دکتر ارتوپدی خوب در تهران را چگونه پیدا کنیم؟

0

یکی از تخصص‌های مهم رشته پزشکی مربوط به ارتوپد است. دکتر ارتوپدی خوب در تهران پزشکی است که وظایفی همچون درمان اختلالات استخوان‌ها و مفاصل را به عهده دارد.

مطلبی که قرار است در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم، در ارتباط با وظایف متخصص ارتوپدی و بیماری‌هایی که مورد درمان قرار می‌دهد، است. بنابراین اگر قصد کسب اطلاعات در این زمینه را دارید، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید که با پاسخ سوالاتی مانند متخصص ارتوپدی کیست؟ آشنایی پیدا کنید.

دکتر ارتوپدی خوب در تهران چه وظایفی دارد؟

حوزه کاری متخصص ارتوپد بسیار وسیع است. به طور کلی وظیفه دکتر ارتوپدی درمان هرگونه اختلالات مربوط به استخوان‌ها و اهمیت به سلامت مفاصل و سیستم عضلانی است. متخصص ارتوپد مشکلاتی مانند شکستگی‌ استخوان‌ها، اختلالات تاندون و رباط، مشکلاتی مانند کمردرد و اختلالات مربوط به دیسک، درد زانو و… را درمان می‌کند.

روش‌های درمانی متخصص ارتوپد بسیار متفاوت است و به نوع مشکل هر بیمار بستگی دارد. اما در موارد زیادی متخصص ارتوپد با استفاده از جراحی به درمان بیماران می‌پردازد.

روش کار متخصص ارتوپد چگونه است؟

مهم‌ترین وظیفه متخصص ارتوپد تشخیص نوع اختلال بیماران است. دکتر ارتوپد پس از دریافت شرح حال از بیماران و معاینه کامل او با استفاده از عکس‌برداری یا روش‌های دیگر ویژه ارتوپدی، نوع اختلال بیمار را تشخیص می‌دهد و سپس اقدامات درمانی را آغاز می‌کند.

روش‌های درمانی متخصص ارتوپدی متفاوت است و با توجه به نوع اختلال بیماران به چند دسته تقسیم می‌شود. به طور مثال اولین روش درمانی دکتر ارتوپد تجویز دارو است. بسیاری از بیماران با مصرف داروهای تجویزی پزشک ارتوپد پس از مدتی بهبودی خود را به دست می‌آورند و نیازی به انجام عمل جراحی ندارند.

دکتر ارتوپدی خوب در تهران

۱.ورزش درمانی توسط متخصص ارتوپد

گاهی اوقات دکتر ارتوپدی خوب در تهران برای درمان بیماران از ورزش درمانی یا فیزیوتراپی استفاده می‌کند. ورزش درمانی گزینه‌ای مناسب برای بیمارانی است که به ضعف شدید عضلانی مبتلا هستند. ورزش و فیزیوتراپی باعث بهبود عملکرد مفاصل می‌شود و مشکلاتی مانند ضعف حرکتی و دررفتگی استخوان‌ها را درمان می‌کند.

۲.درمان با جراحی

با اینکه دارو درمانی و ورزش درمانی از روش‌های درمانی پراهمیت در تخصص ارتوپدی محسوب می‌شوند، اما تمام بیماران نمی‌توانند با این روش‌ها درمان شوند. بسیاری از شکستگی‌ها یا آسیب‌های نواحی کمر برای درمان حتما باید جراحی شوند. به طور کلی آسیب‌های نواحی کمر، زانو، تاندون و رباط برای درمان و بهبودی کامل نیازمند انجام عمل جراحی هستند.

متخصص ارتوپدی از کدام آزمایش‌ها برای تشخیص نوع اختلالات بیماران استفاده می‌کند؟

دکتر ارتوپدی خوب در تهران برای تشخیص قطعی نوع اختلالات بیماران پس از معاینه کامل، انجام آزمایش‌هایی مانند آزمایش خون، سی تی اسکن، اسکن استخوان و MRI را تجویز می‌کند. در نهایت دکتر ارتوپد با مشاهده نتایج این آزمایش‌ها نوع مشکل بیمار را به صورت قطعی تشخیص و مراحل درمانی را آغاز می‌کند.

شایع‌ترین مشکلات ارتوپدی چیست؟

بیماری‌ها و اختلالاتی که به تخصص ارتوپدی مربوط می‌شوند، به شرح زیر هستند:

  • اختلالات مربوط به کمر مانند مشکلات دیسک و نخاع
  • بیماری آرتروز
  • تشخیص و درمان اختلالاتی مانند تومور مغزی
  • شکستگی استخوان‌ها
  • مشکلات مربوط به لگن مانند شکستگی
  • پوکی استخوان‌ها

هرکدام از موارد بالا با علائم و نشانه‌هایی از وجود خود خبر می‌دهند. لذا توصیه می‌شود که بیماران با مشاهده هرگونه درد و علائم غیرطبیعی در نواحی کمر و مفاصل خود با دکتر ارتوپدی لگن تهران مشورت کنند.

علائم و نشانه‌های اختلالات ارتوپدی

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، اختلالات ارتوپدی با علائمی همراه هستند. شایع‌ترین علائم ارتوپدی عبارت‌ هستند از:

  • درد شدید در نواحی کمر، دست، پا و دیگر مفاصل و استخوان‌های بدن
  • تورم شدید و کبودی بدن
  • بی‌حسی مفاصل و ناتوانی در حرکت دادن دست و انگشتان
  • ناتوانی در خم کردن زانوها

موارد بالا می‌توانند نشانه‌های اختلالاتی مانند شکستگی یا دررفتگی مفاصل باشند. بنابراین ضروری است که بیماران در صورت مشاهده هر کدام از آنها هر چه سریع‌تر با دکتر ارتوپدی خوب در تهران مشورت کرده و از بروز عوارض جدی جلوگیری کنند.

جراحی زانو چگونه انجام می‌شود؟

یکی از جراحی‌های مهمی که توسط دکتر ارتوپدی انجام می‌شود، جراحی زانو است. متخصص ارتوپد در این جراحی مفصل آسیب‌دیده زانو را برمی‌دارد و آن را با مفصل مصنوعی تعویض می‌کند. این جراحی بیمار را از درد خلاص می‌کند و باعث بهبود عملکرد حرکتی او می‌شود.

بیماری نرمی استخوان چیست و متخصص ارتوپد چگونه به درمان آن می‌پردازد؟

دکتر ارتوپدی خوب در تهران

نرمی استخوان یکی از بیماری‌هایی است که معمولا کودکان را درگیر خود می‌کند. این بیماری به دلیل کمبود ویتامین D ایجاد می‌شود و علائمی مانند ضعف حرکتی و درد در ناحیه لگن و مفاصل را به دنبال دارد. بیماری نرمی استخوان با مراجعه به دکتر ارتوپدی کودکان قابل کنترل و درمان است. بنابراین والدین با مشاهده علائم این بیماری باید هرچه سریع‌تر کودک را نزد متخصص ارتوپدی ببرند.

متخصص ارتوپدی چگونه به درمان پوکی استخوان می‌پردازد؟

پوکی استخوان یکی از بیماری‌هایی است که به دلایلی مانند کهولت سن، مصرف دخانیات، عوارض ناشی از مصرف برخی از داروها و… ممکن است افراد را درگیر کند. این بیماری معمولا با رعایت مواردی قابل کنترل است. دکتر ارتوپدی خوب در تهران با تجویز داروهایی مانند کپسول ویتامین D و ورزش درمانی به درمان این بیماری می‌پردازد.

تماس با دکتر ارتوپدی باتجربه و با مهارت

مشکلات و بیماری‌های مربوط به تخصص ارتوپدی برای درمان نیاز به پزشکی باتجربه و با مهارت کافی دارند. سایت دکتر با من امکان تماس با بهترین متخصصان ارتوپدی مانند دکتر ارتوپدی لگن تهران را فراهم کرده است. بنابراین بیماران با مراجعه به آن می‌توانند با پزشک مناسب خود ارتباط برقرار کنند و با مشورت او تحت درمان قرار گیرند.

سخن نهایی

مشکلات مفاصل و دردهای عضلانی از بیماری‌هایی هستند که احتمال دارد به دلایل متفاوتی افراد را درگیر خود کنند. در این مقاله تلاش کردیم که افراد مبتلا به اختلالات ارتوپدی را با نوع مشکلشان آشنا سازیم و آن‌ها را از وظایف و حوزه کاری دکتر ارتوپدی خوب در تهران آگاه کنیم.

مطالعه این مقاله منجر به افزایش اطلاعات بیماران در صورت ابتلا به اختلالات ارتوپدی می‌شود و موجب خواهد شد که آن‌ها بدون هیچگونه استرس و اضطرابی در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به درمان خود اقدام کرده و از بروز عوارض خطرناکی که از درمان نکردن مشکلات ارتوپدی ممکن است به وجود بیایند، جلوگیری کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد