ارتباط با دکتر زنان و زایمان چگونه است؟

0

مراجعه به متخصص زنان برای هر زنی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در طول زندگی خود باید انجام دهد. ارتباط با دکتر زنان و زایمان به شکل مرتب می‌تواند باعث پیشگیری و تشخیص بیماری‌هایی شود که در صورت درمان به موقع جان زنان را نجات می‌دهد.

در مقابل انجام ندادن این کار و پشت‌ گوش انداختن آن منجر به خطر افتادن سلامتی آنان می‌شود. با مراجعه به سایت دکتر با من می‌توانید متخصصین زنان و زایمان تهران را بیابید که با زحمت بسیار برای آسایش شما و سهولت دسترسی به این پزشکان طراحی شده است.

دکتر زنان و زایمان آنلاین

با مراجعه به سایت ما قادر خواهید بود تعداد زیادی متخصص این رشته را بیابید که اطلاعات و آدرس آن‌ها درج شده است. این سایت به شما این اجازه را می‌دهد که بدون اتلاف وقت نزدیک‌ترین پزشک را پیدا کنید و تماس با دکتر زنان و زایمان را انجام دهید.

مراجعه و ارتباط با دکتر زنان و زایمان چه زمانی باید انجام شود؟

در این قسمت به علائمی اشاره می‌کنیم که به محض مشاهده آن‌ها باید به متخصصان زنان و زایمان مراجعه کنید.

ارتباط با دکتر زنان و زایمان

۱.ترشحات غیرطبیعی واژن

ترشحات واژن علائمی دارد که طبیعی بودن آن را نشان می‌‌دهد. میزان این ترشحات در طول روز اگر به اندازه یک قاشق غذاخوری باشد، طبیعی است. اما اگر از این میزان بیشتر باشد، رنگ و بوی غیرطبیعی داشته باشد یا بافت آن حالت طبیعی نداشته باشد، به احتمال زیاد شما مبتلا به عفونت واژن یا یکی از بیماری‌های مقاربتی شده‌اید.

برای مثال علائم بیماری واژینوز باکتریا ترشحات واژن به رنگ خاکستری درمی‌آید و بوی نامطلوبی مانند بوی ماهی نیز از آن به مشام می‌رسد. این مشکل با آنتی‌بیوتیک‌ها برطرف می‌شود.

یکی دیگر از انواع عفونت‌های رایج که یکی از نشانه‌هایش ترشحات غیرطبیعی است، عفونت مخمر است. برای درمان چنین مشکلاتی ارتباط با دکتر زنان و زایمان ضروری است.

۲.تغییر دوران قاعدگی

اگر مشاهده می‌کنید که قاعدگی شما ناگهان متوقف می‌شود، حتما به پزشک زنان مراجعه کنید. دلایل متفاوتی برای این اتفاق وجود دارد که یکی از دلایلش به عملکرد هورمون‌ها باز می‌گردد.

از دلایل دیگر آن مربوط به بارداری می‌شود. البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که خانم‌های باردار در سه ماهه اول بارداری خود ممکن است شاهد لکه‌بینی باشند.

یکی دیگر از مواردی که در آن ارتباط با دکتر زنان و زایمان ضروری است، خونریزی بیش‌ از حد هنگام قاعدگی است، چراکه ممکن است مقدار جریان خون شما غیرطبیعی باشد. اگر بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه مجبور به عوض کردن پد بهداشتی خود هستید، قاعدگی شما غیرطبیعی است.

۳.مشاهده ضایعات در نزدیکی اندام تناسلی

در صورت مشاهده هر نوع زخمی در نزدیکی اندام تناسلی به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید. دلایل مختلفی برای این نوع از زخم‌ها وجود دارد که تشخیص آن به عهده پزشک است، اما ممکن است که علت آن‌ها زگیل تناسلی باشد.

۴.مشکل در ادرار

ادرار باید به راحتی انجام بگیرد و نباید همراه با درد باشد. اگر چنین باشد، احتمالا در مثانه دچار عفونت شده‌اید. همچنین ادرار نباید همراه با سوزش یا فشار برای تخلیه باشد. از دیگر علائم مشکلات ادراری می‌توانیم به وجود خون در ادرار اشاره کنیم.

عفونت ادراری می‌تواند توسط متخصص زنان و زایمان تشخیص داده شود. اگر برای معالجه اقدام نکنید، این عفونت به کلیه سرایت می‌کند و می‌تواند عواقب خطرناکی برای شما داشته باشد. علائم این عفونت عبارت است از درد کمر، تب، لرز، تهوع و استفراغ.

۵.درد طولانی‌مدت در لگن

اگر درد در لگن دو هفته یا بیشتر ادامه پیدا کرد، حتما با پزشک زنان ملاقات کنید. دلایل زیادی برای این درد وجود دارد که یکی از آن‌ها ممکن است کیست تخمدان، سرطان تخمدان یا مشکلات مربوط به رحم باشد. برای تشخیص آن احتمالا پزشک شما سونوگرافی تجویز خواهد کرد.

درد لگن ممکن است حاکی از یک درد بزرگ‌تر باشد، مخصوصا اگر ناگهانی اتفاق افتد. دلیل آن ممکن است مشکلاتی مثل آپاندیس، پاره شدن کیست تخمدان یا تخمدان پیچ‌خورده باشد. این علائم در بارداری ممکن است نشانه بارداری خارج از رحم باشد.

۶.درد در رابطه جنسی

اگر درد زیادی هنگام رابطه جنسی تجربه می‌کنید، ارتباط با دکتر زنان و زایمان طبیعی است، چرا که ممکن است در نتیجه آندومتریوز یا فیبروم رحمی، تومورهای خوش خیم در رحم ایجاد شده باشد.

۷.تجاوز جنسی

ارتباط با دکتر زنان و زایمان

یکی دیگر از مواردی که در آن ارتباط با دکتر زنان و زایمان ضروری است، مورد تجاوز قرار گرفتن است. در چنین شرایطی این افراد می‌توانند به شما کمک زیادی کنند.

۸.رابطه جنسی مراقبت نشده

پس از یک رابطه جنسی مراقبت نشده به پزشک زنان رجوع کنید تا کمک لازم را از او بگیرید. در این صورت پزشک وضعیت شما را ارزیابی می‌کند و بررسی می‌کند که آیا باردار هستید یا خیر.

۹.دیدن لکه بعد از رابطه جنسی

البته دیدن لکه بعد از رابطه جنسی همیشه خطرناک نیست، اما محض احتیاط بهتر است به پزشک زنان مراجعه کنید. ممکن است این لکه در اثر آسیب پوست اطراف دهانه واژن ایجاد شده باشد.

اگر این اتفاق مرتبا تکرار شد، ممکن است نشان از یک خطر بزرگ‌تر مثل سرطان داشته باشد. در این حالت با مراجعه به متخصص زنان دهانه رحم را ارزیابی می‌کند.

۱۰.خونریزی به هنگام یائسگی

با آغاز یائسگی نباید خونریزی مشاهده شود. در این صورت این مسئله را با پزشکتان در میان بگذارید که علت را بررسی کند.

در پایان

ما در این مقاله به علائمی پرداختیم که شما باید با مشاهده آن‌ها به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید. سایت دکتر با من ارتباط با دکتر زنان و زایمان را برای شما بسیار آسان ساخته است.

پس در استفاده از این سایت تعلل نکنید، خصوصا در زمانی که احتیاج اورژانسی به یکی از این پزشکان دارید. یکی از مزیت‌هایی که این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد، پیدا کردن یک متخصص زنان و زایمان در نزدیکی محل زندگی شما است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد