متخصص چشم‌پزشک قرنیه تهران

0

به دنبال متخصص چشم‌ پزشک قرنیه تهران هستید؟ آیا اطلاعاتی درباره این شاخه از علم پزشکی دارید؟ آیا می‌دانید این پزشکان چه مهارت‌هایی دارند، چه زمانی باید به چنین دکتری مراجعه کنیم؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید، حتما در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

متخصص چشم‌ پزشک قرنیه تهران چه کسی است؟

در حال حاضر این متخصص چشم‌ پزشک قرنیه در پایتخت کشور عزیزمان بسیار هستند. وقتی سخن از چشم‌ها می‌شود، مهم است که آنها را در حد امکان سالم نگه داریم. اگر برای معاینه سالانه به چشم‌ پزشک مراجعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که دفعاتی شما را به یک متخصص قرنیه ارجاع داده‌ است.

اگر کاملاً مطمئن نیستید که متخصص قرنیه کیست یا چه کاری انجام می‌دهد، به خواندن این مطالب ادامه دهید که بیشتر بدانید!

متخصص قرینه چشم

متخصص چشم‌ پزشک قرنیه تهران پزشک‌هایی هستند که در درمان قرنیه تخصص دارند. قرنیه بخش مهمی از چشم و بینایی شما است. عملکرد قرنیه چشم به این صورت است که تمام نوری که وارد و خارج از چشم شما می‌شوند را متمرکز می‌کند.

وقتی چشمان قدرت تمرکز روی اشیا یا اطراف را به شما می‌دهند، می‌توانید از قرنیه خود تشکر کنید! اگر در بینایی خود مشکل دارید، چشم‌ پزشک ممکن است شما را به یک متخصص قرنیه معرفی کند. علائمی که باید مراقب آنها بود، عبارت‌ هستند از: تاری دید، قرمزی، حساسیت به نور و درد چشم غیرعادی.

مراجعه به متخصص قرنیه

مراجعه به متخصص چشم‌ پزشک قرنیه تهران یا سایر شهرها، شباهت بسیار زیادی نسبت به سایر ویزیت‌ها (در مطب دکترهای مختلف) دارد. اما تفاوت‌هایی هم وجود دارد. برای مثال با استفاده از ابزارهای خاص، متخصص قرنیه می‌تواند جای زخم عمیقی را در چشم شما مشاهده کند که چشم‌ پزشک شما ممکن است ندیده باشد.

متخصص قرنیه همچنین می‌تواند دارو یا گزینه‌های درمانی را برای کمک به بهبود هرگونه اسکار (زخم) قرنیه یا آسیب‌هایی که ممکن است رخ داده باشد، تجویز کند. اگر شرایط، بیماری‌ها و مشکلات قرنیه به سرعت تشخیص داده شود، می‌تواند از آسیب دائمی به بینایی و چشم جلوگیری کند.

آشنایی بیشتر با پزشک

متخصص چشم‌پزشک قرنیه تهران

 

متخصص چشم‌ پزشک قرنیه تهران بین ۱۲ تا ۱۳ سال دوره آموزشی و تحصیلی را پشت سر می‌گذراند که  بتواند مجوز طبابت و جراحی را کسب کند! این آموزش پیشرفته به چشم‌ پزشکان اجازه می‌دهد که طیف وسیع‌تری از شرایط را نسبت به اپتومتریست‌ها (بینایی سنج‌ها) و بینایی‌شناسان تشخیص دهند و درمان کنند.

چشم‌ پزشک تمام بیماری‌های چشم را تشخیص داده و درمان می‌کند، همچنین جراحی چشم را انجام می‌دهد و برای اصلاح مشکلات بینایی، عینک و لنز برای بیماران تجویز می‌کند. بسیاری از چشم‌ پزشکان نیز در تحقیقات علمی در مورد علل و درمان بیماری‌های چشمی و اختلالات بینایی مشارکت دارند.

علاوه بر این تخصص‌ها، چشم‌ پزشکان گاهی اوقات می‌توانند سایر مشکلات سلامتی را که مستقیماً به چشم مرتبط نیستند، تشخیص داده و بیماران مورد نظر را برای درمان به پزشکان مناسب ارجاع دهند.

توانایی‌های پزشکان فوق تخصص

برخی از این پزشکان توانایی‌ها و مهارت‌های دیگری در کنار متخصص چشم‌ پزشک قرنیه تهران هم دارند. برای مثال برخی از آن‌ها متخصص چشم‌ پزشکی نوزادان در تهران هستند!

در حالی که چشم‌ پزشکان برای مراقبت از همه مشکلات و شرایط چشم آموزش دیده‌اند، برخی از چشم‌ پزشکان در زمینه‌های خاصی از مراقبت‌های پزشکی یا جراحی تخصص بیشتری دارند! به این فرد فوق تخصص می‌گویند.

چنین پزشکی معمولاً یک یا دو سال آموزش بیشتر، حرفه‌ای‌تر و عمیق‌تر را در یکی از حوزه‌های فوق تخصصی اصلی دیگر تکمیل می‌کند. برای مثال می‌توانیم به گلوکوم، شبکیه چشم، قرنیه، اطفال، مغز و اعصاب، جراحی پلاستیک چشم یا غیره اشاره کنیم.

این آموزش‌ها و دانش افزوده، چشم‌ پزشک را برای درمان در شرایط پیچیده‌تر یا خاص در نواحی خاصی از چشم یا گروه‌های خاصی از بیماران آماده‌تر می‌کند.

چه زمانی باید به متخصص قرنیه مراجعه کنیم؟

دید شما خیلی مهم است؛ بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که مراقبت از چشمان خود را که شایسته آن است، انجام دهید. ما تقریباً برای انجام هر کاری به چشمان خود تکیه می‌کنیم. به این فکر کنید که روزی از خواب بیدار شوید و دیگر نمی‌توانید ببینید. قطعاً ناگهان اوضاع بسیار سخت و غیر قابل تحمل خواهد شد!

در این بخش به نشانه‌هایی اشاره می‌کنیم که بیانگر زمان مراجعه به متخصص چشم‌ پزشک قرنیه تهران خواهند بود.

۱.برای آزمایش سالیانه

اگر فرد سالمی هستید که در تهران زندگی می‌کنید و همچنین در معرض خطر بیماری چشمی نیستید، می‌توانید تنها یک بار در سال برای معاینه به چشم‌ پزشک مراجعه کنید. با اینکه شما سالم هستید، به این معنی نیست که مشکلات هنوز به وجود نیامده‌اند!

این قبیل آزمایش‌ها برای چیزی فراتر از اصلاح بینایی هستند. چکاپ سالانه برای تشخیص زود هنگام مشکلات مهم است، زیرا برخی از مشکلات یا بیماری‌ها به راحتی قابل درمان هستند.

متخصص چشم‌پزشک قرنیه تهران

۲.عبور از سن ۴۰ سالگی

سن شما بر قدرت بینایی شما نقش دارد! هر چقدر که دوست دارید آن را نادیده بگیرید، اما ممکن است متوجه شوید که برخی چیزها مانند دید در شب یا مطالعه کردن زیر نور کم و غیره چالش‌برانگیزتر شده‌اند! در حالی که هیچ‌کس دوست ندارد اعتراف کند که در حال پیر شدن است، ما این باور را داریم که چشمان شما می‌توانند از برخی عینک‌های مطالعه سود ببرند (و با آن راحت شوند).

۳.احساس تغییر در قدرت بینایی

ما می‌دانیم که وقتی دید شما تغییر می‌کند، چقدر می‌تواند ترسناک به نظر آید. اگر متوجه شدید که برای خواندن چیزهای خاصی باید با تمرکز بیشتری به آن نگاه کنید، وقت آن است که با چشم‌ پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. مشاوره با دکتر چشم‌ پزشک می‌تواند در رفع چنین مشکلاتی کمک بسیار زیادی به شما بکند!

اگر تاری دید به طور ناگهانی رخ دهد، می‌تواند نشانه یک عفونت جدی باشد که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد! اگر برخی از بیماری‌ها درمان نشوند، می‌توانند منجر به از دست دادن بینایی یا کوری دائمی شوند!

۴.افرادی که عینک می‌زنند

اگر قبلاً عینک یا لنز خریداری کرده و استفاده می‌کنید، باید حتماً سالی یک بار به متخصص چشم‌ پزشک مراجعه کنید. نسخه‌ها معمولاً با بالا رفتن سن تغییر می‌کنند، بنابراین عینکی که سال گذشته استفاده می‌کردید، ممکن است دیگر برای شما بازدهی خوبی فراهم نکند.

مراجعه به چشم‌ پزشک یک بار در سال تضمین می‌کند که اگر فاکتورهای بینایی شما تغییر کرده است، باید عینک یا تماسی مناسب تهیه و استفاده کنید.

چگونه پزشک قرنیه پیدا کنیم؟

اگر به دنبال متخصص چشم‌ پزشک قرنیه تهران هستید، فقط کافی است وارد ساین دکتر با من شوید! از طریق این سامانه، می‌توانید پزشک‌های مورد نظر خود را بر اساس لوکیشینی که مد نظر دارید، پیدا کنید.

کلام آخر

اگر در پایتخت ساکن هستید، حتماً سالی ۲ بار به متخصص چشم‌ پزشک قرنیه تهران مراجعه کنید! شهرهای آلوده باعث می‌شوند که مشکلات و بیماری‌های بسیار زیادی برای افراد به وجود آید. پیشگیری از درمان بسیار ارزان‌تر و حتی مهم‌تر است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد