نکاتی که باید درباره موی معمولی بدانید

0

دکوکده: موی نرمال به مویی می گویند که دارای چربی طبیعی باشد و به راحتی آسیب نبیند و بتوان نیز ظاهری نرمال از آن دید پس در نتیچه می توان گفت که زمانی موهای ما بسیار چرب باشد و یا اینکه ظاهری مناسبی را از خود نشان ندهد در نتیجه موی ما موی نرمالی نبوده و دچار آسیب می شود.

چگونه از موی نرمال مراقبت کنیم؟

  1. موهای خود را هر روز نشورید چرا که باعث می شود چربی آن بیهوده هدر رود و در نتیجه شما نیز موی نرمالی نداشته باشید.
  2. شامپو و نرم کننده

سعی کنید موهای خود را با استفاده از نرم کننده ها و یا ماسک های متناسب با موهای شما تقویت شوند.به طور مثال شما همواره تلاش کنید که از شامپوهای فاقد پار ابن استقفاده نمایید.

  1. سبک زندگی و خوراک

نوع رژیم غذایی شما تاثیر مستقیمی بر سلامتی موهای شما دارد به طوری که اگر از مواد خوراکی پر چرب استفاده کنید قطعا موهای شما سلامتی روز اول خود را نخواهد داشت.

 

دلایل عدم رشد موی نرمال

۱.نداشتن رطوبت کافی

موهای شما در حالت نرمال رطوبت خود را حفظ می کند اما بهتر است که در جهت حفظ رطوبت بیشتر شما از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت ساقه های موی خود استفاده کنید.

  1. به اندازه کافی آب مصرف نکردن

بدن هر انسان در حالت نرمال نیاز به تامین آب  دارد و بهتر است که روزانه هر شخص به میزان کافی آب مصرف کند. در واقع مصرف آب تاثیر مستقیمی بر عملکرد فولیکول های مو دارد و رشد موهای شما را به همراه دارد.

۳.استفاده از رنگ مو و برس های حرراتی

متاسفانه این روز ها استفاده از برس و اتوهای محتلف جهت صافی مو بسیار زیاد شده است و به طوری که بسیاری از افراد هر روز از آن ها جهت صاف کردن موهای خود استفاده می کنند. و علاوه بر این مورد نیز رنگ کردن بسیار موها موجب خشکی بیش از حد از مو خواهد شد. پس بهتر است با یک مراقبت اصولی همواره رطوبت موهای خود را حفظ کنید.

مصرف چه غذاهایی برای رشد مو مفید است؟

محصولات زیادی که حاوی اومگا بوده و همچنین ترکیبات متنوعی از ویتامین ها را دارد می تواتد در دسته محصولاتی قرار گیرد که برای رشد مو بسیار مفید بوده است. محصولات زیر از جمله محصولاتی است که می توان گفت باعث رشد و تقویت موی افراد خواهد شد.

  1. آواکادوو
  2. سبزیجات نارنجی
  3. دانه ها
  4. تخم مرغ
  5. صدف
  6. نخودو

کلام آخر

هر موی نیاز به تقویت و رطوبت رسانی دارد که در صورت رعایت موارد می توان گفت که از سلامت کافی برخوردار است و همچنین ما در این مقاله  هر آنچه که باید درباره موی معمولی بدانید ، و موی سالمی نیز داشته باشید بیان کرده که در صورت توجه به این نکات این شرایط محقق می شود

پیشنهاد ما: متخصص پوست و مو در تهران

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد