طراحی داخلی مدرن همراه با درب فریم لس

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : امروزه استفاده از دربهای فریم لس بین مردم و صاحبان کسب و کار بسیار رایج شده است. بنابراین مکانهایی که از این نوع دربها استفاده می‌کنند ظاهری شیک و لوکس دارند. زیبایی که با نصب این نوع دربها به خانه یا محل کار خود خواهید داد قابل قیاس با دربهای دیگر نیست.

مشخصه بارز درب فریم لس چهارچوب مخفی آن است که کاملاً هم سطح تولید می‌شود و برخلاف دربهای نسل قدیم، چهارچوب و لولا از سطح کار بیرون نمی‌زند و کاملاً مخفی هستند. پس اگر خانه‌ای شیک و لوکس دارید حتماً لازم است برای هماهنگی بین اجزای خانه از دربهای فریم لس استفاده کنید.

چهارچوب آلومینیومی درب فریم لس

چهارچوب درب فریم لس معمولاً از پروفیل آلومینیومی ساخته می‌شود که برای انواع دربهای فریم لس کاربرد دارد.  یکی از مشکلاتی که چارچوبهای قدیمی داشتند، نمای مشخص آنها از سطح دیوار و عدم زیبایی آن بود. به همین دلیل طراحان دکوراسیون به فکر ساخت پروفیل درب فریم لس افتادند که این ظاهر کاملاً مشخص را پنهان کند.

درب فریم لس

فریم آلومینیومی بهترین انتخاب برای درب فریم لس

قطعاً فریم آلومینیومی برای نصب درب فریم لیس بهترین انتخاب است علت آن هم به ماهیت این متریال باز می‌گردد. فریمهای چوبی بافت زنده‌ای دارند و با توجه به اینکه متریالهای ساختمانی دیوارها می‌توانند باعث پوسیدگی و تاب برداشتن فریم چوبی شوند، فرم و شکل خود را از دست خواهند داد.

از طرفی فریمهای چوبی که در معرض هوای بیرون هستند، سرما و گرما روی آنها اثر می گذارد و دچار تاب برداشتن و تغییر ساختار می شوند که همین عاملی بر مشکل پیدا کردن درب هنگام باز و بسته شدن خواهد بود.

به همین دلیل منطقی است که فریم یا چهارچوب درب فریم لس از پروفیل آلومینیومی ساخته شده باشد تا همیشه فرم و شکل خود را حفظ کند و دچار پوسیدگی و زنگ زدگی هم نشود.

چارچوب آلومینیومی توکار راهی برای مخفی کردن دربها

همانطور که صحبت کردیم چهارچوبهای آلومینیومی به صورت توکار نصب می‌شوند تا دربهای فریم لس زیبا و شیک به آنها وصل شوند. برخلاف تصور افراد، این نوع چهارچوبهای آلومینیومی توکار فقط برای دربهای آلومینیومی مناسب نیست و شما می‌توانید از انواع دربهای شیک و لوکس، ساخته شده با متریالهای مختلف استفاده نمایید.

گاهی اوقات در خانه‌ها، از دربهای چوبی برای اتصال به چارچوب آلومینیومی استفاده می‌کنند که به خاطر تلفیق رنگهای قهوه‌ای چوب با سطح دیوار زیبایی خاصی به منزل می‌دهند. البته باید در نظر داشت که رنگ درب با دیوار یکسان باشد.

برای فضاهای اداری و شرکتها از ترکیب چهارچوب آلومیینیومی با دربهای شیشه‌ای از جنس سکوریت و لمینت استفاده می‌کنند. به این نوع دربها نیز درب شیشه‌ای فریم لس گفته می‌شود.

نوع دیگری از دربهای فریم لس، نمونه‌های ترکیبی ساخته شده از چوب و پروفیل آلومینیومی هستند که طول عمر و ماندگاری بالایی دارند. از این دربها برای طراحی آشپزخانه مخفی یا اتاقهای لوکس و کاری مخفی در منزل استفاده می‌کنند.

نصب درب های فریم لس

برای نصب دربهای فریم لس و چهارچوب ابتدا قوطی آهنی که همان ساب فریم است نصب می گردد،  سپس بر روی آن مصالح اصلی ساخت دیوار قرار می‌گیرد تا کاملاً پوشیده شود. هدف از نصب ساب فریم، جلوگیری از ترک خوردن دیوار و ماندگاری بهتر درب و چهارچوب در حالت مخفی است.

چارچوب آلومینیومی که برای نصب دربهای فریم لس استفاده می‌شوند با بهترین آلیاژهای آلومینیومی و تجهیزات پیشرفته در دیجی آلوم ساخته می‌شود.

نصب این نوع فریمهای آلومینیومی نیاز به تجهیزات و لوازم خاصی دارد. به عنوان مثال برای قرارگیری توری گچی توکار، به براکت، اتصالات گوشه و اسپیسر نیاز است. برای اینکه در اثر گذر زمان یا بعد از نصب، لایه رویی دیوار ترک برندارد، از یک تخته یا لایه گچی استفاده می‌کنند.

نصب توکار فریم به همراه توری گچی، براکت، اسپیسر و اتصالات گوشه، دیوار با قاب آلومینیومی توکار، سطحی کاملا صاف ایجاد می‌کند. همین مخفی بودن ظاهر چهارچوب آلومینیومی به همراه لولاهای مخفی و توکار باعث شده تا درب فریم لس ظاهری شیک و لوکس پیدا کند.

در مرحله نصب بسته به نیاز مشتریان، دربها به گونه‌ای در داخل چارچوب قرار خواهند گرفت که به سمت داخل یا بیرون باز شوند. در صورتی که درب مورد استفاده از نوع چوبی باشد، برای افزایش پایداری و مقاومت آن، داخل درب چوبی از تیوب و چوب با کیفیت استفاده می‌کنند.

درب فریم لس

جنس درب فریم لس

دربهای فریم لس از جنس چوب، پلای وود، MDF یا ترکیبی هستند. معمولاً مدلهای پلای وود و ضد آب را برای درب سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند ولی نمونه‌های چوبی و MDF برای پذیرایی و اتاق خواب مناسب می‌باشند.

اگر درب فریم لس برای سرویس بهداشتی استفاده شود قطعاً روکش و رنگ هم ضد آب نیاز دارد. برای این منظور از رنگ پلی اورتان استفاده می‌کنند که نسبت به بقیه مقاومت بیشتری نسبت به نفوذ آب دارد. رنگهایی که برای دربهای بدون چهارچوب بیشتر از همه استفاده می‌شوند طوسی، مشکی و سفید هستند. البته روکشهایی از جنس چوب بلوط، گردو و راش هم برای این درب ها استفاده میکنند که بستگی به دیزاین و طرح کلی دکوراسیون داخلی دارد.

لوازم جانبی و یراق آلات درب فریم لس

یراق آلاتی که برای دربهای فریم لس استفاده می‌کنند هم از نوع مخفی است. در واقع کل بخشهای درب فریم لس به شکل توکار نصب می شوند. لولاهای مخفی (Concealed Hinge) بسته به سایز دربها به تعداد مختلف نصب می‌شوند اما معمولاً ۲ یا ۳ عدد برای هر درب کافیست. انتخاب نوع دستگیره نیز کاملاً سلیقه‌ای است اما معمولا از مدلهای مگنتی استفاده می‌شود.

تولید چهارچوب درب فریم لس در دیجی آلوم

درب فریم لس از هر نوعی که باشد نیاز به چهارچوب یا فریم آلومینیومی دارد. گروه صنعتی دیجی آلوم با تکیه بر دانش و تجهیزات روز دنیا در زمینه تولید فریمهای آلومینیومی برای دربهای فریم لس و استفاده از بهترین آلیاژهای آلومینیوم توانسته رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

تمامی محصولات آلومینیومی تحت فرایند آندایزینگ مقاومت چند برابری در برابر زنگ زدگی و خوردگی پیدا کرده تا خیال مشتریان نسبت به طول عمر بالای آنها راحت باشد. شما می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و ابعاد فریم خود را سفارش دهید تا در اسرع وقت با بهترین کیفیت ممکن تحویل بگیرید.

تماس مستقیم با ما : ۰۹۱۲۷۱۰۶۷۸۷

وبسایت دیجی آلوم، مرجع پروفیل آلومینیوم در ایران : digialum.com

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد