نکات مهم در خرید بالابر ساختمانی دست دوم باید رعایت شود

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : راهنمای خرید بالابر ساختمانی دست دوم از شاهین ابزار ابتدا چند نکته مختصر در مورد بالابر ساختمانی توضیح می دهیم و پس از آشنایی با این دستگاه به بررسی نوع کارکرد آن می پردازیم. هر نوع ماشینی که بتواند بار، انسان، کالا یا هر وسیله دیگری را جابجا کند، بالابر نامیده می شود. همانطور که از نام آن مشخص است این دستگاه بیشتر در ساخت و ساز استفاده می شود و می تواند بار را به ارتفاعات بالاتر برد. بالابرها یک ماشین هیدرولیکی هستند که با هماهنگی آن می توان دستگاه را تا ارتفاع معینی بالا برد. بالابر ساختمانی در حمل بار در ارتفاع بسیار متفاوت از جرثقیل ها و سایر ماشین ها هستند و از اصول و مکانیسم های خاصی برای بلند کردن اجسام استفاده می کنند. در این مقاله ما به سوالاتی همچون خرید بالابر ساختمانی دست دوم و کاربرد و مزایای بالابر ساختمانی ، نکات خرید بالابر ساختمان می پردازیم.

 خرید بالابر ساختمانی

نکات مهم در خرید بالابر ساختمانی دست دوم باید رعایت شود

نکات مهم در خرید بالابر ساختمانی دست دوم باید رعایت شود در شاهین ابزار که , خرید و فروش بالابر ساختمانی دست دوم امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین هزینه کمتر این دستگاه و جلوگیری از هزینه های بالا، برای ساخت و ساز، کارفرمایان و مهندسان با تخصص خود در سازه بالابر ساختمانی سعی در خرید آن دارند. البته قبل از خرید بالابر ساختمانی کارکرده به نکات بسیار مهم توجه کنند و از نکات کلیدی غافل نشوند. از آنجایی که آگاهی از این نکات مهم برای تمامی خریداران و بررسی ساختار بالابر ساختمانی دست دوم در هنگام خرید ضروری است، توصیه می شود خریدار از افراد ماهر و متخصص در این زمینه کمک گرفته و از آنها کمک بگیرد. تجربه در این زمینه می تواند بسیار مفید باشد.

نکات مهم در خرید بالابر ساختمانی دست دوم

باید موتورهای الکتریکی مورد استفاده در بالابر ساختمانی را بررسی کنید زیرا این قطعه در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم است و زمانی که آب وارد قسمت الکتریکی می شود، موتور الکتریکی را متوقف می کند. بنابراین در بررسی بالابر ساختمانی دست دوم باید به نکات مهم در خرید بالابر ساختمانی دست دوم دقت کنید. برای قسمتی از موتور بالابر ساختمانی یا الکتروموتور که پوسیده یا تعویض نشده است باید بررسی کنید که آیا الکتروموتور مارک خوبی است یا خیر. ممکن است برای مدت کوتاهی پس از آن فرسوده شود؟
موتور بالابر ساختمانی استفاده شده را بررسی کنید و هر سه ماه یکبار آن را سرویس و تعمیر کنید تا عمر دستگاه افزایش یابد.
به گیربکس های استفاده شده و خاص در بالابر ساختمانی نگاهی بیندازید و ببینید آیا به این گیربکس ها رسیدگی شده است یا خیر؟
همچنین هر چند وقت یکبار پس از خرید روغن را چک کنید.
سیم بکسل موجود در ساختار بالابر ساختمانی را بررسی کنید و در صورت آسیب یا شکستگی باید آن را تعویض کنید یا از خرید آن خودداری کنید.
مراقب باشید به هیچ وجه از کلاف های پیچ خورده یا شکسته استفاده نکنید.
در انتهای سیم بکسل قلاب وجود دارد و به همین دلیل آسیب بیشتری در این قسمت وارد می شود. هنگام خرید بالابر ساختمانی دست دوم مساحت سیم بکسل را محاسبه کنید تا به مرور زمان قسمت آسیب دیده از بین برود و قلاب را به قسمتی از بکسل که سالم و بدون عیب است ببندید.
هنگام کار با آسانسور مستعمل، قسمتی به نام جعبه یا جعبه یا کالسکه را به آرامی تکان دهید تا ببینید آیا بدنه ریل آسیب دیده است یا خیر.
هنگام استفاده از بالابر ساختمانی های دست دوم، تمام اتصالات را در حین آماده سازی برای شروع به طور کامل بررسی و ایمن کنید.
هنگام خرید بالابر ساختمانی دست دوم، حتما از میزان کیلوگرمی که می تواند حمل کند، بدانید تا در هنگام استفاده بیش از حد به آن آسیبی وارد نشود.
اگر سیم بکسل را بیش از حد سفت می کنید و اگر خیلی خم می شود، ممکن است سیم بکسل شکسته شود، هنگام کار، انعطاف پذیری زیادی نداشته باشید. پس سعی کنید آن را خیلی گشاد یا خیلی سفت نبندید.
یک بالابر ساختمانی استفاده شده را به متخصص نشان دهید. بالابر مستعمل باید به شکل ثابت و ساختار آن مهندسی شده باشد تا پس از خرید با مشکلی در تعمیر و سرویس آن مواجه نشوید.

اجزای اصلی بالابر ساختمانی

الکتروموتور قدرتمند

جعبه نگهدارنده بار یا اشخاص

گیربکس برای سرعت دور موتور

سیم های بکسل بار یا طناب هایی از جنس قوی فولاد

انواع پایه ها یا لوله ها از جنس گازی برای قرارگیری بالابرها بر روی سطح زمین

ریل مخصوص نصب جعبه های نگهدارنده

قلاب ها

وینچ یا قرقره

کرپی و خرید باکت بالابر ساختمانی  ها برای حمل انواع سیمان، شن، گچ و …

قیمت بالابر ساختمانی دست دوم

اولین موضوعی که در خرید بالابر و بالابر ساختمان ساخت و ساز دست دوم اهمیت دارد بحث قیمت بالابر ساختمانی دست دوم است. برای خرید و فروش بالابر ساختمانی دست دوم اما اگر با برندهای مختلف آشنایی دارید و با مهندسین در این زمینه مشورت کنید و از آنها کمک بخواهید می توانند قیمت تقریبی به شما بدهند.

مزایای خرید بالابر ساختمانی دست دوم

می توان گفت مهمترین یا تنها مزایای خرید بالابر ساختمانی دست دوم این است که ما هزینه زیادی برای خرید آن پرداخت نمی کنید و تهیه آن از نظر پرداخت برای شما بسیار بهتر است. با این حال پس از خرید بالابر ساختمانی دست دوم از اینکه هزینه بالایی پرداخت نکرده اید خوشحال هستید. اما بسیار مهم است که ابتدا ایمنی آسانسور را بررسی کنید. اگر بالابر ساختمانی دست دوم دارای قطعاتی است که معیوب و مشکل دارند و مشکلی در آنها وجود دارد، استفاده از آن برای شما چیزی جز خطرناک نیست

کاربرد بالابر ساختمانی

  • برای ساخت سازه ها و پیشبرد پروژه های عمرانی در باربری در اسرع وقت.
  • برای بلند کردن مصالح ساختمانی از ماشین هایی مانند آسانسور استفاده می شود.
  • آسانسور یکی از مهمترین تجهیزات ساختمانی است که به آن مصالح می گویند.
  • یکی از اساسی ترین کاربردهای بالابر ساختمانی بالا بردن اجسام و افراد تا ارتفاع معینی است.
  • آسانسور این کار را با نیروی ویژه هیدرولیک قدرتمند انجام می دهد.
  • مواد ساختمانی را در مقیاس های مختلف انتقال می دهد.
  • می تواند بار کامیون را حمل کند. و خالیش کن
  • از طریق آن در کارگاه ها و کارخانه های مختلف و همچنین انبارهای بزرگب معادن و همچنین در بنادر قابل بارگیری است.

کاربرد بالابر ساختمانی به قدری با ارزش است که اگر آن را در پروژه های بزرگ و سنگین ساختمان سازی استفاده می کنند. اگر در چنین پروژه هایی از بالابر استفاده نشود، ممکن است که کارها خیلی کند پیش رود، زیرا برای رفتن به ارتفاعات باید از ماشین پیشرفته و با تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد