چگونه دندانپزشکی شبانه‌روزی در تهران پیدا کنیم؟

0

در دندانپزشکی شبانه‌روزی پزشکان به شکل ۲۴ ساعته آماده برطرف کردن مشکل دندان شما هستند. علاوه بر تشخیص و درمان مشکلات دندان، این افراد بیماری‌های لثه را نیز تشخیص می‌دهند و درمان می‌کنند.

مراجعه مرتب به دندانپزشک بسیار ضروری است، چون اگر پوسیدگی دچار عفونت شود، به خون راه پیدا می‌کند و عوارض خطرناکی برای بیمار در پی خواهد داشت.

دندانپزشکی شبانه‌روزی در تهران کجا است؟

تحمل درد دندان برای بسیاری واقعا غیر قابل تحمل است. حال تصور کنید نصف شب ناگهان درد دندان به سراغ شما بیاید. در چنین وضعیتی باید به دنبال یکدندانپزشک شبانه‌روزیباشید. پیدا کردن یک درمانگاه شبانه‌روزی کار سختی است، به همین دلیل ما به شما سایت دکتر با من را معرفی می‌کنیم.

با مراجعه به این سایت شما می‌توانید تعداد زیادی دندانپزشکی شبانه‌روزی در این استان را پیدا کنید. در این سایت نام این پزشکان و اطلاعات و آدرس آن‌ها قرار داده شده است که هر زمان دچار درد دندان شدید، به راحتی بتوانید به یک دندانپزشک شبانه‌روزی مراجعه کنید.

چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

در این قسمت به مشکلات و نشانه‌هایی اشاره خواهیم کرد که با مشاهده آن‌ها باید خود را به یک دندانپزشک برسانید.

دندانپزشکی شبانه‌روزی

۱.حساس شدن دندان‌ها به سرما و گرما

اگر دندان شما در برخورد با مواد غذایی یا نوشیدنی‌های سرد یا گرم دچار درد می‌شود، به این معنا است که دندان‌هایتان پوسیده‌ شده‌اند و باید به دندانپزشک مراجعه کنید که علت آن را بررسی کند. گاهی ممکن است علت چنین دردهایی نه به دلیل پوسیدگی، بلکه به خاطر بیرون زدن ریشه دندان یا تحلیل رفتن لثه باشد.

۲.بوی بد دهان

اگر از آن دست افرادی هستید که دهانتان مدام بوی بد می‌دهد و راه‌های زیادی را برای از بین بردن آن امتحان کرده‌اید و هیچ کدام جواب نداده‌اند، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. بوی بد دهان به طور مداوم ممکن است به دلیل عفونت دندان یا مشکلات دیگر در ناحیه دهان و دندان باشد که تشخیص آن به عهده پزشک است.

۳.مشاهده برآمدگی در دهان

اگر متوجه پدیدار شدن یک برآمدگی یا بریدگی در ناحیه داخلی دهان شدید که به شکل طولانی در دهانتان باقی مانده ‌است و بهبود نمیابد، به دندانپزشک مراجعه کنید. ممکن است تشخیص او بیماری اچ پی وی یا سرطان دهان باشد. هر کسی ممکن است به این بیماری مبتلا شود. پس این علائم را جدی بگیرید.

۴.تغییر رنگ دندان‌ها

تغییر رنگ دندان‌ها ممکن است علل متفاوتی داشته باشد. دقت داشته باشید که حتی اگر ظاهر این تغییر رنگ نیز شما را اذیت نکرد، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. چون ممکن است حاکی از مشکلات دیگری در ناحیه دندان و دهان باشد که شاید خطرناک باشد.

۵.خون‌ریزی لثه هنگام مسواک زدن

شاید برایتان پیش آمده باشد که هنگام استفاده از نخ دندان یا مسواک متوجه شده‌اید که لثه‌هایتان دچار خون‌ریزی می‌شوند. با مشاهده آن به دندانپزشک مراجعه کنید، چون می‌تواند یکی از نشانه‌های مشکلات لثه باشد.

این خون‌ریزی‌ها را جدی بگیرید، چون می‌توانند پلاک‌های پیرادندانی را از طریق سیستم گردش خون به قلب برسانند و باعث مشکلات قلبی نیز شوند.

۶.احساس درد در دهان، فک و دندان

هر وقت در هر قسمت از بدن احساس درد کردید، آن را جدی بگیرید، چون مطمئنا چیزی در آن قسمت دچار مشکل شده است. احساس درد در دندان‌ها و فک در هر زمانی یعنی باید بدون وقفه به دندانپزشکی شبانه‌روزی مراجعه کنید.

اگر این درد را نادیده بگیرید، ممکن است زمینه مشکلات بزرگ‌تر را فراهم سازد. علت چنین دردهایی ممکن است پوسیدگی دندان یا شکستن آن یا تحلیل رفتن لثه باشد. در هر صورت دندانپزشک است که می‌تواند به شما کمک کند.

۷.احساس درد در فک

دندانپزشکی شبانه‌روزی

درد در فک دلایل متفاوتی دارد. اما یکی از نشانه‌های مهم فشار دندان عقل است. دلایل دیگری که ممکن است داشته باشد، یک تومور یا سرطان در ناحیه دهان است. پس با بروز چنین دردی بسیار اهمیت دارد که هرچه سریع‌تر به یک دندانپزشکی شبانه‌روزی مراجعه کنید و دلیل آن تشخیص داده شود.

۸.سردردهای دائمی

دلایل بسیار زیادی برای سردرد وجود دارد. اما اگر این سردردها همراه با ساییدن دندان‌هایتان به یکدیگر هنگام خواب باشد که در این حالت فشار زیادی نیز به عضلات فک و همینطور گیجگاه وارد می‌کند، احتمالا این سردردها در نتیجه یک مشکل در فک و دندان شما ایجاد شده‌اند که باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

۹.کوتاه شدن دندان‌ها

در صورتی که متوجه شدید که دندان‌هایتان کوتاه شده‌اند، احتمالا به خاطر دندان‌قروچه است که باعث تغییر اندازه دندان می‌شود. در صورت مشاهده چنین تغییری به دندانپزشک مراجعه کنید و مشکل خود را با او در میان بگذارید، چرا که ادامه دندان‌ قروچه باعث از بین رفتن مینای دندان و آسیب در برابر عوامل دیگر می‌شود.

۱۰.در دهان خود مزه بدی احساس می‌کنید

ایجاد یک طعم بد در دهان ممکن است به خاطر وجود آبسه باشد. آبسه‌ها توده‌هایی هستند که در دهان ایجاد می‌شوند و درون آن‌ها چرکین است و بخشهایی از آن گاهی به دهان وارد می‌شود و مزه بدی ایجاد می‌کند.

بیماری‌های لثه چند نوع هستند؟

لثه می‌تواند دچار التهاب و عفونت شود که انواع آن را در این قسمت نام می‌بریم:

  • بیماری ناشی از پلاک و باکتری لثه: بیماری‌های لثه ناشی از این دو ممکن است به خاطر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان اتفاق بیفتد یا در نتیجه مصرف برخی داروها یا تغذیه نامناسب ایجاد شوند.
  • بیماری‌های غیرپلاکی لثه: عامل چنین بیماری‌هایی در لثه می‌تواند باکتری، قارچ یا ویروس باشد. دلیل آن ممکن است ژنتیکی، آلرژی یا واکنش بدن به عوامل خارجی مثل دندان مصنوعی باشد.
  • سیاه شدن لثه: تغییر رنگ لثه می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، مثلا سیگار کشیدن، استفاده از برخی داروها یا رعایت نکردن بهداشت دندان. در صورتی که هیچ یک از این‌ها نباشد، به احتمال زیاد دلیل آن تجمع ملانین در لثه است که برای درمان آن باید به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • بیماری لوکوپلاکی: این بیماری روی لثه‌ها و دهان لکه‌های سفید ایجاد می‌کند. معمولا بی‌خطر هستند و نیازی به دارو ندارند، اما اگر از بین نروند، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. چون ممکن است منجر به بیماری‌های خطرناک دیگری بشود.

در پایان

در این مقاله به انواع بیماری‌ها و نشانه‌هایی اشاره کردیم که با مشاهده آن‌ها باید هرچه سریعتر خود را به یک دندانپزشکی شبانه‌روزی برسانید.

اگر ساکن تهران هستید، برای پیدا کردن آن در هر زمانی کافی است که به سایت دکتر با من رجوع کنید، چون لیستی از دندانپزشکی شبانه‌روزی تهران در آن قرار داده شده است که دسترسی شما به دندانپزشکان را در هر زمانی تسهیل می‌کند.

به یاد داشته باشید که حتی اگر دردی نیز در دندان‌های خود احساس نمی‌کنید، هر شش ماه یکبار به یک دندانپزشکی رجوع کنید که از سلامت دندان‌های خود مطمئن شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد