دکتر قلب و عروق و فشار خون در شرق تهران

0

در طول روز، فشار خون شما می‌تواند بر اساس فعالیت‌های شما افزایش یا کاهش یابد. اما زمانی که برای مدت طولانی به طور غیرعادی بالا بماند، یعنی وضعیتی به نام فشار خون بالا وجود دارد که می‌تواند باعث مشکلاتی از جمله آسیب قلبی شود. اگر ساکن شرق تهران هستید و با مشکل فشار خون بالا روبه‌رو شده‌اید، برای یافتن دکتر قلب و عروق شرق تهران می‌توانید به سایت دکتر با من مراجعه کرده و به شماره دکتر قلب و عروق در منطقه شرق تهران دسترسی پیدا کنید. این سایت می‌تواند شما را در یافتن بهترین دکتر قلب و عروق و فشار خون یاری دهد.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون نیرویی است که خون به دیواره رگ‌های خونی وارد می‌کند. این بیماری، بیشتر افراد بالای ۵۰ سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فشار خون بالا می‌تواند باعث حملات قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیوی و نارسایی قلبی شود.

معمولاً افراد مبتلا به فشار خون بالا تا زمانی که یکی از این شرایط رخ نداده است، احساس خوبی دارند و از وجود چنین مشکلی بی اطلاع هستند. بنابراین، پیشگیری باید از اولویت‌های هر فردی باشد.

فشار خون به صورت ۲ عدد ثبت می‌شود. عدد بالایی فشار سیستولیک، هنگام تپش قلب و عدد پایین فشار دیاستولیک، هنگام استراحت قلب است. اگر عدد بالایی بیشتر از ۱۴۰ یا عدد پایینی بیشتر از ۹۰ باشد، فشار خون ممکن است وجود داشته باشد. اما این عدد بالایی است که بیشترین اهمیت را دارد، زیرا نشان‌دهنده خطرات بیماری قلبی است.

فشار خون بالا چگونه درمان می‌شود؟

با مراجعه به دکتر قلب و عروق و فشار خون هدف این است که فشار خون را به سطحی برگردانیم که احتمال ابتلا به مشکلات قلبی، مغزی و کلیوی را کاهش دهد. درمان ابتدا شامل تغییر سبک زندگی می‌شود.

داروهای تجویزی همیشه مورد نیاز نیستند. تغییرات سبک زندگی سالم شامل ورزش منظم (پیاده‌روی سریع به مدت ۴۰ دقیقه در روز، ۳ تا ۴ بار در هفته)، کاهش وزن و رژیم غذایی حاوی غلات کامل (فیبر)، میوه‌ها و سبزیجات، مصرف کمِ نمک و چربی اشباع شده، قطع مصرف دخانیات و کاهش مقدار الکل نیز باعث کاهش فشار خون می‌شود.

دکتر قلب و عروق و فشار خون

در صورت نیاز به داروهای تجویزی، این داروها معمولاً مؤثر بوده و عمدتاً به خوبی سازگار هستند و به عنوان داروهای ارزان قیمت در دسترس همه قرار دارند.

داروهای اصلی فشار خون در چندین گروه قرار می‌گیرند که اغلب در ترکیب با یکدیگر استفاده می‌شوند. شما باید با دکتر قلب و عروق و فشار خون در مورد بهترین داروها برای خودتان صحبت کنید. اگر پزشک داروهای فشار خون را تجویز می‌کند، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

  • تمام داروهای خود را طبق دستور مصرف کنید.
  • قرص‌های خود را هر روز در ساعت معینی بخورید.
  • هرگز قرص‌های خود را نادیده نگیرید، زیرا عوارض جانبی دارد. با پزشک خود تماس بگیرید که در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید.
  • نسخه خود را قبل از تمام شدن داروها مجدد خریداری کنید.
  • به دلیل اینکه تست فشار خون شما طبیعی است، مصرف دارو را قطع نکنید. این وضعیت نرمال صرفا به خاطر این است که شما دارو مصرف می‌کنید.
  • هنگامی که فشار خون شما از طریق سبک زندگی سالم و داروها کاهش می‌یابد، حفظ عادات سالم از جمله مصرف داروهایتان و بررسی منظم فشار خون بسیار مهم است.

درمان فشار خون بالا را نباید نادیده گرفت. با همکاری با دکتر قلب و عروق و فشار خون، می‌توانید یک برنامه خوب برای کاهش فشار خون، حفظ سلامتی و جلوگیری از حملات قلبی، نارسایی قلبی و سکته فراهم کنید.

عوامل خطر برای فشار خون بالا

افرادی که نیازمند مراقبت‌های پزشکی هستند، باید از عوامل متعددی که اغلب همراه فشار خون می‌آیند یا در ایجاد آن نقش دارند، آگاه باشند. این عوامل عبارت هستند از:

  • سابقه خانوادگی بیماری قلبی
  • کلسترول بالا
  • سیگار کشیدن
  • دیابت
  • بیماری مزمن کلیوی
  • بیماری شریان محیطی
  • سابقه پره اکلامپسی در زنان
  • بیماری قلبی مادرزادی در دوران کودکی

زمانی که فشار خون بالا به طور مناسب درمان شود، فرد می‌تواند احتمال مرگ نابهنگام خود را کاهش دهد. توصیه می‌شود که همه بزرگسالان بالای ۲۰ سال به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنند.

آیا فشار خون دارید؟ حالا چه باید کرد؟

دکتر قلب و عروق و فشار خون
۳D Illustration of Human Circulatory System Anatomy

قبل از مراجعه به دکتر قلب و عروق و فشار خون، توصیه می‌شود ابتدا یاد بگیرید که چگونه فشار خون خود را چک کنید و یک گزارش روزانه از اندازه‌گیری‌ها داشته باشید.

این اطلاعات بسیار مهم هستند، زیرا پزشک شما بهتر می‌تواند تشخیص دهد که آیا فشار خون بالا دارید یا نه، در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه نوع درمانی لازم است. یکی از مزایای فوق‌العاده کنترل فشار خون بالا این است که بر سلامت قلب شما نیز تأثیر می‌گذارد.

تشخیص و مدیریت اولیه

شواهد نشان می‌دهد که مدیریت کافی فشار خون بالا وضعیت سلامت شما را بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد که ممکن است باعث مرگ یا سایر شرایط ناتوان‌کننده مانند سکته شود.

متأسفانه اغلب بیماران وقتی که دیگر خیلی دیر است، توسط پزشک معاینه می‌شوند، پس از آنکه آسیب از قبل به آن‌ها وارد شده است.

مراجعه زودهنگام به یک دکتر قلب و عروق و فشار خون که می‌تواند خطر را ارزیابی کند و توصیه‌هایی برای اصلاح سبک زندگی سالم برای قلب یا کنترل سایر مشکلات پزشکی (مانند دیابت) ارائه دهد، قطعاً بر وضعیت سلامت طولانی مدت، کیفیت زندگی و بقای شما تأثیر می‌گذارد.

نکته اصلی این است که تشخیص زودهنگام و درمان پزشکی مناسب فشار خون بالا باید در مراحل اولیه انجام شود، به خصوص که این وضعیت می‌تواند یک وضعیت خاموش باشد.

پیشرفت‌های علمی نتایج را بهبود می‌بخشند

به لطف پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی در ۲۰ سال گذشته، ما منابع متعددی را برای کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و بزرگترین عوامل خطر آن ایجاد کرده‌ایم.

این ابزارها در زمینه پزشکی به ما کمک می‌کنند که بهتر مشکلات قلبی و عروقی را پیشگیری، تشخیص و درمان کنیم که سال‌ها پیش قادر به مدیریت آن نبودیم. دستاورد‌های جدید علمی به ما این امکان را می‌دهد که بقا و کیفیت کلی زندگی را بهبود بخشیم.

در پایان

با توجه به موارد گفته شده در خصوص فشار خون بالا می‌توان دریافت که همواره پیشگیری بهتر از درمان است و با سنجش مرتب فشار خون و تحت کنترل گرفتن آن می‌توان از بسیاری از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

خوشبختانه تعداد زیادی دکتر قلب و عروق و فشار خون وجود دارد که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید تحت نظر باشید و از سلامتی خود محافظت کنید. شماره دکتر قلب و عروق بسیاری به ویژه دکتر قلب و عروق شرق تهران را می‌توانید در سایت دکتر با من  پیدا کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد