جراح عمومی غرب تهران را چگونه بیابیم؟

0

جراح عمومی غرب تهران به پزشکی گفته می‌شود که حیطه کاری او در زمینه معاینه، تشخیص و در نهایت درمان و جراحی اعضای گوناگون بدن است. معمولا بسیاری از بیماران مبتلا به اختلالات گوارشی با این سوال در ذهنشان درگیر می‌شوند که برای درمان بیماری خود باید به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

در این مقاله قرار است که پاسخ این سوال را بررسی و مهم‌ترین وظایف جراح عمومی را شرح دهیم. بنابراین توصیه می‌شود که از مطالعه این مقاله غافل نشوید.

جراح عمومی غرب تهران دارای چه وظایفی است؟

به طور کلی تمام جراحان عمومی وظایفی همچون معاینه کامل بیمار و تشخیص بیماری او و سپس انجام اقدامات درمانی به ویژه جراحی را به عهده دارند. همچنین جراح عمومی موظف است که مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی بیمار را نیز به درستی انجام داده و نحوه مصرف داروهای مورد نیاز او را نیز به طور کامل به بیماران توضیح دهد.

جراحان عمومی به درمان کدام بیماری‌ها می‌پردازند؟

یک جراح عمومی وظیفه درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را به عهده دارد. اما این پزشک قادر به درمان اختلالات تمام اعضای بدن نیست. به طور مثال بیماری‌های دستگاه عصبی یا قلب و عروق از اختلالاتی هستند که درمان آن‌ها به عهده متخصص خاص خودشان است.

اگر بخواهیم از بیماری‌هایی که توسط جراح عمومی قابل درمان است، نام ببریم، می‌توانیم به بیماری‌های دستگاه گوارشی یا تنفسی اشاره کنیم. به طور مثال معده، روده، مری و سایر اندام‌های دستگاه گوارشی و تنفسی از اعضایی هستند که جراح عمومی غرب تهران یا دیگر مناطق وظایف درمان و جراحی آن‌ها را به عهده دارد.

· درمان بیماری‌های مربوط به غدد درون‌ریز با جراح عمومی

مهم‌ترین وظیفه غدد درون‌ریز مانند غده تیروئید ترشح هورمون‌های مورد نیاز بدن است. زمانی که این غدد با اختلالاتی مواجه شوند، سطح ترشح هورمون‌ها ممکن است کاهش یا افزایش یابد. در چنین وضعیتی فرد احتمال دارد با عوارض گوناگونی مواجه شود.

به طور مثال غده تیروئید زمانی که با کم‌کاری یا پرکاری مواجه شود، نشانه‌هایی مانند افزایش یا کاهش وزن شدید، خستگی، ضعف شدید جسمانی و … در بیمار ظاهر می‌شود. در چنین وضعیتی بیماران برای درمان و جلوگیری از پیشرفت اختلالات غدد درون‌ریز باید به جراح عمومی مراجعه کنند.

·درمان سرطان پستان با کمک جراح عمومی

سرطان پستان یکی از بیماری‌هایی است که بهبودی آن بستگی به زمان مراجعه بیمار به پزشک دارد. هر چه سریع‌تر نسبت به درمان اقدام شود، شانس بهبودی بیشتر است. شایع‌ترین علائم این بیماری عبارت‌ هستند از: احساس درد شدید در ناحیه پستان، قرمز و کبود شدن سینه ها، مشاهده ترشحات خونی از سینه‌ها، مشاهده تورم یا توده در نواحی سینه و اطراف آن، تغییر سایز سینه‌ها و…

پس از مشاهده هر کدام از این علائم توصیه می‌شود که بیماران جهت تشخیص قطعی نوع بیماری به جراح عمومی مراجعه کنند. جراح عمومی غرب تهران پس از معاینه و بررسی کامل به کمک ماموگرافی یا سونوگرافی پستان، اقدامات درمانی را به وسیله پرتو درمانی یا جراحی آغاز می‌کند.

· درمان سرطان مقعد با کمک جراح عمومی

یکی دیگر از بیماری‌های قابل درمان توسط جراح عمومی که می‌تواند با علائم آزاردهنده‌ای همراه باشد، سرطان مقعد است. این بیماری نیز معمولا با علائمی مانند خونریزی شدید از مقعد، احساس درد، خارش و تورم در این ناحیه خود را نشان می‌دهد. جراح عمومی پس از مراجعه بیمار به او با استفاده از آزمایش‌هایی مانند تصویربرداری و توموگرافی کامپیوتری نوع بدخیم یا خوشخیم بودن سرطان را بررسی می‌کند.

درمان با جراحی

در مرحله بعد جراح عمومی اقدامات درمانی را با توجه به نوع سرطان آغاز می‌کند. اولین اقدام در درمان، شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی است؛ در صورتی که این روش‌ها تاثیری بر بهبودی بیمار نداشته باشند، اقدام درمانی بعدی جراحی است. در این جراحی پزشک تومورهای سرطانی را به طور کامل از مقعد خارج می‌کند.

در صورتی که این جراحی نیز تاثیری بر بهبودی بیمار نداشته باشد، پزشک جراحی دیگری انجام می‌دهد که در آن علاوه بر تومورهای سرطانی بخشی از روده بزرگ را نیز از شکم خارج می‌کند.

· درمان سرطان پانکراس یا لوزالمعده با جراح عمومی

سرطان لوزالمعده یا پانکراس یکی از بیماری‌های شایع دستگاه گوارشی محسوب می‌شود که در صورتی که نسبت به درمان آن دیر اقدام شود، می‌تواند به قسمت‌های دیگر بدن نیز سرایت کند. این بیماری با علائمی مانند دل درد شدید، از دست دادن وزن به صورت ناگهانی، رنگ پریدگی چهره، خستگی شدید و غیرطبیعی بودن رنگ مدفوع از وجود خود خبر می‌دهد.

جراح عمومی غرب تهران

جراح عمومی غرب تهران یا سایر شهرها پس از بررسی علائم و تشخیص قطعی سرطان پانکراس، اقدامات درمانی را آغاز می‌کند. درمان سرطان پانکراس نیز مانند سرطان مقعد با روش‌های شیمی درمانی، پرتو درمانی و جراحی انجام می‌شود که پزشک با توجه به نوع بدخیم یا خوشخیم بودن سرطان و وضعیت جسمی بیمار نوع روش درمانی را انتخاب می‌کند.

· درمان بیماری سرطان کیسه صفرا با جراح عمومی

بیماری سرطان کیسه صفرا از اختلالاتی است که معمولا تا زمانی که به اعضای دیگر بدن صدمه وارد نکند، علائمی از خود نشان نمی‌دهد. لذا تشخیص آن کمی دشوار است. اما به طور کلی علائم این بیماری عبارت‌ هستند از: درد در ناحیه شکم، رنگ پریدگی چهره، حالت تهوع و از دست دادن وزن. برای درمان این بیماری نیز پزشک در صورتی که شیمی درمانی تاثیری بر بهبودی بیمار نداشته باشد، به درمان با استفاده از جراحی اقدام می‌کند.

تماس و دریافت نوبت از جراح عمومی غرب تهران

از آنجایی که درمان و بهبودی بیماران نیازمند پزشکی بامهارت و باتجربه است، مراجعه به سایت دکتر با من می‌تواند باعث معرفی بهترین جراح عمومی به بیماران شود. بنابراین بیماران با مراجعه به این سایت می‌توانند نسبت به دریافت نوبت معاینه از پزشک مورد نیاز خود اقدام کنند.

سخن نهایی

جراحان عمومی یکی از ضروری‌ترین پزشکان برای بیماران محسوب می‌شوند. زیرا آنان توانایی تشخیص و درمان بیماری‌های گوناگونی را دارند. در این مقاله به بررسی وظایف جراحان عمومی و جراح عمومی غرب تهران پرداختیم؛ همچنین تلاش کردیم که پاسخ سوالاتی همچون جراح عمومی کیست؟ را نیز به بیماران بدهیم.

بنابراین مطالعه این مقاله می‌تواند باعث افزایش آگاهی و اطلاعات بیماران در ارتباط با چگونگی عملکرد جراحان عمومی و بیماری‌های قابل درمان توسط آنان شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد