دندان‌پزشک زیبایی

0

برخلاف آنچه مردم تصور می‌کنند، دندانپزشکان تنها به ترمیم پوسیدگی دندان و کشیدن دندان‌های پوسیده نمی‌پردازند. دندانپزشک زیبایی گروه دیگری از دندانپزشکان است که تخصص او ارتقای زیبایی صورت و دهان بیماران است و عده‌ بسیاری از مردم در سال‌های اخیر به همین دلیل به دندانپزشکان مراجعه می‌کنند.

برای یافتن این دندانپزشکان و ارتباط سریع با آن‌ها ما سایت دکتر با من را به شما معرفی می‌کنیم. با مراجعه به آن با لیستی مواجه می‌شوید که در آن نام تعداد زیادی دندانپزشک زن و مرد که به انجام‌ عمل‌های زیبایی صورت و فک می‌پردازند، وجود دارد.

برای انجام چه اقداماتی به دندانپزشک زیبایی رجوع کنیم؟

کمتر کسی است که بدون هیچ نقصی در دندان و صورت خود به دنیا آمده باشد. به همین دلیل بسیاری از انسان‌ها به دندانپزشک زیبایی رجوع می‌کنند که نواقص صورت و فک آن‌ها را برطرف سازد. رایج‌ترین دلایلی که افراد برای آن‌ها به این دندانپزشکان رجوع می‌کنند، عبارت هستند از:

  • پوسیدگی‌های دندان
  • آسیب‌های دندانی مانند ترک، لب پر شدن دندان و غیره
  • کج شدن دندان‌ها
  • حالت غیر طبیعی دندان‌ها
  • تغییر رنگ دندان یا لثه
  • از دست دادن دندان‌ها

رجوع به دندانپزشک زیبایی نه تنها مشکل فیزیکی مانند تکلم و غذا خوردن را برطرف می‌کند، بلکه با افزایش زیبایی آن‌ها اعتماد به نفس افراد را نیز بالا می‌برد. با دندان‌های به هم ریخته و بدرنگ افراد حتی از لبخند زدن نیز امتناع می‌ورزند.

یک دندانپزشک زیبایی چه خدماتی به ما ارائه می‌دهد؟

در این قسمت با خدماتی آشنا می‌شوید که با آ‌ن‌ها زیبایی صورت شما توسط دندانپزشکان افرایش می‌یابد.

۱. اصلاح لبخند

یکی از رایج‌ترین اقدامات زیبایی که در کلینیک‌های دندانپزشکی انجام می‌شود، اصلاح طرح لبخند است که در آن دندانپزشک بین لثه، دندان، ‌فرم لب و صورت تعادل برقرار می‌کند. طی آن لبخند زیباتری خواهید داشت و ظاهر دندان‌ها نیز اصلاح می‌شود.

یک لبخند زیبا در گرو داشتن دندان‌های سفید و مرتب و سالم است. هر بار که لبخند می‌زنید، تمام دندان‌های شما دیده نمی‌شوند، بلکه ۸ دندان از بالا و ۸ دندان از پایین پدیدار می‌شوند. پس در اصلاح لبخند ظاهر این ۱۶ دندان اصلاح می‌شود.

برای این کار در ابتدا معاینات دندان و لثه به شکل دقیق انجام می‌شود. سپس پوسیدگی‌ها و عفونت‌ها برطرف می‌شوند و اصلاح بعد از آن‌ها اتفاق میفتد. همچنین پیش از اصلاح، آناتومی دندان، لثه و فک از طرف دندانپزشک زیبایی تشخیص داده می‌شود. ترمیم لثه نیز باید حتما قبل از اصلاح اتفاق بیفتد.

از دیگر قسمت‌هایی که باید قبل از اصلاح بررسی شود، می‌توانیم به درمان ریشه دندان‌ها اشاره کنیم که بسیار مهم است. از بین بردن جرم دندان‌ها نیز بسیار مهم تلقی می‌شود.

در اصلاح لبخند چه مواردی در نظر گرفته می‌شوند؟

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، اصلاح لبخند یعنی ایجاد توازن و هارمونی بین اجزای صورت. به اندازه مناسب دندان‌ها نسبت طلایی می‌گویند که توسط ریاضی‌دانی به نام فیبوناچی در قرن ۱۳ معرفی شد.

دندانپزشکان این نسبت را در اصلاح لبخند در نظر می‌گیرند. در این کار از روکش‌ها نیز کمک می‌گیرند. به این معنا که توسط ساخت روکش و لمینت این نسبت را رعایت می‌کنند. در طراحی لبخند خطوط لثه نیز در نظر گرفته می‌شوند، به این شکل که خطوط آن‌ها باید هم‌راستا و قرینه باشد.

بعد از اصلاح لبخند نگهداری از لثه‌ها و دندان‌ها اهمیت زیادی دارد. با نگهداری درست از آن‌ها ماندگاری این زیبایی را افزایش خواهید داد. در غیر این صورت باید بارها و بارها به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

۲. اصلاح شکل لثه

اصلاح شکل لثه

لثه یکی از اجزای دهان است که می‌تواند زیبایی دهان و دندان را از بین ببرد. یکی از مشکلات آن رشد بیش از اندازه آن است. در چنین مشکلی لثه‌ها تا روی دندان‌ها رشد می‌کنند و ظاهر نامطلوبی را هنگام خندیدن ایجاد می‌کنند.

چنین مشکلی با جراحی لثه‌ها برطرف می‌شود که دندانپزشک زیبایی این کار را انجام می‌دهد. این عمل زیاد طول نمی‌کشد و طی آن میزان لثه اضافی از روی دندان‌ها برداشته می‌شوند و دندان‌ها خود را بیشتر نمایان می‌کنند. همین امر لبخند شما را زیباتر می‌کند.

۳. لمینت دندان

می‌توانیم ادعا کنیم محبوب‌ترین و رایج‌ترین کاری که مردم برای زیبایی دندان‌های خود انجام می‌دهند، لمینت دندان‌ها است. یک لایه سرامیک یا کامپوزیت روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و با این کار نه تنها مقاومت دندان‌ها افزایش پیدا می‌کند، بلکه زیبایی آن‌ها نیز دوچندان می‌شود.

قبل از قرار دادن لمینت روی دندان‌ها نیاز است که دندان‌ها تراش داده و پس از آن قالب‌گیری شوند. برای پریدگی لبه، شکستگی، ساییدگی، زردشدگی و… دندانپزشکان از انواع لمینت استفاده می‌کنند.

لمینت‌ها معمولا ۱۰ الی ۱۵ سال دوام دارند. البته این میزان به مواد استفاده شده در لمینت و نحوه نگه‌داری شما از لمینت نیز بستگی دارد. انواع لمینت دندان عبارت است از کامپوزیتی و سرامیکی.

لمینت چه کاربردهایی دارد؟

دلایلی که مردم از لمینت استفاده می‌کنند، عبارت است از:

  • اصلاح بد رنگی دندان‌ها
  • اصلاح به‌هم ریختگی دندان‌ها
  • بستن فواصل بین دندان‌ها
  • جلوگیری از ساییدگی دندان‌ها
  • اصلاح شکستگی دندان‌ها
  • پوشش ترک‌های روی مینا

۴. سفید کردن دندان‌ها (بلیچینگ)

سفید کردن دندان‌ها (بلیچینگ)

یکی از شیوه‌های دیگر زیباسازی دندان‌ها سفیدکردن آن‌ها است. این شیوه از محبوبیت زیادی نیز برخوردار بوده، چون هزینه آن نسبت به شیوه‌های دیگر کمتر است.

با افزایش سن و عوامل محیطی مثل آلودگی، تغذیه نامناسب و سیگار کشیدن ممکن است رنگ دندان‌ها تغییر کند که زیبایی صورت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و زیبایی لبخند شما را می‌گیرد. با بلیچینگ این دندان‌ها سفید می‌شوند.

البته خمیردندان‌هایی هستند که خاصیت روشن‌کنندگی دارند و به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کنند، اما به اندازه بلیچینگ تاثیرگذار نیستند.

۵. ارتودنسی

بسیاری از ما انسان‌ها به طور طبیعی دندان‌هایی نامرتب داریم. ارتودنسی نیز از دیگر شیوه‌های زیباسازی دندان‌ها است که دندانپزشک زیبایی برای مردم انجام می‌دهد. این شیوه موثر‌ترین شیوه در تنظیم و بهبود زاویه دندان‌ها است. یکی از مزیت‌های استفاده از این شیوه این است که دندان‌‌ها تا پایان عمر ثبات خود را حفظ می‌کنند.

در پایان

دندانپزشک زیبایی به زیبایی دندان و لبخند می‌پردازد. از آنجایی که زیبایی این جز از صورت نقش مهمی در زیبایی و اعتماد به نفس انسان‌ها دارد، افراد زیادی تمایل دارند از آن‌ها بهره‌مند شوند. برای مراجعه به یک دندانپزشک تهران زیبایی می‌توانید به سایت دکتر با من مراجعه کنید.

در این سایت شما نام تعداد زیادی دندانپزشک زن تهران را میابید. اگر به دنبال دندانپزشک زیبایی در تهران هستید، استفاده از این سایت گزینه بسیار مناسبی برای شما است، چون می‌توانید نزدیک‌ترین دندانپزشکی به خود را پیدا کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد