۵ راهکار برای عملکرد بهتر با پارتیشن اداری

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : طراحی مناسب دفتر اداری تاثیر خیلی زیادی بر روی رفاه و میزان بهره وری کارکنان خواهد داشت. برای رسیدن به این هدف می توان با کمک دکوراسیون مناسب پارتیشن های دوجداره یا پارتیشن شیشه ای برای افزایش سلامت، حس شادی و در نهایت بهبود عملکرد قدم برداشت.  مدتی است که فضاهای کاری با پلان های باز به عنوان محیط هایی ایده آل برای ادغام تیم و گسترش نشاط در نظر گرفته می شود. اما مطالعات اخیر نشان داده در برخی شرایط بکارگیری این روش ها سبب کاهش میزان بهر وری شده است. کاهش تمرکز به دنبال ایجاد فضای باز برای افراد موجب به تاخیر افتادن امور روزمره کارکنان می شود. در این شرایط تعجب آور نیست که محبوبیت پارتیشن اداری در حال افزایش است. چرا که به راحتی به ایجاد تعادل در  یک دفتر مدرن، سبک و باز کمک کرده و در عین حال مرزهای آکوستیک را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این با کاهش مصرف برق و افزایش نور طبیعی تاثیر مثبتی را بر رفاه و بهره وری کارکنان خواهد داشت. در زیر نکات مهم برای رسیدن به هدف مطلوب را ذکر میکنیم با ما همراه باشید.

۵ راهکار برای عملکرد بهتر با پارتیشن اداری

چیدمان اداری مفید با پارتیشن اداری

چیدمان دفتر اداری باید براساس آرامش و عملکرد طراحی شوند. با نصب مناسب پارتیشن های اداری در محل کار فرصتی مناسب را برای کارمندان فراهم خواهید کرد. مثلا کارهای اولیه مانند گرفتن پرینت و یا استفاده از سرویس بهداشتی باید به راحتی انجام شود.

خصوصا اگر کارمندان در فضاهایی غیر مشترک و در بخش های جداگانه در زمینه های مختلفی در حال کار هستند باید به سرعت بتوانند به مکان های مورد نیاز دسترسی داشته بدون اینکه در ترافیک جا به جایی، زمان خود را از دست بدهند.

امروزه در بسیاری از شرکت ها شفافیت به یک عنصر اساسی در دکوراسیون تبدیل شده است. به این معنا که با بکارگیری پارتیشن های شیشه ای به صورت شفاف و یا مات برای گسترش حریم خصوصی و با پراکنده ساختن نور طبیعی در سراسر شرکت درک بصری بهتری را از فضای اداری ایجاد می کنند.

فضاهای کاری مشخص

مدت زمان زیادی فضاهای اداری باز بسیار محبوب بودند چراکه مدیران اعتقاد داشتند این نوع فضاها سبب تشویق افراد به همکاری و ارتباط بهتر خواهد شد. اما امروز تحقیقات نشان می دهد که طراحی های باز تاثیر برعکسی داردف چرا که پرسنل ترجیح می دهند برای ارتباط با یکدیگر ایمیل بزنند تا اینکه به صورت مستقیم با هم تعامل داشته باشند.

دیوارهای پارتیشن دو جداره انتخابی ایده آل برای تقسیم بندی فضاهای اداری برای انجام فعالیت های اختصاصی است. به جای اینکه تمام فعالیت ها در یک محیط انجام شود به کمک پارتیشن ها می توان فضایی مختص جلسات، استراحت، مکالمات خصوصی فراهم کرد. پارتیشن های اداری به خوبی ویژگی انعطاف پذیری را به سبب جابه جایی راحت در هر زمان برای کارفرمایان فراهم می کند. چرا که می توان با سهولت نسبی آنها را بر اساس عملکرد، ابعاد و چیدمان تغییر داد.

به حداقل رساندن ناهماهنگی ها

همان طور که گفته شد دکورهای باز در ادارات سبب ایجاد هم همه و سر و صدای زیادی خواهد شد. یکی از راه های به حداقل رساندن این صداها و بی نظمی ها استفاده از پارتیشن های اداری است. پارتیشن ها علاوه بر ایجاد محیطی باز اما مشخص از پخش صدا در کل فضا جلوگیری می کنند. همچنین با خاصیت تغییر پذیری امکان تطبیق با دفتر و تضمین گسترش سطح بهره وری در کارمندان را به کمک ایجاد دیوارهای دوجداره آگوستیک فراهم می کند.

ایجاد تغییرات بصری آسان و سریع از مزایای مهم پارتیشن های شیشه ای است. این پنل ها می تواند با انواع طرح ها و یا لوگوی سازمان تزیین شده تا از یکنواختی خارج و علاوه بر ارائه ظاهری زیبا و متفاوت گویای هویت برند شما باشند.

سبک و رنگ پارتیشن اداری

پارتیشن ها می توانند در مدل، رنگ و حتی ابعاد متنوعی طراحی و ساخته شوند. سبک و رنگ انتخابی پارتیشن های فضای کار می توانند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر محیط اداری و همچنین احساس و عملکرد تیم داشته باشند. مثلا فضاهای سبز همواره سبب ایجاد حس آرامش در افراد می شود، بکارگیری سطوح طبقه بندی شده در کنار پانل های شیشه ای به ایجاد فضایی با آلاینده ی کمتر کمک کرده که موجب پایین آوردن سطح استرس کارمندان می شود.

 بکارگیری انواع گیاهان سبز در کنار نور طبیعی که از پنجره ها محیط را روشن می کند انرژی را دو چندان خواهد کرد. وجود رنگ های مناسب در ساخت پارتیشن های اداری نیز موجب افزایش بهره وری خواهد شد. بدین ترتیب مثلا استفاده از رنگ های ملایم و سرد ذهن را آرام کرده در حالی که سایه روشن ها یا رنگ ها ی تند سبب تقویت خلاقیت خواهد شد. به طور کلی انتخاب سبک و رنگ بسته به نوع فعالیت و زمینه کسب و کارتان متفاوت خواهد بود.

انواع پارتیشن اداری را بشناسیم:

اما نکته ای که می ماند دانستن انواع مدل های پارتیشن اداری است. اینکه برای انتخاب درست طرح و مدل پارتیشن بتوانید حق انتخاب داشته باشید و یا بر اساس الگوی درست دکوراسیون محیط کار خود پارتیشن درستی را انتخاب نمایید. در ادامه انواع این مدل ها را می بینید .

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن دوجداره

پارتیشن فلزی

پارتیشن تک جداره

هر کدام از این پارتیشن ها قابل انتخاب به صورت جدا و یا با هم دیگر خواهد بود . می توانید آن را انتخاب نموده و مدل های قابل خرید آن از مجموعه فرامین به ادرس اینترنتی www.faramin.com را مشاهده نمایید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد