دندانپزشک در تهران

0

این مقاله قصد دارد راجع به دندانپزشک در تهران، مطالبی را به افراد علاقه‌مند ارائه کند. اما پیش از آن بهتر است درباره دندانپزشک، موارد و توضیحاتی بیان شود.

دندانپزشک عمومی، کار مراقبت از بهداشت دهانی شما را به طور مرتب انجام می‌دهد. بیشترین درصد جمعیت دندانپزشکان مربوط به این افراد است. مسائل پیشگیرانه و مهم بهداشت دندان را می‌توان بیشترین بخش کار این افراد دانست. این مسائل عبارت است از: عکس‌برداری اشعه ایکس دندانپزشکی، جرم‌گیری دندان‌ها به طور مرتب و آموزش بهداشت دهانی مناسب در خانه به افراد.

وظیفه دیگر دندانپزشک عمومی را می‌توان بازسازی دندان‌ها دانست؛ برای مثال بازسازی ترک یا شکستگی دندان، پر کردن دندان‌ها در صورت وجود پوسیدگی و سفید کردن دندان. علاوه بر این، عهده‌دار مواردی مانند مشکلات ناشی از لثه و مشکلات مربوط به ریشه در زیر خط لثه است و به درمان آنها می‌پردازد.

وظیفه دیگر دندانپزشک عمومی این است که بیمار را در مواردی مانند سیم‌کشی دندان، محافظ دهان، نصب دندان مصنوعی و سایر درمان‌ها راهنمایی کند. با مراجعه به دندانپزشک عمومی می‌توان از وضعیت دهان، گردن و سر آگاهی پیدا کرد و از وجود مشکل احتمالی مطلع شد. در ادامه این مقاله به ویژگی‌های دندانپزشکی خوب  اشاره خواهد شد.

دندانپزشک در تهران و سایر شهرها باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟

حدود ۱۲ هزار دندانپزشک در تهران مشغول به فعالیت هستند؛ این در حالی است که تعداد کمی از آنها را می‌توان در دسته دندانپزشکان بسیار حرفه‌ای قرار داد. اگر قرار باشد که فرد اقدام به انتخاب یک دندانپزشک از میان این تعداد کند، چگونه باید از درستی انتخاب خود مطمئن شود؟

در ابتدا باید این نکته را مورد توجه قرار داد که بهترین دندانپزشک بستگی به انجام کار مورد نظر فرد دارد؛ به عنوان مثال می‌توان گفت که مراجعه به دندانپزشک متخصص درمان ریشه جهت انجام ارتودنسی (یا برعکس این حالت) درست نیست.

در ادامه چند راهکار ارائه شده است که بهترین دندانپزشک انتخاب شود:

دندانپزشک در تهران

۱.خوب گوش دادن به بیمار

دندانپزشک خوب را می‌توان این گونه معرفی کرد که گوش دادن به مشکل بیمار را به خوبی اجرا می‌کند؛ در واقع می‌توان گفت که دندانپزشک خوب نباید عجله کند.

۲.آموزش بیمار

فرد بیمار آموزشی در زمینه دندانپزشکی را سپری نکرده است؛ در نتیجه باید در این زمینه به پزشک خود وابسته باشد. می‌توان گفت که بهترین دندانپزشک باید در ابتدا از اعتماد به نفس زیادی برخوردار باشد و آموزش‌های مناسبی را به فرد ارائه دهد که فرد با سایر خطرات و بیماری‌ها مواجه نشود.

۳.احترام به زمان و پول بیمار

تعداد بسیار زیادی از افراد توانایی لازم برای پرداخت هزینه‌های بالای دندانپزشکی را ندارند؛ یعنی می‌توان گفت که زمان و هزینه دو مورد مهم برای مراجعه به دندانپزشکی هستند. بهترین دندانپزشک باید مدیریت این دو مورد را در افراد بیمار رعایت کند و متناسب با شرایط هر بیمار، انتخاب درستی را برای او انجام دهند.

۴.تمیز بودن مطب

برای انتخاب یک دندانپزشک مناسب باید اطراف و ابزارهای داخل مطب را به خوبی ملاحظه کرد و اگر متوجه تمیز نبودن مطب شدید، معالجه را انجام ندهید. زیرا این موضوع می‌تواند سلامتی شما و خانوادتان را با خطر مواجه کند. دندانپزشک خوب و مناسب باید اهمیت زیادی برای تمیزی مطب و ابزارهای موجود در آن در نظر بگیرد.

۵.عدم فروش محصولات و خدمات

فردی که به دندانپزشکی مراجعه کرده است، نباید مورد تشویق یا اجبار دندانپزشک برای خرید محصول یا خدماتی خاص قرار گیرد.

۶.درک و راهنمایی

بهترین دندانپزشک را نباید تنها یک پزشک معمولی در نظر گرفت؛ این دندانپزشکان را می‌توان یک روانشناس خوب نیز محسوب کرد که از توانایی درک و راهنمایی افراد بیمار نیز برخوردار هستند.

۷.ایجاد یک رابطه طولانی مدت

دندانپزشک خوب قابلیت برقراری یک رابطه طولانی مدت را با بیمار خود خواهد داشت و تنظیم قرار ملاقات‌های بعدی را به گونه‌ای مناسب انجام می‌دهد که دندان‌های فرد همواره ارزیابی و بررسی شوند.

۸.مراقبت از کارکنان

بهترین پزشک را می‌توان کسی در نظر گرفت که نه تنها به مراقبت از بیماران خود می پردازد، بلکه به کارکنان داخل مطب خود نیز توجه می‌کنند؛ زیرا این افراد نمادهای دندانپزشک مورد نظر هستند. در نتیجه بعد از ورود به یک مطب دندانپزشکی به وضعیت دندان‌های کارکنان مطب مورد نظر نیز توجه کنید. به این ترتیب متوجه وضعیت دندانپزشک و میزان اهمیت وی به سلامت کارکنان خود خواهید شد.

۹.طولانی شدن پروسه

ممکن است برخی از پروسه‌های دندانپزشکی برای افراد طولانی و طاقت فرسا باشد؛ در چنین موقعیتی دندانپزشک به دنبال فرصتی است که وضعیت دهان و دندان شما را بهبود ببخشد و بهترین راه را برای انجام مسیر در نظر بگیرد. بنابراین طولانی شدن زمان را دلیلی برای نامناسب بودن دندانپزشک در نظر نگیرید، زیرا بهترین دندانپزشک کسی است که توجه زیادی به سلامتی بیماران خود دارد و طولانی شدن زمان اختصاص یافته به یک بیمار را به ویزیت تعداد بیشتری از بیماران ترجیح می‌دهد.

۱۰.ارزش قائل شدن برای بیمار

بهترین دندانپزشک باید  اهمیت بیمار خود را بیش از یک مراجعه‌کننده در نظر بگیرد و سعی در برقراری رابطه‌ای خوب و مناسب با او داشته باشد. احترام به بیماران یکی از بزرگترین ویژگی‌های بهترین دندانپزشک در تهران و دیگر شهرها است.

چرا معاینه دوره‌ای توسط دندانپزشک لازم است؟

مراجعه منظم و پی در پی به دندانپزشک موجب تشخیص زود هنگام مشکلات دندان خواهد شد و همچنین سبب می‌شود که نیازی به درمان‌های بزرگ‌تر و پرهزینه‌تر نباشد.

آغاز بهداشت دهان و دندان با تمیز کردن دندان‌ها همراه خواهد بود. دندانپزشک به بررسی لکه‌ها روی سطح دندان و نزدیک لثه می‌پردازد؛ وی این اقدام را با استفاده از ابزارهای ویژه لکه‌ها انجام می‌دهد.

اگر از ملاقات پیشین شما با دندانپزشک مدت زمان زیادی سپری شده باشد، احتمال آسیب‌دیدگی یا درد در برخی از قسمت ها وجود دارد. مراجعه به دندانپزشک و چکاپ دندان‌ها باید هر ۶ ماه یک بار توسط افراد انجام شود؛ البته این مدت به نظر دندانپزشک نیز بستگی دارد.

دندانپزشک مناسب باید به افراد آرامش دهد و افراد را در جریان قرار دهد که منتظر چه باشند. بعد از پایان یافتن جلسه دندانپزشکی، برنامه مراقبت بعدی توسط دندانپزشک به افراد ارائه خواهد شد. اغلب افراد از جلسات بعدی نگرانی دارند و این ترس به یک باور عمومی تبدیل شده است.

بهترین دندانپزشکان چه کمکی به درمان و زیبایی دندان‌ها می‌کنند؟

دندانپزشک در تهران

با مراجعه به دندانپزشک به طور مرتب علاوه بر سلامتی دندان‌ها به حفظ سلامتی دیگر اعضای بدن نیز کمک خواهید کرد. اهمیت مراقبت از دندان با موارد زیر قابل درک است:

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها
  • محافظت از لثه در برابر بیماری پریودنتال؛ از دست رفتن دندان و استخوان در نتیجه این بیماری رخ خواهد داد.
  • جلوگیری از بوی بد دهان. مواردی مانند مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و مراجعه به دندانپزشک برای کاهش باکتری در دهان کمک‌کننده است و موجب جلوگیری از بوی بد دهان خواهد شد.
  • موجب بهتر شدن لبخند و افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.
  • درخشان‌تر شدن ظاهر دندان‌ها
  • تقویت دندان‌ها

چه زمانی مراجعه به دندانپزشک خوب ضروری است؟

هنگام مواجهه با مشکلات زیر، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید:

  • درد فک
  • قرمزی لثه
  • زخم دهان
  • صورت یا لثه متورم
  • حساسیت دندان
  • خشک شدن دندان
  • دندان شکسته
  • تنفس بد یا مزه بد دهان
  • خونریزی لثه

آنچه که بهتر است در پایان این مقاله راجع به دندانپزشک در تهران بدانید

با صحبت در مورد دندانپزشکی به طور معمول ذهن افراد به این سمت کشیده خواهد شد که منظور همان مطب دندانپزشکی است که مراجعه به آن برای معاینه و جرم‌گیری دندان انجام می‌شود. اما این حرفه گسترده‌تر است و دندانپزشک عمومی را می‌توان به عنوان یکی از تخصص‌های این رشته معرفی کرد.

این مقاله راجع به ویژگی‌ها و خصوصیات دندانپزشک مناسب مطالبی را به افراد ارائه کرده است. با مطالعه آن می‌توانید به ویژگی‌ها و مشخصات یک دندانپزشک خوب پی ببرید.

سخن آخر

وب سایت دکتر با من در ارتباط با دندانپزشک در تهران و سایر شهرها پیشنهاد می‌شود:

اما علت پیشنهاد این سایت به افراد چیست؟ این وب سایت دارای چه ویژگی‌هایی است؟ محتوای این سایت به ارائه چه مطالبی برای مخاطبان خود می‌پردازد؟ در ادامه به پاسخ این سوال‌ها اشاره خواهد شد.

دکتر با من از قابلیت ارائه خدمات پزشکی به صورت آنلاین برخوردار است؛ این خدمات را می‌توان مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی به شمار آورد. این سامانه را می‌توان به عنوان پلی بیان کرد که برقراری ارتباط بین افراد بیمار، پزشکان، متخصصان و مراکز درمانی را اجرا می‌کند. این سایت به عنوان یک راهکار معرفی می‌شود که امکان دسترسی به خدمات پزشکی را به طور سریع به وجود می‌آورد.

با چند کلیک و تعیین نیازمندی مربوطه در حیطه‌های مختلف، امکان دسترسی آسان و سریع به خدمات پزشکی و سلامت وجود خواهد داشت و به معرفی دندانپزشک خوب در تهران خواهد پرداخت. به این ترتیب افراد می‌توانند به دندانپزشک کودکان تهران، دندانپزشک متخصص لثه در تهران، دندانپزشک خوب و ارزان در تهران و سایر موارد دسترسی داشته باشند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد