معرفی دندانپزشک در تهران

0

تعداد زیادی دندانپزشک در تهران هستند که می توانند سلامت دندان های شما را بازگردانند. سلامت دندان ها یکی از معیارهای زیبایی و بهداشت در جهان به شمار می آید.

بسیاری را می بینیم که به ظاهر خود رسیدگی می کنند، اما به ظاهر دهان و دندانشان هیچ اهمیتی نمی دهند. برای زیبایی و سلامت دهان و دندان باید به طور مرتب با دندانپزشک خود در ارتباط باشید. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها برای شما، بلکه برای دیگران نیز آزاردهنده است.

برای پیدا کردن یک دکتر دندانپزشک در تهران، دکتر دندانپزشک در شمال تهران و دکتر دندانپزشک ارزان در تهران می توانید به سایت دکتر با من مراجعه کنید.

خدمات درمانی دندانپزشک چه مواردی را در بر می گیرد؟

درمان دندان و لثه به شکل های متفاوتی اتفاق میفتد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. می توانید برای هر یک از آن ها به یک دندانپزشک در تهران مراجعه کنید.

·       معاینات دندانپزشکی

به شما توصیه می کنیم قبل از این که وضعیت دندان هایتان وخیم شود، به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید که مشکلات کوچک برطرف شوند و مشکل بزرگ تری برای شما ایجاد نکنند. می توانید در این معاینات سوال هایی در رابطه با نحوه نگهداری درست دندان هایتان را از دندانپزشک بپرسید.

با بررسی هایی که دندانپزشک انجام می دهد، اقدامات لازم را به شما توضیح خواهد داد. برای این بررسی ها معمولا عکس برداری از دندان لازم است.

·       جرم گیری دندان ها

در طول زمان موادی لا به لای دندان ها انباشته می شوند که به آن ها جرم گفته می شود. این جرم نقش مهمی در انواع بیماری های لثه ایفا می کنند و علاوه بر آن ظاهر دندان ها را تا حد زیادی ناخوشایند می کنند. تنها با مراجعه به دندانپزشک است که این جرم ها را می توانید از بین ببرید.

·       پر کردن شکاف های بین دندان ها

گاهی پیش می آید که افراد به دلایل متفاوتی بین دندان هایشان فاصله می‌افتد. این شکاف در زیبایی دندان های فرد تاثیر منفی می گذارد. یکی از خدماتی که دندانپزشکان ارائه می دهند، پر کردن فاصله این شکاف ها است. با پرکردن این شکاف ها مواد غذایی میان آن ها گیر نمی کند و دندان ها دچار پوسیدگی نمی شوند.

·       پر کردن دندان

شایع ترین دلیلی که مردم برای آن به دندانپزشک در تهران یا دیگر شهرها مراجعه می کنند، پر کردن دندان است. دندانی نیاز به پر کردن دارد که در آن سوراخ یا حفره ایجاد شده باشد. ابتدا دندانپزشک این حفره ها را تمیز کرده و سپس آن ها را پر می کند. با پر کردن دندان هم سلامتی آن حفظ می شود و هم کارایی بالاتر می رود.

·       عصب کشی دندان ها

عصبی کشی دندان از دیگر خدمات دندانپزشکان است که مردم به طور مداوم به خاطر آن به دندانپزشکان مراجعه می کنند. عصب کشی زمانی انجام می شود که عصب دندان در اثر پوسیدگی آسیب ببیند.

در صورتی که عصب عفونی نیز شده باشد، ابتدا باید عفونت از بین برود و بعد ریشه درمان و عصب خارج شود. سپس دندانپزشک دندان را پر می کند. بعد از عصب کشی اطراف دندان با روکش پوشانده می شود که بدنه دندان در برابر شکستگی محافظت شود.

·       کشیدن دندان

یکی دیگر از خدماتی که دندانپزشک می تواند برای بیماران انجام دهد، کشیدن دندان است. زمانی دندانپزشک دندان بیمار را می کشد که عفونت بسیار عمیق شده باشد و بیمار نخواهد عصب کشی انجام دهد.

دلیل انتخاب کشیدن دندان به جای عصب کشی می تواند به خاطر هزینه های آن هم باشد، چرا که هزینه کشیدن دندان کمتر از عصب کشی است. گاهی دندان به راحتی کشیده نمی شود، چون ریشه به شکلی غیر معمول رشد کرده است. بنابراین باید ابتدا ریشه جراحی شود.

اگر تصمیم داشته باشید که دندان عقل خود را بکشید، باید جراحی انجام شود. اگر ساکن تهران هستید، با مراجعه به سایت دکتر با من می توانید یک دندانپزشک در تهران را برای این امر پیدا کنید.

·       باندینگ دندان

دندان هایی که به هر دلیلی آسیب هایی مانند بریده شدن، شکاف خوردن و آسیب های دیگر دیده اند، با باندینگ ترمیم می شوند. باندینگ به این شکل انجام می شود که ماده ای پرکننده به رنگ دندان روی دندان اصلی قرار می گیرد و ظاهر آن را ترمیم می کند.

·       تاج گذاشتن

یکی دیگر از شیوه های ترمیم دندان های آسیب دیده قرار دادن تاج روی آن ها است. زمانی از این شیوه استفاده می شود که تاج دندان در اثر آسیب از بین رفته باشد.

برای رفع این مشکل و ترمیم دندان چیزی شبیه کلاهک روی دندان آسیب دیده قرار می دهد. تاج می تواند از مواد مختلفی ساخته شود.

·       ایمپلنت دندانی

فردی که دندانش را به طور دائمی از دست می دهد، می تواند به عنوان جایگزین آن از ایمپلنت استفاده کند. به همین دلیل این شیوه بسیار محبوب است. برای ایمپلنت ابتدا یک پیچ از جنس تیتانیوم در فک ثابت می شود. سپس یک دندان مصنوعی روی آن قرار می دهند.

کلام آخر

مراقبت و درمان به موقع دندان برای هر فردی باید در اولویت های زندگی او قرار داشته باشد. اگر دندانی در اثر پوسیدگی دچار عفونت شود و بیمار برای درمان آن اقدام نکند، عفونت می تواند به خون سرایت کند و عواقب ناگواری در پی داشته باشد.

در این مقاله با معرفی سایت دکتر با من تلاش کردیم که دسترسی شما را به یک دندانپزشک در تهران راحت تر کنیم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد