همه چیز درباره میکرونیدلینگ مو عوارض و مراحل درمان

0

دکوکده: میکرونیدلینگ ریز برش ها و میکرو پرفوراسیون های پوست است.این کار اصولا بایستی توسط سوزن های بسیار ریز انجام شود که بر روی درماپن انجام می شود و این وسیله ریز کمی با درد و فشار همراه است اما به صورت کلی تهاجمی نبوده و عنوان عمل جراحی به خود نمی گیرد.

در واقع این سوزن بسیار ریز بر روی پوست پوست را باز می کند تا کلاژن سازی صورت بگیرد و در نتیجه یک پوست سالم و با طرواتی را به شما می دهد.

در خصوص میکرونیدلینگ مو نیز بایستی گفت که با نفوذ به لایه های زیرین پوست باعث تقویت فولیکل های مو خواهد شد و آن ها را تقویت می کند و درنتیجه باعث عدم ریزش و بهبود چرخه خود و در نهایت رشد مو خواهد داشت.

در واقع اشخاصی که از روش میکرونیدلینگ مو  استفاده می کنند اصولا دچار ریزش مو شده اند و می خواهند آن را تقویت کنند. و بهتر است که این کار توسط پزشک متخصص صورت بگیرد.

نحوه انجام  و مراحل درمان میکرونیدلینگ مو

در حین میکرونیدلینگ مو، فرد متخصص از سوزن ها با ویژگی بین ۰.۲۵ تا ۳ میلی متر استفاده می کند و ممکن است شما حین انجام درد مختصری داشته باشید. چرا که پزشک قبل از شروع کار از مواد بی حسی مخصوصو برای شما استفاده می کند.

در واقع سوزن های که برای میکرونیدلینگ مو استفاده می شود کمی بزرگ تر است تا بتواند به عمق پوست نفوذ کند تا کلاژن سازی و تقویت موی شما انجام شود.

زمان انجام میگرولیندینگ مو بسته به اینکه چه مقدار از سطح پوست را می خواهید درمان کنید متفاوت است اما می توان گفت که حدودا ۳۰ دقیقه و کمی بیشتر ممکن است طول بکشد.

 

۱بهتر است که شما برای یک نتیجه بهتر۱ جلسه هر ۲ هفته به مدت ۲ تا ۳ ماه، یعنی ۴ تا ۶ جلسه برای گرفتن یک نتیجه درمانی درست انجام دهید اما باز هم بنا بر درخواست و تشخیص پزشک شما است.

 عوارض میکرونیدلینگ مو

هر درمانی عوارض خاص خود را دارد اما عوارض این کار معمولا بسیار کم است و شما با مراقبت درست بعد از انجام کار می توانید از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

  1. قرمزی و التهاب
  2. در صورت عدم مراقبت ممکن است پوست شما دچار آسیب و عفونت شود.
  3. ممکن است که زخم های شما ایجاد اسکار نمایند اما شما با راهنمایی پزشک خود می توانید جلوی آن را بگیرید.

کلام آخر

میکرونیدلینگ مو یکی از درمان های رایج و بسیار مفید جهت تغذیه بیشتر مو و جلوگیری از ریزش موی شماست.

همان طور که در مقاله بالا گفته شد این روش غیر تهاجمی بوده که شما می توانید به عنوان یکی از راهای بسیار خوب و تحت نظر پزشک انجام دهید.

پیشنهاد ما: بهترین متخصص پوست ومو در تهران

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد