سکته قلبی و راه های درمان آن

0

دکوکده: زمانی که سکته قلبی رخ می دهد بهتر است که در اولین اقدام به فکر درمان آن باشیم و بهترین راه حل آن  توسط پزشک انتخاب شود. در واقع سکته قلبی به منظور مسدود شدن عروق قلبی است که ممکن است به دلیل لخته شدن خون و یا رسوب چربی رخ دهد.

  1. دارو درمانی

یکی از روش هایی که سکته قلبی با آن درمان می شود از طریق داروهایی است که توسط پزشک متخصص تعیین می شود و شخص بایستی به نظر پزشک خود حتما عمل کند.

  1. عمل جراحی که این موضوع صرفا بر اساس تشخیص پزشک و درمان او در بیمارستان صورت می گیرد که حال به صورت آنژیو و یا عمل باز انجام می شود.

داروهایی که برای درمان سکته قلبی استفاده می شود:

  • آسپرین: آسپرین یکی از داروهایی است که در خصوص جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می شود و در نتیجه می توان گفت که این دارو بهترین جایگزین در خصوص موارد دیگر است.
  • دارو های ترومبولیتیک
  • این دارو یکی از داروهایی است که مصرف آن بسیار حیاتی بوده است و چنانچه شخص سریعا بعد از سکته قلبی از آن استفاده کند، از بسیاری از بیماری ها و مرگ بعد از جلوگیری خواهد کرد.
  • داروهای ضد پلاکت: این داروهای برای تجمع پلاکت های خون استفاده می شود و پزشکان آن را در این خصوص تجویز می کنند.
  • مسکن

دارویی نیز مورفین را می توان از آن استفاده می کرد که بیمار آرام تر شود.

  • نیتروگلیسیرین

این دارو برای درمان بیماریی هایی که قفسه سینه آن ها را دچار اختلال کرده بسیار مفید است.

  • مسدودکننده های بتا: یکی از این داروها پراپرانول است که برای جلوگیری از سکته قلبی نیز استفاده می شود و در نتیچه می توان گفته که بسیاری از پزشکان از این دارو برای بیمارنی که احتمال خون لختی آن ها را می دهند تجویز و در مواردی دیگر که شخص استرس زیادی دارد و در نتیچه آن ممکن اسنت که برای او مشکلاتی به وجود آورد تحویز می شود.
  • مهارکننده های ACE: این داروها فشار خون  را تنظیم می کند و در موارد بسیاری نیز آن را پایین می اورد.

این داروها استرس و فشار روی قلب را کاهش می دهد و توان داروی کاپتوپریل را نام برد.

  • استاتین ها: کسترل و چربی خون توسط این دارو تحت کنترل قرار میگیرد.

نکته بسیار مهم در این جاست که این داروها برای  درمان شخص لزوما توسط پزشک تجویز می شود و مصرف خود سرانه آن نیز توصیه نمی شود.

کلام آخر

در این مقاله و سایت دکتر با من در خصوص درمان سکته قلبی توضیح داده شد که هیچ کدام از موارد قطعا بدون درخواست پزشک و تجویز او نباید صورت بگیرد و شما در اولین فرصت بهتر است که پزشک متتخصص مراجعه شود.و سپس تحت درمان قرار می گیرد.

پیشنهاد ما: متخصص قلب و عروق در تهران

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد