انتخاب دکتر اطفال شبانه‌ روزی

0

دکتر اطفال شبانه‌ روزی یکی از مهم‌ترین پزشکانی است که در حوزه درمان نوزادان، کودکان و نوجوانان به فعالیت می‌پردازد. این پزشکان متخصص دارای مهارت‌های بسیاری هستند و خدمات خود را برای درمان مشکلات روحی، جسمی و عاطفی کودکان تا مراقبت‌های بهداشتی لازم برای سلامتی آنان ارائه می‌دهند. این پزشکان با بررسی وضعیت سلامت کودکان، نوزادان و نوجوانان به درمان مشکلات آنان می‌پردازند.

در واقع والدین باید وضعیت جسمی و روحی کودکان خود را از بدو تولد تا دوران نوجوانی تحت نظر داشته باشند. زیرا در این دوران امکان ابتلا به اختلالات رفتاری و سایر بیماری‌های جسمی بسیار زیاد است. از این رو مراجعه به دکتر اطفال جنوب تهران یا سایر نواحی این امکان را به والدین می‌دهد که از وضعیت بهداشت، سلامت فیزیکی و روانی فرزندان خود مطلع شوند.

در ادامه این مقاله در مورد حیطه کاری این متخصصان، توانایی‌ها و نحوه دسترسی به آنان توضیحات جامعی را ارائه می‌کنیم. برای درک بهتر جایگاه این متخصصان با ما همراه باشید.

دکتر اطفال شبانه‌ روزی چه وظیفه‌ای دارد؟

این پزشکان خدمات خود را در زمینه مراقبت‌های بهداشتی نوزادان، درمان مشکلات جسمی و روحی کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند. این افراد با انجام آزمایش‌های تشخیصی اطلاعات لازم در مورد وضعیت جسمی و روحی این افراد را به‌ دست می‌آورند و نسبت به معالجه آسیب‌ها و اختلالات پیش آمده اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

یک دکتر اطفال جنوب تهران وظیفه واکسیناسیون نوزادان و کودکان را نیز بر عهده دارد. این پزشکان با بررسی شرایط رشد فیزیکی کودکان به رفع مشکلات ایجاد شده در این راستا می‌پردازند و به تکامل جسمی آنان نیز کمک بسیاری می‌کنند. دکتر اطفال شبانه‌ روزی یکی از متخصصان بسیار ماهر است که رژیم غذایی و بهداشت کودکان را نیز تحت نظر دارد.

این پزشکان، والدین را در مورد پیشگیری از بیماری‌های مربوط به این دوره آگاه می‌کنند و مراقبت‌های اولیه از آنان را به نحو احسن انجام می‌دهند. در برخی از مواقع که کودکان به بیماری‌های حاد و وخیم دچار شوند، این پزشکان با ارجاع بیمار به یک متخصص اطفال به رفع مشکل او می‌پردازند.

از آنجایی‌ که این حوزه پزشکی بسیار گسترده و تخصصی است، برخی از بیماری‌ها باید با همکاری تمامی متخصصان در این رشته تشخیص داده شوند.

متخصص اطفال در چه مکانی به فعالیت می‌پردازد؟

برای یافتن بهترین متخصص اطفال مراکز درمانی بسیاری وجود دارند. زیرا این پزشکان خدمات خود را به ‌صورت دولتی و خصوصی ارائه می‌دهند. دکتر اطفال شبانه‌ روزی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت، کلینیک‌های بهداشتی، مطب‌های شخصی، سازمان‌های حفظ سلامت، مدارس، مراکز روانشناسی کودکان، پرورشگاه‌ها، بیمارستان‌های ارتش و غیره به فعالیت مشغول است.

دکتر اطفال شبانه‌ روزی

این متخصصان ممکن است در مطب‌های پزشکی و به‌ صورت گروهی نیز به ارائه خدمات بپردازند. به‌ عنوان نمونه دکتر اطفال چشم در قسمت چشم پزشکی بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی طبابت خود را انجام می‌دهد.

از آنجایی ‌که تخصص این افراد در زمینه درمان مشکلات جسمی کودکان است، محل معاینه باید دارای لوازم سرگرم‌کننده و متناسب با علاقه کودکان باشد. در این صورت استرس کودکان کاهش پیدا می‌کند و برای درمان آمادگی لازم را به‌ دست می‌آورند.

حیطه کاری پزشک بزرگسالان و کودکان چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

روند درمان مشکلات جسمی و روحی بزرگسالان بدون شک با کودکان متفاوت است. زیرا کودکان از نظر تکامل ساختار بدن و روحیه، دارای ظرافت بالایی هستند و در سنین رشد به سر می‌برند. از این رو بدن آنان از نظر فیزیولوژی با بزرگسالان متفاوت است. همچنین رفع مشکلات و نقص‌های مادرزادی در نوزادان نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد که تنها از عهده یک دکتر اطفال شبانه‌ روزی بر می‌آید.

تشخیص نوع بیماری و نحوه درمان آن با دارو توسط پزشکان اطفال بر اساس سن و سال آنان انجام می‌شود. این پزشکان باید با مشورت با والدین و سایر متخصصان دیگر بیماری را تشخیص دهند. از این رو اغلب به صورت مستقل قادر به درمان کودکان نیستند. به همین دلیل حل مشکلات مربوط به بزرگسالان در حیطه کاری این متخصصان قرار ندارد.

متخصصان کودک تنها زمانی که هم در طب اطفال و هم بزرگسالان تحصیلات خود را گذرانده باشند، قادر به تشخیص و درمان بیماری‌های فیزیکی و روانی بزرگسالان نیز هستند.

متخصص اطفال چه مراقبت‌های بهداشتی را به کودکان ارائه می‌دهد؟

حوزه بهداشت کودکان امری بسیار تخصصی است که باید توسط یک دکتر اطفال جنوب تهران انجام شود. این متخصصان در ارائه مراقبت‌های زیر توانا هستند:

  • مشکلات و بیماری‌های جنین قبل از تولد
  • کمک به ترک سیگار نوجوانان
  • درمان سندروم انسفالوپاتی نوزادان
  • کمک به درمان مشکلات تنفسی ناشی از اضطراب، افسردگی و اختلالات رفتاری
  • تشخیص ریشه بیماری‌های قلبی و ‌عروقی در دوران کودکی
  • درمان دیابت نوع ۱
  • تشخیص انواع تومورهای مغزی در کودکان و ارجاع آنان به جراح ماهر
  • حل اختلالات ناشی از اوتیسم
  • ارائه مراقبت‌های ویژه هنگام قرارگیری در معرض مواد شیمیایی
  • مبارزه با عفونت‌های باکتریایی دوران کودکی
  • بررسی وضعیت تغذیه کودکان و نوجوانان
  • درمان بیماری سلیاک

دکتر اطفال شبانه‌ روزی

انتخاب دکتر اطفال شبانه‌ روزی مناسب برای نظارت بر انجام مراقبت‌های بهداشتی و درمانی وظیفه والدین است. از این طریق کودکان قبل از تولد تا سن ۱۸ سالگی تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند و از نظر جسمی، روحی و ذهنی آمادگی لازم را به ‌دست می‌آورند.

برای یافتن این پزشکان وب سایت دکتر با من گزینه بسیار مناسبی است. زیرا با ورود به این وب سایت و جستجو در آن اطلاعات متنوعی از قبیل: آدرس و شماره تلفن پزشک، لوکیشن دقیق محل طبابت، نوع تخصص به‌ عنوان نمونه دکتر اطفال چشم و بسیاری از اطلاعات دیگر در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

متخصص کودکان چگونه با تیم زایمان کار می‌کند؟

یکی از پزشکانی که باید در زمان زایمان حضور داشته باشد، متخصص اطفال است. این نوع از پزشکان در بسیاری از بیمارستان‌ها و مطب‌های شخصی خود به فعالیت مشغول هستند و معاینات اولیه نوزادان را بعد از به دنیا آمدن آنها انجام می‌دهند.

برخی از نوزادان ممکن است نارس باشند و زودتر از موعد مشخص شده به دنیا بیایند. در این صورت باید به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان انتقال داده شوند. در این بخش پزشکان متخصص اطفال و پرستاران مراقبت‌های لازم را از کودک انجام می‌دهد و سلامت او را تحت نظر دارند.

دکتر اطفال شبانه‌ روزی باید دو الی سه روز بعد از ترخیص نوزادان آنها را معاینه کنند و شرایط جسمی آنان را تحت بررسی قرار دهند. در صورت هرگونه اختلال در عملکرد فیزیولوژی بدن نوزادان این پزشکان با سایر ارائه‌دهندگان خدمات و مراقبت‌های بهداشتی نوزادان هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند که شرایط نوزاد استیبل شود.

با این شرایط والدین برای انجام سایر چکاپ‌های پزشکی و واکسیناسیون باید نوزادان خود را تحت نظارت کامل این پزشکان قرار دهند.

در نتیجه

بدون شک مراقبت‌های بهداشتی و تخصصی نوزادان یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که والدین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. زیرا نوزادان از بدو تولد تا ۱۸ سالگی در سن رشد به سر می‌برند و بدن آنان روز به روز در حال تکامل است. از این رو به مراقبت‌های بهداشتی، جسمی، ذهنی و روحی بسیاری نیاز دارند.

دکتر اطفال شبانه‌ روزی فردی است که تمامی این مراقبت‌ها را با کمک والدین و سایر متخصصان تحت نظارت و کنترل خود دارد. از این رو هرگونه اختلال ذهنی و جسمی مادرزادی یا غیر آن به راحتی توسط این پزشکان قابل تشخیص و درمان است‌. برای یافتن یک پزشک اطفال خوب بهترین روش استفاده از وب سایت‌های پزشکی عنوان می‌شود که وب سایت “دکتر با من” جامع‌ترین آنها به شمار می‌رود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد