دندانپزشک رایگان تهران را چطور پیدا کنیم؟

0

یکی از گسترده‌ترین رشته‌های دانشگاهی دندانپزشکی است که زیرشاخه‌های زیادی دارد و افراد با توجه به علایق خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. با پیدا کردن دندانپزشک رایگان تهران حتی لازم نیست پولی پرداخت کنید. اگر از مشکل خاصی در دهان و دندان خود رنج می‌برید، می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر با من نام انواع دندانپزشکان را ببینید و با توجه به مشکل خود می‌توانید به یکی از آن‌ها رجوع کنید.

چگونه یک دندانپزشک در تهران پیدا کنیم؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، با رجوع به سایت دکتر با من می‌توانید یک دندانپزشک بسیار عالی پیدا کنید که توسط تیم حرفه‌ای این سایت جمع‌آوری شده‌اند. اگر در تهران ساکن هستید، می‌توانید از طریق این سایت تعداد زیادی دندانپزشک شرق تهران و دندان‌پزشکی در غرب تهران ارزان پیدا کنید.

حتی در این سایت می‌توانید دندان‌پزشکانی را پیدا کنید که به شکل رایگان برای شما اقدامات مربوط به دندان‌پزشکی را انجام می‌دهند.

با توجه به وضعیت اقتصادی ناگواری که برای مردم پیش آمده است، حتی در این سایت می‌توانید نام تعدادی دندانپزشک نیز پیدا کنید که بتوانید به صورت قسطی هزینه‌های دندانپزشکی را پرداخت کنید.

دندانپزشکان چه خدماتی انجام می‌دهند؟

دندانپزشک رایگان تهران

به طور کلی می‌توانیم این خدمات را به دو دسته تقسیم کنیم: خدمات درمانی و زیبایی.

خدمات درمانی شامل اقداماتی می‌شوند که پزشک برای رفع درد یا بیماری روی دندان شما انجام می‌دهد. مثلا در اثر پوسیدگی پزشک دندان شما را پر می‌کند، می‌کشد یا عصب‌کشی می‌‌کند.

با پیدا کردن دندانپزشک رایگان تهران می‌توانید از این خدمات به صورت رایگان بهره‌مند شوید. این خدمات شامل بیمه می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

اقداماتی که جهت زیبایی روی دندان‌های شما انجام می‌شوند، مثل ارتودنسی، لمینت و … معمولا از طریق بیمه قابل پرداخت نیستند.

بیماری‌های مربوط به لثه و دندان کدام هستند؟

در این بخش بیماری‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که برای برطرف کردن آن‌ها می‌توانید به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

۱.آبسه دندان

این عارضه در دو قسمت دندان تشکیل می‌شود؛ در اطراف سر ریشه دندان و در نوک ریشه دندان که در این صورت به آن‌ها آبسه پریاپتیکال می‌گویند. آبسه یک کیسه کوچک پر از چرک است و در صورتی ایجاد می‌شود که عصب دندان عفونت کند.

این نوع از آبسه به خاطر پوسیدگی دندان یا ضربه به آن به طوری که ریشه دندان آسیب ببیند، ایجاد می‌شود. درمان این آبسه‌ها از طریق ترمیم کانال ریشه یا کشیدن دندان انجام می‌شود. البته گاهی آنتی‌بیوتیک نیز کارساز خواهد بود.

انواع دیگری از آبسه‌ها هستند که کنار ریشه ایجاد می‌شوند. در این نوع آبسه عفونت ایجاد شده از بیرون اتفاق افتاده است نه از داخل. اغلب این نوع از آبسه در نتیجه عفونت لثه ایجاد می‌شود. ساکنین تهران می‌توانند با مراجعه به دندانپزشک رایگان تهران به طور رایگان این مشکل را برطرف سازند.

۲.ضربه به دندان‌ها

در اثر ضربه‌ای که به دندان‌ها وارد می‌شود، ممکن است قسمتی از دندان بشکند. در این صورت دندانپزشک احتمالا دندان ‌آسیب‌دیده را پر می‌کند. اگر این وضعیت وخیم بوده و عصب آسیب دیده باشد، دندان‌پزشک احتمالا عصب‌کشی انجام می‌دهد و نیاز به روکش دندان خواهد بود. گزینه دیگر کشیدن دندان است.

دراثر ضربه ممکن است دندان لق شود. در چنین شرایطی دندانپزشک می‌تواند دندان لق را با وصل کردن آن به دندان کناری محکم کند. ضربه می‌تواند باعث ایجاد آبسه و تیره شدن دندان نیز بشود. ممکن است این عوارض ناشی از وارد شدن ضربه خود را سال‌ها بعد نشان دهد.

برای درمان چنین دندان لق شده‌ای احتمالا دندانپزشک آن را عصب‌کشی می‌کند و سپس یک روکش روی آن قرار می‌دهد. شاید هم دندانپزشک تصمیم بگیرد آن را بکشد.

۳.پوسیدگی دندان

یکی از رایج‌ترین دلایلی که مردم به خاطر آن به دندانپزشک مراجعه می‌کنند، درمان پوسیدگی یا کرم‌خوردگی دندان‌ است. در نتیجه ایجاد جرم روی دندان‌ها و فعالیت‌های باکتری‌های موجود در آن‌ها مواد اسیدی ترشح‌ شده، مینای دندان را از بین می‌برند و بافت آن شروع به خراب شدن کرده و دندان دچار پوسیدگی می‌شود.

۴.ترک خوردن دندان

ممکن است دندان‌‌ها به هر دلیلی دچار ترک شوند. در این شرایط دندا‌نپزشک ترک را با پرکردگی از بین می‌برد، اما گاهی چنین کاری کافی نیست و دندان‌پزشک مجبور است از یک روکش استفاده کند. ترک‌خوردگی اگر به درستی درمان نشود، به هنگام غذاخوردن و وارد شدن فشار، درد زیادی ایجاد می‌کند.

۵.مشکلات فک

یکی دیگر از مشکلاتی که مردم برای درمان آن به دندانپزشکان مراجعه می‌کنند، اصلاح فک است. افرادی به شکل مادرزادی با یک نقص در فک خود به دنیا می‌آیند، عده‌ای دیگر در اثر ضربه دچار یک ناهنجاری در فک می‌شوند. این مشکلات و ناهنجاری‌ها در فک می‌تواند صحبت کردن و غذا خوردن فرد را دچار اختلال کند. دندانپزشکان جراح می‌تواند این نواقص را برطرف سازند.

خدمات زیبایی دندانپزشکان چیست؟

یکی از خدمات رایج دندان‌پزشکی‌ها اقدامات زیبایی است که روی دندان افراد انجام می‌شود. در ادامه به تعدادی از این اقدامات می‌پردازیم. دقت داشته باشید که برای این خدمات نمی‌توانید دندانپزشک رایگان تهران پیدا کنید.

دندانپزشک رایگان تهران

۱.سفید کردن دندان

یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌های زیباسازی دندان‌ها سفیدکردن آن‌ها است که به این کار بلیچینگ می‌گویند. اگر دندا‌ن‌های به هم ریخته‌ای دارید، بهتر است قبل از سفید کردن، آن‌ها را ارتودنسی کنید.

۲.ارتودنسی

یکی از محبوب‌ترین اقداماتی که مردم برای زیباسازی دندان‌های خود انجام می‌دهند، ارتودنسی است که هزینه گزافی نیز ندارد. قبل از اینکه دندان‌ها ارتودنسی شوند، ابتدا باید مشکلات و بیماری‌های آن مثل عفونت و پوسیدگی برطرف شود.

۳.لمینت

لمینت یکی از بهترین و در عین حال پرهزینه‌ترین اقداماتی است که هر فردی می‌تواند برای زیباسازی دندان و لبخند خود انجام دهد. جنس و هزینه لمینت متغیر است. به طور کلی لمینت‌ دندان به دو دسته تقسیم می‌شود: کامپوزیتی و سرامیکی.

برای قرار دادن آن روی دندان ابتدا دندان‌ها تراشیده شده و سپس لمینت می‌شوند. همینطور قبل از قرار دادن آن‌ها حتما باید پوسیدگی دندان‌ها برطرف شود. دندان‌ها نباید به هم خوردگی شدید داشته باشند. در این صورت ابتدا باید با ارتودنسی مرتب شوند.

نتیجه

در این مقاله تلاش کردیم با معرفی سایت دکتر با من دسترسی شما به انواع دندا‌نپزشکان را برای انواع خدمات تسهیل کنیم. مشکلات مربوط به دندان باید جدی گرفته شوند، چون اگر به مرحله عفونت برسند، این عفونت وارد خون می‌شود و قلب شما را با مشکل مواجه می‌کند.

با مراجعه به این سایت حتی می‌توانید دندانپزشک رایگان تهران را نیز پیدا کنید. از دیگر مزیت‌های استفاده از این سایت پیدا کردن دندانپزشکی‌هایی در نزدیکی شما در شرق و غرب تهران است. دندانپزشکی تهران دولتی و دندانپزشک قسطی تهران را نیز پیدا خواهید کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد