متخصص گوارش در تهران را چطور پیدا کنیم؟

0

با مراجعه به متخصص گوارش در تهران می‌توانید انواع بیماری‌های دستگاه گوارش را درمان کنید. بیماری‌های این دستگاه بسیار خطرناک هستند، اما اگر به موقع تشخیص داده شوند، اغلب اوقات درمان خواهند شد. در بیشتر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌‌ها می‌توانید یک متخصص گوارش ببینید.

برای پیدا کردن یکی از آ‌ن‌ها به این مکان‌ها بروید. ما به شما سایت دکتر با من را پیشنهاد می‌کنیم که در آن قادر خواهید بود نام تعداد زیادی متخصص گوارش جنوب شرق تهران و همینطور متخصص گوارش طب سنتی را بیابید. در ادامه این مقاله شما را با انواع بیمار‌ی‌های دستگاه گوارش آشنا خواهیم کرد.

بیماری‌های دستگاه گوارش کدام هستند؟

در این بخش بیماری‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که برای درمان آنها نیاز دارید که به یک متخصص گوارش در تهران مراجعه کنید. لازم است همین‌جا ذکر کنیم که دستگاه گوارش انسان‌ اندام‌های معده، روده، دهان، مری، لوزوالمعده، کبد، کیسه صفرا، رکتوم و مقعد را در برمی‌گیرد.

۱.هموروئید

به هموروئید، بواسیر نیز گفته می‌شود. این بیماری مقعد و رکتوم را درگیر می‌کند که ممکن است داخلی یا خارجی باشد. این بیماری با درد زیادی همراه است، چرا که رگ‌های خونی از داخل رکتوم و بیرون مقعد دچار بیرون‌زدگی می‌شوند.

بیماری که مبتلا به هموروئید است هنگام دفع و حتی نشستن دچار درد می‌شود و ممکن است دچار خونریزی نیز بشود. این بیماری می‌تواند ناشی از اجابت مزاج سخت، چاقی یا بارداری باشد. برای رفع این مشکل فقط کافی است که فیبر بیشتری مصرف کنید، اما تحت شرایطی بیماری با جراحی از بین می‌رود.

۲. پانکراتیت

بیماری پانکراتیت در نتیجه متورم شدن لوزالمعده یا پانکراس به وجود می‌آید. این بیماری اغلب ناشی از نوشیدن بیش از حد الکل یا سنگ کیسه صفرا ایجاد می‌شود.

ممکن است فردی به صورت ناگهانی به این بیماری دچار شود یا ممکن است سال‌ها با آن درگیر باشد. از علائم بارز این بیماری می‌توانیم به درد شکمی، داشتن حالت تهوع و استفراغ اشاره کنیم.

۳.آپاندیسیت

این بیماری التهاب آپاندیس است که معمولا هم به شکل ناگهانی اتفاق می‌افتد. در این شرایط درون آپاندیس پر از مایع چرکی می‌شود و درد شدیدی را در ناف تا سمت راست شکم به بیمار تحمیل می‌کند. همراه با این بیماری تب و لرز، اسهال، استفراغ و کم‌اشتهایی نیز پیش می‌آید.

متخصص گوارش در تهران

آپاندیسیت با جراحی لاپاراسکوپی و آنتی بیوتیک درمان می‌شود. دقت داشته باشید که این بیماری باید هر چه سریع‌تر درمان شود، در غیر این صورت عفونت سیستماتیک در بدن پخش می‌شود. بنابراین اگر نشانه‌های این بیماری را دارید، در سریع‌ترین زمان ممکن به یک متخصص گوارش در تهران مراجعه کنید.

۴.سنگ کیسه صفرا

نام کیسه صفرا را همه ما شنیده‌ایم. ممکن است در این عضو سنگ تشکیل شود که معمولا بدون علامت هستند. معمولا با جراحی این سنگ برداشته می‌شود.

۵.التهاب کیسه صفرا

از عوارض سنگ کیسه صفرا که قبلا به آن اشاره کردیم، التهاب کیسه صفرا است و زمانی وخیم می‌شود که فرد غذای چرب یا غذایی با فیبر کم بخورد. یکی از نشانه‌های این بیماری احساس درد در سمت راست قسمت بالای معده است. این بیماری با برداشتن کیسه صفرا برطرف می‌شود.

۶.اختلال خون‌رسانی به کولون

این بیماری در نتیجه کاهش خون‌رسانی یا متوقف شدن خون‌رسانی به کولون به وجود می‌آید. زمانی این اتفاق می‌افتد که سرخرگ‌ها دچار گرفتگی شوند. این بیماری با تشخیص به موقع متخصص گوارش در تهران یا دیگر شهرها درمان می‌شود.

۷.فیشر مقعدی

این بیماری به شقاق معروف است که در آن در مقعد زخم تشکیل می‌شود. زمانی این زخم‌ها تشکیل می‌شوند که فرد برای دفع فشار زیادی به مقعد بیاورد. هر فردی در هر سنی ممکن است که در معرض این مشکل قرار بگیرد.

برای برطرف شدن این حالت کافی است که فرد از مواد غذایی حاوی فیبر استفاده کند. داروهای مسهل و روان‌کننده نیز کارساز هستند. اگر این مشکل رو به وخامت نهاد باید جراحی انجام شود.

۸.بیماری کرون

در این بیماری روده دچار التهاب می‌شود که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. علائم این بیماری درد شکمی، اسهال، کاهش وزن، کم‌خونی و حس خستگی است. درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و معمولا برای کنترل آن از استروئیدها استفاده می‌شود. اما در شرایط وخیم جراحی انجام می‌شود.

۹.بیماری سلیاک

این بیماری در اثر مصرف غذاهای دارای گلوتن به وجود می‌آید که در نتیجه آن دیواره روده کوچک دچار آسیب و ورم می‌شود. علایم این بیماری شامل کم‌خونی، اسهال، نفخ، خروج گاز از بدن و خستگی می‌شود. درمان آن پیچیده نیست، کافی است که بیمار گلوتن را از رژیم غذایی خود حذف کند.

۱۰. کبد چرب

افرادی در معرض این بیماری هستن که اضافه وزن زیاد دارند، مبتلا به دیابت نوع دو هستند یا بیش از حد مشروبات الکلی مصرف می‌کنند. کبد چرب زمانی به وجود می‌آید که چربی در کبد رسوب کند. این بیماری می‌تواند بدون علامت هم باشد، اما علائمی نیز دارد که شامل خستگی، کاهش وزن و دردهای شکمی هستند.

متخصص گوارش در تهران

اگر به خاطر این بیماری به یک متخصص گوارش در تهران مراجعه کنید، احتمالا از شما می‌خواهد که ورزش کرده و رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید. در بیشتر موارد این بیماری خطرآفرین نیست، اما در حالت‌های وخیم می‌تواند کبد را از کار بیندازد.

۱۱. هپاتیت

این بیماری کبد را درگیر می‌کند و منجر به متورم شدن آن می‌شود. هپاتیت انواع متفاوتی دارد که درمان آن‌ها نیز متفاوت هستند. برای مثال هپاتیت بی با واکسن پیشگیری می‌شود. انواعی از هپاتیت وجود دارد که در اثر بیماری‌های خودایمنی یا نوشیدن بیش از حد الکل به وجود می‌آیند.

بیماری‌های گوارشی چه علائمی دارند؟

در این قسمت به علائمی اشاره می‌کنیم که می‌توانند نشانه‌های مشکلی در دستگاه گوارش باشند.

۱.مدفوع بیشتر یا کمتر از حد معمول

اگر روزانه بیشتر از ۳ بار یا در هفته کمتر از ۳ بار مدفوع می‌کنید، باید به یک متخصص گوارش در تهران یا سایر شهرها مراجعه کنید. اسهال یا یبوست نیز در شرایطی که به مدت طولانی پشت سر هم باشد، می‌تواند خبر از یک مشکل در دستگاه گوارش بدهد.

۲.مشاهده مدفوع سیاه

مدفوع سیاه می‌تواند در اثر یک رژیم غذایی یا مصرف بعضی داروها به وجود بیاید که در این صورت به راحتی برطرف می‌شود. اما در مواردی نشانه زخم در روده است. با مراجعه به یک متخصص گوارش و انجام تست‌های مربوط به آن دلیلش مشخص می‌شود.

۳.خونریزی مقعدی

دلایل زیادی برای این خونریزی وجود دارد، برای مثال خونریزی در روده‌ها، پارگی و زخم در بافت مقعد یا بیماری‌هایی مثل بواسیر می‌توانند عامل آن باشند. در شرایط وخیم‌تر ممکن است در اثر سرطان ایجاد شده باشد. بنابراین باید این خونریزی‌ها را جدی گرفت و به یک متخصص گوارش در تهران مراجعه کنید.

۴.کاهش ناگهانی اشتها یا وزن

متخصص گوارش در تهران

اگر به شکل ناگهانی دچار کاهش وزن شدید یا ناگهانی اشتهایتان را از دست دادید، به احتمال زیاد به یک بیماری گوارشی مبتلا شده‌اید. عامل این تغییر ممکن است زخم معده، زخم مری یا زخم اثنی عشر باشد.

۵.نفخ مداوم

تمام انسان‌ها دچار نفخ می‌شوند که بیشتر اوقات نشانه بیماری نیست و واکنش طبیعی بدن است. اما اگر این حالت مرتب در حال تکرار است، احتمالا در روده یا معده خود دچار مشکل هستید.

۶.درد به هنگام بلع

اگر هنگام بلعیدن غذا در مری خود درد احساس می‌کنید یا حس می‌کنید که غذا در مری گیر می‌کند، حتما در رابطه با آن با یک دکتر گوارش صحبت کنید.

کلام آخر

بیماری‌های گوارشی باید هر چه سریع‌تر تشخیص داده و درمان شوند. در غیر این صورت تهدیدی جدی برای سلامتی شما خواهند بود. در این مقاله برخی بیماری‌های این دستگاه را برای شما توضیح دادیم.

برای مراجعه به یک متخصص گوارش در تهران کافی است از سایت دکتر با من استفاده کنید که به یک متخصص گوارش دسترسی داشته باشید. اگر به هر دلیلی تمایل ندارید به متخصص مرد مراجعه کنید، می‌توانید در این سایت نام متخصص گوارش زن را نیز پیدا کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد