همه چیز درباره دکتر پوست و مو

0

شاید برای شما سؤال شده باشد که دکتر پوست و مو واقعاً در چه زمینه‌هایی به درمان بیمار‌ی‌ها می‌پردازد؟  ما در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم، همچنین به شما کمک خواهیم کرد چه زمانی به او مراجعه کنید و چگونه دکتر مورد نظر خود را بیابید.

دکتر پوست و مو کیست؟

این متخصص پزشکی است که در بیماری‌های پوست، مو و ناخن تخصص دارد. متخصص پوست می‌تواند بیش از ۳۰۰۰ بیماری را شناسایی و درمان کند! این شرایط شامل اگزما، پسوریازیس، سرطان پوست و بسیاری دیگر است.

پوست اندامی باورنکردنی است. در واقع اولین خط دفاعی شما در برابر بیماری‌ها است و از سایر اندام‌هایتان محافظت می‌کند! مسئولیت گرم نگه داشتن یا خنک کردن بدن را دارد و پیام‌هایی درباره سلامت درونی به شما ارسال می‌کند.

دکتر پوست در واقع پزشک متخصص و جراح پوستی است که با مهارت‌ها و تجربه منحصر به فردی که دارد، بهترین مراقبت را برای اندامی که از شما مراقبت می‌کند، ارائه دهد! دکتر پوست و مو آموزش‌های گسترده‌ای می‌بیند، به مدت ۱۲ سال یا بیشتر تحصیل می‌کند که تشخیص و درمان بیش از ۳۰۰۰ بیماری پوست، مو، ناخن و همچنین نگرانی‌های زیبایی را بیاموزد.

بیماران برای مسائلی که بسیار بیشتر از عمق پوست هستند، به متخصص پوست مراجعه می‌کنند. مشکلات پوستی می‌تواند فعالیت‌های روزمره را دشوار کند و در برخی موارد حتی زندگی را تهدید می‌کند.

تخصص‌های دکتر پوست و مو

هیچ‌کس بیشتر از دکتر پوست و مو برای رفع مشکلات پوست، مو و ناخن‌های شما آموزش ندیده است. قبل از شروع تمرین، متخصصان پوست بیش از یک دهه آموزش می‌بینند!

  • چهار سال دانشگاه (برای کسب مدرک لیسانس)
  • چهار سال دانشکده پزشکی (برای تبدیل شدن به یک دکتر پزشکی)
  • یک سال کارآموزی
  • سه سال رزیدنتی، کار در کنار پزشکان مجرب و تکمیل تقریبی ۱۲۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ ساعت درمان بیماران.
دکتر پوست و مو

اهمیت مجوز هیئت مدیره چیست؟

پس از گذراندن موفقیت‌آمیز دوره رزیدنتی در زمینه پوست و مو، دکتر پوست و مو می‌تواند گواهینامه هیئت مدیره را دریافت کند! برای کسب این گواهینامه باید یک امتحان چالش برانگیز در مورد دانش و مهارت‌های کسب شده در طول سال‌های آموزش خود را پاس (قبول) کند.

گواهی هیئت مدیره از هیئت به شما این امکان را می‌دهد که بدانید چه شخصی از شما مراقبت می‌کند؟ این شخص دقیق‌ترین آموزش‌ها را در این زمینه دریافت کرده است. مهم است که گواهینامه هیئت مدیره از یکی از سازمان‌های بسیار معتبر باشد!

همچنین انواع مختلفی از هیئت‌ها وجود دارند و سایر گواهینامه‌ها سطح آموزش و تخصص یکسانی را نشان نمی‌دهند.

آشنایی با بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی بسیار زیادی وجود دارند! در این بخش چند نمونه از آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱.آکنه

معمولاً روی صورت، گردن، شانه‌ها، سینه و قسمت بالایی کمر پدیدار می‌شوند. ممکن است شامل جوش‌های روی پوست متشکل از جوش‌های سرسیاه، سرسفید، جوش‌ها یا کیست‌ها و ندول‌های عمیق و دردناک باشند. همچنین در صورت عدم درمان ممکن است جای زخم باقی بماند یا پوست را تیره کنند.

۲.تاول تبخالی

تاولی قرمز دردناک و پر از مایع که در نزدیکی دهان و لب‌ها ظاهر می‌شود. ناحیه آسیب‌دیده اغلب قبل از اینکه زخم قابل مشاهده باشد، حالت سوزن سوزن شدن به فرد می‌دهد یا می‌سوزد. شیوع این بیماری همچنین ممکن است با علائم خفیف و شبیه آنفولانزا مانند تب پایین، بدن درد و غدد لنفاوی متورم هم همراه باشد. در هر صورت مراجعه این افراد به دکتر پوست و مو لازم است.

۳.تاول

به ناحیه‌ای آبکی، شفاف و پر از مایع روی پوست تاول می‌گویند. اندازه آن‌ها ممکن است کوچک‌تر از ۱ سانتی‌متر (وزیکول) یا بزرگ‌تر از ۱ سانتی‌متر (بولا) باشد و به تنهایی یا به صورت گروهی پدیدار می‌شوند. تاول‌ها ممکن است در هر نقطه از بدن یافت شوند.

۴.کهیر

دکتر پوست و مو

کهیرها جوش‌های خارش‌دار و برجسته‌ای هستند که پس از قرار گرفتن در معرض یک آلرژن ایجاد می‌شوند. کهیر قرمز، گرم و در لمس‌های خفیف دردناک است. شکل آن می‌تواند کوچک، گرد و حلقه‌ای یا بزرگ و به شکلی نامتقارن باشد.

چه زمانی باید به درماتولوژیست در تهران مراجعه کنیم؟

فاکتورهای بسیاری وجود دارد که باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شوند، به خصوص در شهرهایی که میزان آلودگی بسیار بالا است. اما چه زمانی باید به دکتر پوست خوب در تهران یا دکتر پوست و مو مراجعه کنیم؟

۱.آکنه‌های شدید

قطعاً شما محصولات بدون نیاز به نسخه، رژیم‌های غذایی مد روز و انواع پاک‌کننده‌ها را امتحان کرده‌اید، اما آکنه شما هنوز در جای خود قرار دارد! به هیچ عنوان شرم‌آور نیست که برای مقابله با این بیماری پوستی به متخصص پوست مراجعه کرده و توصیه‌هایی در مورد نحوه نمایش بهترین چهره خود دریافت کنید.

۲.کهیرهای خارش‌داری که از بین نمی‌روند

آیا واکنش آلرژیک دارید؟ آیا در پوست خود عفونت دارید؟ حتماً به یک دکتر پوست عالی مراجعه کنید و جواب بگیرید. آنها ممکن است داروهایی را برای شما تجویز کرده یا شکل دیگری از درمان را برای بهبود شرایط توصیه کنند.

۳.زخم‌های ناشی از آکنه، لکه‌ها یا بریدگی‌ها و خراش‌ها

اگر انتظار شما از اندازه زخم، کمتر از حد عادی است (زخم بیش از حد بزرگ شده)، به یک دکتر پوست و مو مراجعه کنید! تکنیک‌های پزشکی مانند لیزر درمانی، میکرودرم ابری ژن و سایر روش‌های درمانی می‌توانند اندازه زخم را کاهش دهند.

۴. سوزش و خارش مداوم

اگر دارای خارش، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست هستید، کرم‌ها و لوسیون‌ها (بدون نسخه) مؤثر واقع نمی‌شوند، ممکن است علت خشکی پوست شما آب و هوا، حساسیت به محصولات مراقبت از پوست یا حتی ژنتیکی باشد. اما در واقعیت، ممکن است یک بیماری مزمن پوستی داشته باشید.

۵.اختلالات و مشکلات ناخن

دکتر پوست و مو

اگر برای هر دلیلی مثل ناخن فرورفته، عفونت قارچی، زگیل یا مورد دیگری درمان می‌شوید، بررسی ناخن‌ها توسط دکتر پوست و مو بسیار مناسب خواهد بود. ناخن‌ها می‌توانند نشانه‌هایی از سایر اختلالات در بدن مانند بیماری کبد، بیماری‌های قلبی، کم خونی یا دیابت را نشان دهند!

۶.ریزش مو

صبح‌ها بیشتر از حد معمول روی بالش خود موهای ریخته پیدا می‌کنید؟ ممکن است یک اختلال پوستی سر داشته باشید! اگر بخواهید قبل از اینکه ریزش مو تأثیر منفی بیشتری بر زندگی شما بگذارد، برخی از درمان‌های پیشگیرانه را شروع کنید.

ارتباط با دکتر مو، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای پیشگیری ریزش مو یا حتی درمان آن باشد.

نحوه پیدا کردن دکتر پوست و مو

متأسفانه همیشه دکتر پوست عالی میان مردم زیاد شناخته نمی‌شوند. اما برای تسهیل کار می‌توانید به سایت دکتر با من مراجعه کنید و دکترهای اطراف منطقه زندگی خود را بیابید. برای ارتباط با دکتر پوست، می‌توانید از همین سایت استفاده کنید و مشکلات خود را با وی در میان بگذارید.

چگونه سرچ کنیم؟

برای ارتباط با دکتر پوست، ابتدا وارد سایت شوید. برای تسهیل کار توصیه می‌کنیم عضو این سایت باشید. در این صورت برقراری ارتباط یا اطلاع از اعلانات برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود. پس از عضویت مقداری صفحه را به سمت پایین آورید.

در وسط صفحه کادر “جستجو را آغاز کن” را مشاهده خواهید کرد. در کادرهای مشخص شده اطلاعات مورد نظر خود را وارد کرده و سپس روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید. مطابق با اطلاعاتی که شما وارد می‌کنید، لیستی از پزشکان و حتی لوکیشن آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند.

کلام آخر

در صورت بروز هرگونه حساسیت یا بیماری‌های پوستی در اولین فرصت به دکتر پوست و مو مراجعه کنید. زیرا ممکن است برخی از این مشکلات پوستی، بیماری‌های داخلی دیگری هم به همراه داشته باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد