آشنایی با درماتولوژیست و نحوه برقراری ارتباط با دکتر پوست آنلاین

0

آیا درباره پزشک درماتولوژیست اطلاعاتی دارید؟ آیا تا به حال برای شما سؤال شده که برای ارتباط با دکتر پوست آنلاین باید چه کار کنید؟ در این مقاله این سؤالات را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

درماتولوژی چیست؟

ابتدا قبل از شروع بحث متخصص پوست ژنتیک لازم است اندکی اطلاعات درباره این رشته کسب کنید. درماتولوژی (Dermatology) درواقع شاخه‌ای از پزشکی است که در زمینه پوست‌شناسی تحقیقات یا درمان‌هایی برای بیماران انجام می‌دهد.

این زمینه پزشکی در شاخه پوست‌شناسی زیبایی، امروزه از طرف مردم متقاضیان زیادی برای خود کسب کرده است. این شاخه از پزشکی در برگیرنده تحقیقات، تشخیص پزشکی، اختلالات، بیماری‌ها، شرایط آرایشی و پیری پوست و همچنین بسیاری چیزهای دیگر است.

درماتولوژیست چه کسی است؟

در ادامه مبحث ارتباط با دکتر پوست آنلاین بعد از اینکه با این شاخه از پزشکی آشنا شدید، به نظر شما به کسی که چنین تخصصی دارد چه گفته می‌شود؟ درماتولوژیست یا دکتر پوست ژنتیک فردی است که درباره بیماری‌های پوستی دوره تحصیلی بسیار بلندی گذرانده است.

همچنین این فرد بیش از چند صد ساعت کارآموزی را پشت سر گذاشته است که بتواند بیماری‌های پوستی را به صورت عملی و تئوری شناسایی و درمان کند! البته این شاخه از پزشکی فقط به پوست اختصاص ندارد و حتی در زمینه مو و ناخن هم خدماتی ارائه می‌کند.

این فرد باید از پایه با میکروب‌شناسی، آسیب‌شناسی، بیوشیمی، فیزیولوژی، غدد درون ریز و غیره تخصص و مهارت‌های بسیاری به دست آورد. با توجه به حیطه‌های متفاوت، می‌تواند تخصص خود را انتخاب کند.

وظیفه دکتر پوست

ارتباط با دکتر پوست آنلاین

وظیفه متخصص پوست اطفال رسیدگی به بیماری‌های پوستی یا زیبایی اطفال است. پوست کودکان نسبت به پوست افراد بزرگسال بسیار لطیف‌تر و آسیب‌پذیر است، در نتیجه باید از آن‌ها در برابر خطرات احتمالی نگهداری و مراقبت بیشتری کرد.

متأسفانه برخی اطفال به طور مادرزادی (ژنتیکی) و با توجه به سابقه بیماری در خانواده، دچار بیماری یا مشکلات پوستی می‌شوند. اصلاً جای نگرانی نیست، خوشبختانه اکثر این بیماری‌ها و مشکلات پوستی از طریق ارتباط با دکتر پوست آنلاین یا حضوری قابل درمان هستند.

همچنین برخی از بیماری‌ها و مشکلات پوست، خطر ندارند یا ریسک خطرآفرین بودن آن‌ها بسیار پایین است. شما می‌توانید هر زمانی که احساس کردید خودتان یا اطرافیانتان دچار مشکلات پوستی شده‌اید، برای مشاوره با دکتر پوست به صورت آنلاین یا حضوری به کلینیک‌ها مراجعه کنید.

در واقع دکتر پوست برای درمان، جلوگیری یا کنترل کردن بیماری‌ها به بیماران خدمات پزشکی ارائه می‌کند. برای مثال پزشک برای تسهیل در روند بهبودی ظاهری پوست، با از بین بردن فاکتورهای مخرب و مضر، تغییر رنگ نرمال یا آسیب‌های ناشی از اتفاقات درمان‌هایی برای بیماران تجویز می‌کند.

همچنین در صورت مشکوک بودن به برخی فاکتورها ممکن است نیاز به بیوپسی (نمونه برداری) لازم شود.

چه زمانی باید به دکتر پوست مراجعه کنیم؟

قبل از این که به شما نحوه برقراری ارتباط با دکتر پوست آنلاین را بیاموزیم، لازم است بدانید در چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

۱.تغییر اندازه و شکل خال

خال شما چه از بدو تولد وجود داشته و چه تازه ظاهر شده باشد، بسیار مهم است که هر سال یک معاینه پوست انجام دهید! مخصوصاً زمانی که متوجه شده باشید که خال‌های شما در اندازه، شکل یا رنگ تغییراتی داشته‌اند!

همچنین، اگر این خال‌ها خارش، خونریزی، احساس دردناک بودن، پوسته پوسته شدن یا تبدیل به زخم‌های غیر التیام بخشی می‌شوند، مراجعه به دکتر پوست ژنتیک بسیار مهم خواهد بود. سرطان پوست می‌تواند در افراد با هر رنگ پوستی ایجاد شود. بنابراین، حتی اگر پوست روشنی ندارید، باز هم باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

۲.از بین بردن جوش

برخی اوقات پوست شما نیاز دارد که بعضی جوش‌های آن به صورت عمل پزشکی از بین بروند. زیرا درد بسیار زیادی دارند یا اینکه حجم چرک آن‌ها بسیار زیاد است و می‌ترسید مشکلی پیش آید. اغلب بروز این نوع آکنه‌ها ناشی از نوسانات هورمونی، استرس یا باکتری‌هایی بوده که کنترل آنها از دست رفته است.

با مراجعه‌ای ساده به کلینیک و مشاوره با دکتر پوست می‌توانید به کاهش درد، التهاب یا حتی مشکلات دیگر خودتان کمک کنید. همچنین، این کار روند بهبودی را سریع‌تر خواهد کرد.

۳.آکنه‌هایی که از بین نمی‌روند

اگر چه بسیاری از درمان‌های بدون نسخه (کرم و لوسیون‌ها) و درمان‌های خانگی می‌توانند موفقیت‌آمیز باشند، اما ممکن است برخی مواقع مؤثر واقع نشوند! ارتباط با دکتر پوست آنلاین می‌تواند یک رژیم درمانی مناسب‌تر و مؤثرتر به شما ارائه دهد.

همچنین برخی اوقات شرایط پوستی خاصی به وجود می‌آیند که شبیه آکنه هستند، اما در واقع آکنه نیستند؛ بنابراین، ممکن است مشکلات پوستی را به اشتباه درمان کنید! همچنین می‌توانید با مراجع به متخصص پوست تهران به رفع اسکار (زخم) ناشی از آکنه یا هرگونه آکنه مداوم که از بین نمی‌روند، درمان مناسبی دریافت کنید.

۴.پوست خشک، خارش زیاد و حساسیت

داشتن پوستی خشک، پوستی خارش‌دار یا حساس می‌توانند نشان‌دهنده بیماری‌های داخلی هم باشند! این نشانه‌ها معمولاً می‌توانند بیشتر از یک عارضه جانبی فصلی یا اگزما باشند. اگر ناحیه‌ای از پوست بیش از یک هفته خارش داشت، می‌توانید در اسرع وقت از طریق ارتباط با دکتر پوست آنلاین مشکل خود را مطرح کنید و مشاوره بگیرید.

پزشک متخصص کمک می‌کند که راهی یا روشی برای درمان پیدا کنید. همچنین روش‌های پیشنهادی پزشک می‌تواند به تسکین خارش کمک کند و پس از معاینه پوست گزینه‌های دیگری برای کمک به شما ارائه دهد.

۵.لکه‌های خشک (پوسته پوسته شده)

لکه‌های شدید و زبر پوسته پوسته روی بدن خود دارید؟ اغلب ریشه این مشکل ممکن است پسوریازیس باشد. پسوریازیس در اثر یک اختلال خود ایمنی ایجاد می‌شود! در این اختلال سیستم ایمنی سیگنال‌هایی را می‌فرستد جهت اینکه سلول‌های پوست را مطلع کند که خیلی سریع رشد کنند!

در نتیجه باعث انباشته شدن آنها روی سطح پوست و ایجاد پوسته‌های قرمز و ضخیم خواهد شد. پزشک متخصص بسته به نیازهای فردی درمان‌های خاصی را برای شما تجویز خواهد کرد.

۶. ریزش مو و کچلی نقطه‌ای

این مشکل می‌تواند از چند مورد ناشی شود! متخصص پوست شما آنچه را که در حال وقوع است، ارزیابی می‌کند و گزینه‌های درمانی مختلف با توجه به شرایط خاص را مورد بررسی، تجویز و زیر نظر قرار خواهد داد که بیماری از بین برود.

۷.التهاب و قرمزی پوست

ارتباط با دکتر پوست آنلاین

پوست شما به طور مداوم قرمز و برافروخته می‌شود؟ اغلب لکه‌های قرمز رنگی که شبیه آکنه هستند، به خاطر روزاسه بروز خواهند داد. اگر چنین چیزی را تجربه می‌کنید، حتماً جهت برقراری ارتباط با دکتر پوست آنلاین اقداماتی انجام دهید. زیرا پزشک می‌تواند درمان خاص شرایط حال را به شما توصیه کند.

نکته بسیار مهم

حتی اگر هیچ یک از این مشکلات یا شرایط ذکر شده را ندارید، حداقل یک بار در هر سال به دکتر متخصص پوست مراجعه کنید! زیرا شما هر روز زیر نور خورشید قرار می‌گیرید، در نتیجه ممکن است دچار بیماری‌ها یا مشکلات پوستی بشوید!

بنابراین حتی اگر وقت برای مراجعه حضوری دکتر ندارید، به صورت مجازی جهت ارتباط با دکتر پوست آنلاین اقدام کنید. زیرا تشخیص زودهنگام بسیار مهم است و می‌تواند حتی در برخی موارد نادر نجات‌دهنده هم باشد.

نحوه ارتباط با دکتر پوست آنلاین

زندگی امروزی تغییرات بسیار زیادی کرده، به خصوص اینکه همه چیز به کمک دنیای مجازی اینترنت فراهم شده است. اگر علاقه‌ای به بیرون رفتن از خانه و مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید به صورت آنلاین چنین کاری را انجام دهید.

برای این کار فقط کافی است مرورگر (موزیلا، گوگل کروم و غیره) را باز کنید و وارد سایت دکتر با من شوید. با استفاده از موتور جستجوگر این سایت می‌توانید پزشک و لوکیشن مورد نظر خود را تعیین کنید که نزدیک‌ترین دکتر یا مراکز پزشکی برای شما نشان داده شوند.

کلام آخر

هیچ‌گاه برای چکاپ‌های پزشکی دیر نیست. حتماً این نکته را مد نظر خود قرار دهید که بتوانید از بروز هرگونه بیماری پیشگیری کنید. خوشبختانه اینترنت در دسترس همگان قرار گرفته است؛ بنابراین در صورت تنگی وقت می‌توانید جهت ویزیت به صورت مجازی برای ارتباط با دکتر پوست آنلاین اقدام کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد