راه های جلوگیری از ریزش مو در آقایان

0

دکوکده: این روز ها ریزش موی مردانه امری رایج در بین آن ها است که می توان با پیشگیری به موقع آن را درمان کرد. در واقع یکی از علت های این ریزش مردانه، ارثی بوده که با عدم تعادل هورمونی نیز همراه است.این تعادل هورمونی می تواند از جانب یک نفر از سوی خانواده به ارث رسیده باشد و یا صرفا یک نفر از آن ها دچار بیماری شده باشد و درنتیجه می توان گفت که این ژنتیک انتقال می یابد. ما در این مقاله به شما راجع به هفت راه درمان برای جلوگیری از ریزش مو در آقایان صحبت خواهیم کرد که به شرح زیر است.

شیوه های درمان ریزش مو

قبل از هرچیزی شما به عنوان بیمار بایستی تشخیص دهید که چه الگوی بیماری در شما وجود دارد و بعد از تشخیص آن به دنبال حل آن باشید.

  1. درمان دارویی

این شیوه عموما بایستی توسط پزشک صورت بگیرد و بعد از آزمایش های مختلف شما به دنبال راه درمان از طریق پزشک خود باشید. در واقع این شیوه درمان اصولا به بیماری های هورمونی جواب می دهد.

  1. لیزر درمانی

این شیوه جدید که امروزه توسط پزشکان متخصص صورت می گیرد، انجام می شود و راهی است برای تحریک فولیکول موهای شما که در نهایت با افزایش گردش خون در سر شما، به رویش مجدد موهایتان کمک خواهد کرد.

  1. مزوتراپی

مزو تراپی یکی از روش های بسیار رایج برای درمان ریزش مو که توسط اغلب پزشکان صورت می گیرد اما شما بهتر است برای انجام آن به پزشک متخصص مراجعه کنید چرا که بهتر است این کار تحت نظر او صورت بگیرد و قبل از آن یک سری ازمایش ها صورت بگیرد تا اگر نیاز به درمان قبل از مزو ترابی بود، انجام شود.

  1. پی ار پی

این درمان نیز تقریبا مشابه به مزوتراپی بوده که توسط خون انسان و هنچنین به وسیله سررنگ های ریز به کف سر تزریق می شود تا جلوی ریزش را با سرعت بیشتری بگیرد و اغلب قوی تر از مزو تراپی عمل می کند.

  1. کاشت مو

این روش کاملا تخصصی بوده و صرفا توسط پزشکان پوست و مو بایستی صورت بگیرد که با توجه به پیشرفت علم، مدل های آن نیز تغییر پیدا می کند و به روز تر میشود. در این روش معمولا فرد طاس بوده و در قسمتی از سر خود مو ندارند. دوره نقاهت این مورد از درمان معمولا نسبت به سایر روش ها بیشتر بوده و هرکسی نمی تواند کاندید آن باشد.  این مورد یکی از هفت راه درمان برای جلوگیری از ریزش مو در آقایان می باشد.

  1. درمان های

    گیاهی

این شیوه درمان اصولا زمان بر بوده و با استفاده از گیاهان دارویی و تحت نظر پزشک نیز می تواند صورت بگیرد که در مواردی استفاده می شود که فرد مشکل خاصی ندارد.

  1. درمان خانگی

این شیوه از درمان از هفت راه درمان برای جلوگیری از ریزش مو در آقایان به حساب می آید اما زمانی است که شخص مشکلی ندارد و معمولا بیشتر برای تقویت موهای خود و جلوگیری از ریزش انجام می هد مانند روغن های گوناگون برای تقویت مو که مفید واقع شده است.

پیشنهاد ما: متخصص پوست و مو در تهران

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد