدمات به بیماران اورژانسی و تصادفی است، تخصص و دامنه فعالیتش بسیار وسیع است. یعنی می‌تواند در مواقع اورژانسی جراحی‌های رشته‌های دیگر مانند جراحی ارتوپدی، جراحی زنان، جراحی اورولوژی و در برخی از موارد جراحی مغز و اعصاب را انجام دهد.

علت نامگذاری این تخصص به نام جراح عمومی این است که قادر به جراحی تمام اعضای بدن هستند و تنها رشته‌ تخصصی است که اصول جراحی آموزش داده می‌شود. این رشته تخصصی جراحی است که بر اندام‌های شکمی مانند روده‌ها تمرکز دارد و شامل مری، معده، روده باریک، روده بزرگ، کبد، لوزالمعده، کیسه صفرا، مجاری صفراوی و اغلب غده تیروئید می‌شود.

این رشته با انجام روش‌های درمانی جراحی و تاکید بر تروما به درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، شکم، گردن، غدد درون ریز، عروق محیطی و پستان می‌پردازد.

همانطور که می‌دانید، یکی از روش‌های پزشکی که برای درمان بیماری‌ها و برخی اختلالات استفاده می‌شود‌، جراحی عمومی است. در این روش معمولا قسمتی از بدن برش داده می‌شود و ممکن است به برداشتن قسمت‌های مختلفی از اندام‌های بدن مانند کیسه صفرا، آپاندیس، کیست‌ها، بافت‌های سرطانی و عفونی ختم شود.

همچنین متخصص جراح خوب در تهران قادر است که عمل‌های زیبایی مانند نصب پروتزهای مختلف یا انجام برخی از اعمال بدون نیاز به برش و برداشتن اندام مانند نصب دریچه‌های مصنوعی قلب، باز کردن رگ‌ها یا دوختن آنوریسم که موجب رفع عفونت و ناهنجاری می‌شود را انجام دهد.

از علم جراحی چه اطلاعاتی دارید؟

شواهد نشان می‌دهد که قدمت علم جراحی به سال‌ها پیش بازمی‌گردد و می‌توان تولد علم جراحی را با علم پزشکی یکسان دانست، اما در قدیم از ابزارهای ساده‌تر استفاده می‌کردند و امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد انجام عمل‌های پیچیده‌تر و حساس‌تر در زندگی بیمار هستیم.

امروزه حوزه و تخصص‌های جراحی بسیار گسترده هستند، مانند جراح مغز و اعصاب، زنان و زایمان، جراح قلب و زیبایی. فراتر از همه این موارد متخصص جراح عمومی باید بتواند با بیمار ارتباط خوبی برقرار کند که بیمار از نظر روحی برای جراحی آمادگی داشته باشد.

متخصص جراح عمومی

علاوه بر تمامی این‌ها یک جراح متحمل فشار ذهنی و جسمی بالایی است و باید تمام حواس خود را متمرکز کار خود کند. همچنین باید در شرایط حساس درست‌ترین تصمیم را بگیرد، در غیر این صورت سلامت بیمار به خطر می‌افتد و زندگی او تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

این حرفه از این جهت بسیار حساس است که متخصص جراح عمومی طیف گسترده‌ای از جراحی را در نقاط مختلف بدن انجام می‌دهد. بنابراین باید برای زمان‎های اضطراری بر علوم مرتبط مانند فیزیولوژی، آناتومی، بیوشیمی و پاتولوژی اشراف کامل داشته باشد و با درک وضعیت و شرایط بدن بیمار مناسب‌ترین تصمیم را بگیرد.

جراحان عمومی ساعت‌های کار سنگینی دارند و باید در هر لحظه در دسترس باشند و خود را به بیمارستان برسانند که بتوانند عمل‌های جراحی اورژانسی را انجام دهند. بنابراین کسانی که قصد دارند در این حوزه تخصص کسب کنند، باید روحیه خستگی‌ناپذیر و تلاش بالایی داشته باشند که بتوانند بیماران را در طول درمان یاری دهند.

چگونه می‌توانیم با این متخصص جراح ارتباط بگیریم؟

اگر شما هم نیازمند به ویزیت متخصص جراح عمومی هستید و برای یافتن بهترین متخصص جراح تهران به راهنمایی نیاز دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سایت دکتر با من مراجعه کنید و از خدمات این سایت بهره‌مند شوید.

برای اخذ تخصص جراحی عمومی، همانند تمامی تخصص‌ها لازم است که بعد از کسب مدرک پزشکی یک دوره چهار ساله گذرانده شود. در این مدت اطلاعات گسترده‌ای در زمینه جراحی کسب می‌کنند.

فراگیری این علوم که شامل جراحی حفره شکمی و بخش‌های مرتبط با آن، حوزه عروق و نسوج نرم تمامی نقاط بدن، غدد درون‌ریز و جراحی‌های اورژانسی است، باعث می‌شود این جراحان در صف اول مواجهه با بیمار باشند که بیمار را از خطر مرگ و نقص عضو نجات دهند.

تاریخچه تخصص جراحی عمومی

شواهد نشان می‌دهد که قدمت جراحی عمومی به ۹۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد و در تمدن‌های ماقبل تاریخ مانند مصر باستان و هند وجود داشته است. اولین کتاب پزشکی هندی به نام سوشروتا سمهیتا به ۲۶۰۰ سال گذشته برمی‌گردد و مکتب‌های جراحی در یونان، بقراط و چین وجود داشته است. اولین تاریخ جراحی با بی‌هوشی به ۱۷۰۰ سال پیش در چین بازمی‌گردد.

دانشمندان اسلامی پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه جراحی داشته‌اند. در قرن ۱۵ در اروپا این رشته از فیزیک جدا شد و به صورت مجزا درآمد و با روش‌های نوین بی‌هوشی و روش‌های کنترل درد، عفونت و خونریزی جراحی نوین به وجود آمد. در ایران حدود ۴۸۵۰ سال قبل جمجمه دختر ۱۳ ساله‌ای که جراحی شده بود، در شهر سوخته یافت شد و به طور کلی جراحی تا به امروز به صورت پیشرفته شکل گرفته است.

کلام آخر

متخصص جراح عمومی پزشکی است که در جراحی تمامی نقاط بدن تخصص دارد و طیف گسترده‌ای از جراحی‌ها را انجام می‌دهد. در مواقعی که اضطراری باشد، این متخصص جراح قادر است که جراحی‌های تخصصی را نیز انجام بدهد. این متخصصان از سطح دانش بالایی برخوردار هستند که بتوانند در مواقع اورژانسی بیمار را نجات دهند و همیشه در خط مقدم مواجهه با بیمار وجود فداکاری می‌کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد