بهترین راهنمای آموزش شناخت پوست صورت و بدن ۲۰۲۲

0

دکوکده: نوع پوست هر انسان با انسان دیگر کاملا متفاوت است و نمی توان گفت که اگر شخصی از محصولی خاص برای مراقبت از پوست خود استفاده می کند، شما نیز می توانید از همان محصول استفاده کنید. در واقع تشخیص نوع پوست اولین مرحله برای خرید وسایل مراقبتی پوست است، چرا که اگر لوازم آرایشی به درستی انتخاب نشود به صورت شما آسیب خواهد زد. حال سوال مهم این است که چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم که در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد.

مدل های پوستی به شرح زیر است:

  1. پوست خشک
  2. پوست چرب
  3. پوست معمولی

پوست خشک

پوست خشک معمولا به دلیل شرایط آب و هوایی که بسیار سرد و خشک اتس ایجاد می شود که نتیجه نرسیدن رطوبت کافی به آن است. در واقع زمانی که پوست شما خشک می شود احساس پوست پوسته شدن و زبری در صورت خود حس خواهید کرد که فورا از کرم های مرطوب کننده و آبرسان بایستی استفاده نمایید. در واقع چنانچه محصولات متناسب با پوست خشک را انتخاب نمایید و روتین خود را با توجه به آن انتخاب کنید قطعا به زودی علائم آن برطرف خواهد شد.

پوست چرب

پوست چرب معمولا دارای چربی زیاد و بعضا با جوش های گوناگون همراه است که شما این موضوع را بیشتر در بینی و پیشانی خود حس خواهید کرد. لذا به شما پیشنهاد می شود که از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص این پوست بوده تا بتوانید چربی ان را کنترل و از بروز جوش نیز جلوگیری نمایید. این عوامل همچنین می تواند ژنتیکی نیز باشد.

پوست مختلط

نگه دارای از پوست مختلط کاری بسیار دشوار است، چرا که بعضی از نقاط صورت مانند بینی و چانه چرب است و بعضی دیگر مانند گونه ها خشک و احساس کشیدگی دارند. در این بین بایستی هم از محصولات چرب استفاده نمود و هم از محصولات خشک برای نقاطی که احساس خشکی در آن ها بیشتر از سایر نقاط است.

پوست معمولی

پوستی معمولی است که نه زیاد خشک بوده و نه زیاد چرب در واقع می توان گفت که این پوست ها رطوبت و خشکی کمی  دارند و اصولا می توانند از هر محصولی برای پوست خود استفاده کنند.

کلام آخر

همان طور که گفته شد انسان دارای انواع مختلفی از پوست است که هر کدام ویژگی خود را دارند و یکی از بهترین راه های تشخیص پوست این است که پوست خود را با شوینده مناسب شستشو و خشک نمایید و تا یک ساعت منتظر شوید که ببینید پوست شما کدام مدل از حالت های بالا خواهد شد و شما چه نشانه هایی از آن مشاهده خواهید کرد.  

پیشنهاد ما:  متخصص پوست و مو در تهران

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد