راه‌های ارتباط با متخصص و جراح زیبایی بینی

0

انسان به صورت ذاتی به دنبال زیباتر شدن است. پیشرفت علم پزشکی این امکان را به ما می‌دهد که اجزای بدن خود را آنطور که مورد پسند ما است، تغییر دهیم. امروزه جراحی بینی یا رینوپلاستی در ایران طرفداران بسیاری دارد. اکثر افراد این عمل را برای افزایش زیبایی ظاهریشان انجام می‌دهند، اما در این بین افرادی هم هستند که به دلیل مشکلات ساختاری داخلی (غضروفی و استخوانی) به سختی نفس می‌کشند و خواب راحتی ندارند. شما با مراجعه به متخصص و جراح زیبایی بینی در کنار داشتن ظاهری زیبا مشکلات داخلی اعم از پولیپ و انحراف بینی را نیز برطرف می‌کنید.

با این حال برای داشتن بینی سالم و چهره‌ای زیباتر، لازم است نکاتی را قبل از جراحی بینی بدانید. این نکات شامل آشنایی شما با فرم و انواع شکل بینی، انواع روش‌های عمل جراحی و مواردی این چنینی است. در این متن سعی شده است که به تمامی این موارد به طور کامل پرداخته شود. ما را تا پایان این متن همراهی کنید که با هر آن چه که قبل از عمل جراحی و انتخاب پزشک متخصص باید بدانید، آشنا شوید.

با انواع شکل و فرم بینی آشنا شوید!

بینی هم مثل سایر اعضای بدنمان تفاوت‌های منحصر به فردی دارد. انواع فرم و شکل‌های مختلفی در بینی افراد متفاوت دیده می‌شود که بینی گوشتی، بینی استخوانی و بینی قوزدار از انواع آن است. در بخش بعدی به توضیح مختصری درباره هر کدام از این فرم بینی‌ها و چگونگی جراحی آن‌ها پرداخته‌ایم.

·بینی گوشتی

بینی گوشتی یکی از رایج‌ترین ‌مدل‌های بینی است. معمولا پوست این فرم از بینی ضخیم بوده و غضروف بینی برای تحمل حجم بافت آن ضعیف است. همین موضوع باعث می‌شود که با عملی بدون توجه به بافت غضروفی، نوک بینی بعد از گذشت مدت زمانی از عمل نتیجه حاصل از جراحی به حالت اولیه برگردد.

متخصص و جراح زیبایی بینی

عمل رینوپلاستی این فرم بینی معمولا پیچیده است. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای جراحی این فرم بینی به متخصص و جراح زیبایی بینی خبره‌ای مراجعه کنید که دچار عوارض بعد از آن نشوید.

·بینی استخوانی

بینی استخوانی یکی از بهترین انواع بینی برای جراحی رینوپلاستی محسوب می‌شود. پوست این فرم بینی بسیار نازک و بدون بافت است. فرم غضروف در این مدل بینی مناسب عمل محسوب می‌شود. از این رو نیازی به پیوند غضروف با غضروف مصنوعی در بینی استخوانی نیست. اگر بینی استخوانی کمی انحراف داشته باشد، در زمان جراحی قابل برطرف شدن است.

·بینی قوزدار

حدود نه درصد از مردم جهان دارای این فرم از بینی هستند که معمولا حاصل یک ضربه عمیق به بینی در کودکی یا بزرگسالی است. به طور معمول بینی قوزدار انحراف دارد و ناهمواری در استخوان آن دیده می‌شود. افراد دارای قوز بینی معمولا دچار اختلال تنفسی هستند. به همین دلیل جراحی آن‌ها به صورت زیبایی و درمانی انجام می‌پذیرد.

بیماران با بروز چه مشکلاتی باید به متخصص و جراح زیبایی بینی مراجعه کنند؟

به طور کلی بیماران با بروز مشکلاتی از قبیل موارد زیر باید به پزشک جراح زیبایی بینی مراجعه کنند:

  • افرادی که بینی بزرگی دارند.
  • افرادی که دارای قوز بینی هستند.
  • کسانی که فاصله بین نوک بینی و لب‌هایشان کم است.
  • افرادی که سوراخ‌های بینیشان بیش از اندازه بزرگ است.
  • کسانی که بینی پهنی دارند.
  • افرادی که پولیپ بیماری دارند.
  • کسانی که نوک بینی گرد شبیه به توپ دارند.
  • افرادی که به دلیل وارد شدن ضربه به بینی و عمل ناموفق، بینی زین اسبی دارند.
  • کسانی که دارای نوک بینی دو شاخه هستند.
  • افرادی که عمل بینی ناموفقی داشته‌اند و در نتیجه بینیشان بد شکل شده است.

البته این نکته را خاطر داشته باشید که دکترهای جراحی زیبایی صورت تنها در زمینه عمل بینی فعالیت ندارند. بلکه چنین پزشکانی به عنوان دکتر جراح پلاستیک لب یا دکتر جراحی زیبایی لب نیز شناخته می‌شوند. علاوه بر جراحی‌های زیبایی مربوط بر لب دکتر جراحی زیبایی صورت در عمل‌های زیبایی مربوط به پلک و چشم نیز تخصص دارد. از این رو آن‌ها را با عنوان جراح و متخصص زیبایی پلک نیز می‌شناسند.

عوارض جراحی بینی چیست؟

همانطور که گفتیم، جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در میان مردم است. این جراحی نیز همانند سایر جراحی‌ها عوارضی دارد. حال باید ببینیم چه عواملی باعث بروز این عوارض می‌شود.

یکی از این عوامل انتخاب درست جراح بینی است. اگر متخصص و جراح زیبایی بینی حرفه‌ای و مطمئنی را برای انجام عمل زیبایی انتخاب نکنید، در نتیجه جراحی رضایت بخشی نخواهید داشت و ممکن است دچار عوارض جانبی بعد از عمل شوید.

مورد بعدی عدم رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل است. در صورتی که توصیه‌هایی که بهترین متخصص و جراح زیبایی بینی به شما گفته است را رعایت نکنید، ممکن است دچار عارضه‌های ناشی از جراحی شوید. این توصیه‌ها به شرح زیر است:

  • نحوه دراز کشیدن و خوابیدن بعد از جراحی
  • نحوه چسب زدن روی بینی
  • عدم استعمال دخانیات
  • مراقبت در ضربه وارد نشدن به بینی

سایر عوامل این چنینی تاثیر زیادی در نتیجه عمل بینی و رضایت از عمل خواهد داشت. مسئله بسیار مهم درباره عوارض جراحی بینی توجه به عوارض عمومی و خاص است. عوارض خاصی که بر اثر عمل بینی رخ می‌دهد، شامل موارد زیر می‌شود:

متخصص و جراح زیبایی بینی

  • خونریزی بعد از جراحی
  • جمع شدن خون در زیر پوست
  • واکنش به داروهای بی حسی و بیهوشی
  • احساس درد بعد از عمل
  • یکی نشدن و نامتقارن شدن سوراخ‌های بینی
  • ماندن جای بخیه و چسب روی پوست
  • خون دماغ شدن
  • کبودی بینی
  • عفونت

علاوه بر رعایت موارد فوق برای این که عوارض عمل بینی نداشته باشید، باید به پزشک و متخصص خبره‌ای مراجعه کنید. سایت دکتر با من با معرفی بهترین دکتر جراح زیبایی در غرب تهران و سایر نقاط این استان پهناور به شما در یافتن پزشکی خبره کمک می‌کند.

در صورتی که در جستجوی یافتن دکتر جراح زیبایی چشم در تهران، دکتر جراح پلاستیک لب، دکتر جراحی زیبایی لب، دکتر جراح زیبایی صورت، جراح و متخصص زیبایی پلک، متخصص و جراح زیبایی بینی و … هستید، به سایت دکتر با من مراجعه کنید.

انواع روش‌های جراحی بینی چیست؟

متخصصین در زمینه جراحی بینی، با توجه به مشکل و نیاز بیمار اقدام به جراحی می‌کنند. عمل بینی با سه تکنیک متداول و معمول انجام می‌شود. هر فرد با توجه به شرایطی که دارد، یکی از این سه روش را با مشورت پزشک انتخاب می‌کند که توسط جراح متخصص و جراحی زیبایی بینی انجام شود و هر سه روش با بیهوشی موضعی و عمومی قابل اجرا هستند. انتخاب روش به میزان تغییرات در ساختار بینی و نظر پزشک بستگی دارد. در ادامه با سه روش رایج جراحی بینی آشنا می‌شوید.

·روش اول: جراحی بینی با روش باز

این نوع جراحی معمولا رایج‌ترین انتخاب برای اعمال تغییرات در بینی است. در این روش متخصص و جراح زیبایی بینی به بخش‌های مختلف بینی دسترسی دارد و به راحتی تغییرات مورد نیاز را لحاظ می‌کند. در جراحی بینی با روش باز جراح با ایجاد برش بین دو سوراخ، پوست را به آرامی از قسمت زیرین آن جدا کرده و مستقیم به بینی دسترسی پیدا می‌کند و جزئیات ساختار بینی را می‌بیند.

به طور معمول جراحی بینی‌های گوشتی و قوزدار به این روش انجام می‌شود، چرا که این سبک از جراحی برای هر نوع تغییری در بینی مناسب بوده و زمان آن بیشتر از جراحی بسته است.

·روش دوم: جراحی بینی با روش بسته

این نوع جراحی برای مواقعی کاربرد دارد که دسترسی آزاد به بینی مد نظر پزشک نیست. در این جراحی مقدار برش زیر بینی اندک است و دسترسی فقط از همین قسمت امکان پذیر خواهد بود. در این روش پوست بینی برداشته نمی‌شود و بیمار بعد از رینوپلاستی کمترین درد، تورم و مشکلاتی از این دست را خواهد داشت.

متخصص و جراح زیبایی بینی

پزشک در جراحی بینی با روش بسته با ورود از طریق سوراخ‌های بینی جراحی را انجام می‌دهد. از جمله مزیت‌های این روش این است که برش روی پوست دیده نمی‌شود، ولی تغییرات اعمال شده محدود است. این روش بیشتر مناسب یک تغییر مختصر در بینی بوده و مدت زمان جراحی بینی با این روش کوتاه‌تر از جراحی باز است.

·روش سوم: آلار پلاستی

این روش یکی از جدیدترین متدهای جراحی بینی به شمار می‌آید. این متد معمولا برای کسانی کاربردی است که می‌خواهند در سوراخ‌های بینیشان تغییراتی ایجاد کنند. متخصص و جراح زیبایی بینی در آلار پلاستی این امکان را دارد که غضروف‌های نوک بینی را محدود کرده و پایه آلار را کوتاه یا بلند کند. همین تغییرات است که بینی را باریک نشان می‌دهد. آلار پلاستی یکی از روش‌های جراحی بینی محسوب می‌شود.

حالا که با سه روش رایج جراحی بینی آشنا شدید، در بخش بعدی به بررسی جراحی طبیعی و فانتزی خواهیم پرداخت.

تفاوت جراحی بینی طبیعی و فانتزی چیست؟

زمانی که سخن از عمل بینی طبیعی به میان می‌آید، منظورمان حفظ عیوب اصلی بینی نیست. در این عمل هماهنگی بینی با سایر اجزای صورت در نظر گرفته می‌شود. فرد بعد از عمل بینی طبیعی جای زخم و بخیه آشکاری نخواهد داشت و سوراخ‌های بینی خیلی کوچک نمی‌شوند. به طوری که حتی ممکن است کسی متوجه عمل بینی فرد نشود.

در این نوع عمل فقط عیوب ظاهری برطرف می‌شود و بینی فرمی طبیعی به خود می‌گیرد، اما در عمل بینی فانتزی، بینی از حد معمول کوچکتر می‌شود و ممکن است که نوک بینی به طرف بالا کشیده شود. همینطور پزشک به درخواست بیمار می‌تواند انحنای زیبایی در فرم بینی به وجود آورد و همین موجب مصنوعی به نظر رسیدن بینی می‌شود و ممکن است اندازه بینی با سایر اجزای صورت هماهنگی نداشته باشد.

کلام آخر

هیچ کس منکر چشم و ابروهای زیبای ایرانیان نیست، ولی همه ما می‌دانیم که نژاد ایرانی‌ها در داشتن بینی‌هایی خوشفرم مشکل دارد، ولی علم پزشکی به کمک ما ایرانیان زیبا آمده است که این مشکل کوچک را نیز برطرف کند. البته عمل بینی زمانی ضامن زیباتر شدن چهره شما می‌شود که به متخصص و جراح زیبایی بینی خبره‌ای مراجعه کنید.

همچنین لازم است که با فرم بینی، روش‌های عمل و موارد این چنینی آشنا باشید. از این رو در این متن به طور کامل به این موارد پرداختیم. امیداوریم که مطالب فوق مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد