با جدید ترین پرده های توری آشنا شوید

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : تور یک نوع پارچه‌ای است که با حلقه کردن، پیچاندن یا گره زدن نخ‌ها به یکدیگر به منظور ایجاد الگو ساخته می‌شود. این الگو می‌تواند بسیار ساده  و یا بسیار پیچیده باشد، اما همه الگوها در یک ویژگی مشترک هستند که دارای مناطق بسته و باز هستند. این الگو‌ها در نهایت منجر به تولید پرده توری بسیار سبک و شفاف می‌شوند که برای مصارف تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پرده‌های توری را می‌توان با استفاده از الیاف مختلف ساخت، اما رایج ترین آن‌ها پنبه، پلی استر، ابریشم یا کتان است. آن‌ها همچنین به‌صورت ماشینی یا دستی تولید می‌شوند که  امروزه بیشتر پارچه‌های توری  موجود در بازار ماشینی هستند.  اغلب نمونه‌های دست ساز از کتان، پنبه یا ابریشم ساخته می‌شوند و نمونه‌های ماشینی غالبا از پلی استر، پنبه یا ترکیبی از هر دوی این الیاف ساخته می‌شوند. علاوه‌بر ظاهر ظریف، این نمونه از پارچه‌ها دوام و مقاومت فوق العاده‌ای دارند که به‌دلیل نوع بافت پارچه توری آن‌ها می‌باشد.

ویژگی‌های پارچه و پرده توری

پارچه توری شامل قسمت‌های باز است که با قسمت‌هایی که با  پارچه یا نخ پر شده است کنار هم قرار گرفته‌اند و در نهایت پارچه‌ای را ایجاد می‌کند که هم شامل یک شبکه باز و هم بخش‌های مات است. این پارچه بسیار سبک است و به نور و هوا اجازه می‌دهد از آن  عبور کند و جلوه‌ای زیبا به خانه می‌دهد. همانطور که گفته شد، این پارچه برخلاف سایر نمونه‌ها  اجازه می‌دهد نور از پنجره خانه عبور کند و روشنایی روز منزل شما را تأمین خواهد کرد. با توجه به این ویژگی، امنیت و حریم خصوصی خانه نیز با استفاده از آن‌ها ایجاد می‌شود. اکثر پرده‌های توری از نظر طراحی شفاف هستند، اما نمونه‌های مختلفی وجود دارد که به‌صورت نیمه‌شفاف می‌باشند و پوشش بیشتری دارند.

تاریخچه

پرده توری در همه زمان‌ها به‌دلیل زیبایی خارق‌العاده و الگو‌های پیچیده‌اش بسیار ارزشمند بوده است. تا قبل از ماشینی شدن تولیدات، طراحی و دوخت آن‌ها به‌عنوان یک هنر به حساب می‌آمد و در تصاویر به جا مانده از مصر باستان نیز  این موضوع تأیید شده است. پارچه‌های توری نزدیک به ۲۰۰۰ سال پیش به‌عنوان یک پارچه اشرافی و گران قیمت  مورد استفاده قرار می‌گرفتند. لباس‌های توری پیچیده و نفیس در دهه‌های ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ به‌وسیله دست ساخته می‌شدند که از ارزش بسیار زیادی برخوردار بودند.

در اوایل قرن نوزدهم، بریتانیایی‌ها با ساخت دستگاه بافت  توری‌های ماشینی را با موفقیت تولید کردند. در نهایت با تولید توری‌های ماشینی، توری دستی محبوبیت خود را از دست داد و قیمت این پارچه کاهش پیدا کرد. از این پس اکثر افراد جامعه می‌توانستند از این پارچه زیبا و ظریف برای ساخت پرده و لباس استفاده نمایند و امروزه نیز بسیار محبوب شده‌اند.

روش تولید

همانطور که گفته شد پارچه توری از پلی استر، پنبه  و یا ترکیبی از هر دو الیاف ساخته می‌شود. بنابراین مواد اولیه، نخ مورد استفاده در ساخت پرده است. نخ استفاده شده به‌طور کلی به رنگ بژ یا سفید است و  پرده‌های رنگی پس از بافتن رنگ کاری می‌شوند.

طراحی پرده توری با یک طرح روی کاغذ شروع می‌شود. سپس طرح بر روی کامپیوتر اسکن می‌شود. هر طرح اسکن شده برای تولید بر روی یک قطعه خاص از تجهیزات توری‌سازی تعیین و اندازه می‌شود زیرا دستگاه‌ها از نظر عرض و تعداد سوزن‌های مورد استفاده در هر اینچ متفاوت هستند. سپس، نوبت به پیش‌نویس الگو و برنامه‌ریزی الگو بر روی دیسک کامپیوتر می‌رسد. طراحان این الگو را با استفاده از یک سیستم نموداری روی رایانه طراحی می‌کنند. آن‌ها هر دوخت ماشینی را تعیین می‌کنند که برای هر قسمت از کدام الگو استفاده شود. در نهایت الگوی به‌طور کامل پر می‌شود و نرم افزار ویژه الگو را ضبط می‌کند و در دیسک ذخیره می‌شود. سپس دیسک در ماشین‌های توری کامپیوتری قرار می‌گیرد که توسط آن دیسک‌ها به حرکت در می‌آیند.

ماشین‌های توری ژاکارد راشل بسیاری از پرده‌های توری ساخت کشور‌های مختلف را تولید می‌کنند. این ماشین‌ها با نخ‌های مصنوعی مانند پلی استر که اغلب در ساخت نمونه‌های مدرن استفاده می‌شوند،  عملکرد قابل‌توجهی دارند، همچنین می‌توانند با نخ پنبه نیز به خوبی کار کنند.

دستگاه استاندارد ژاکارد راشل ۲۳۰ اینچ (۵۸۴.۲ سانتی متر) طول دارد و حداقل ۱۲ سوزن در هر اینچ قرار گرفته است که می‌توان در آن واحد چهار پرده در عرض دستگاه بافندگی تولید کند. هر سوزن دو نخ به آن متصل است که با هم یک پرده توری را می‌بافند. الگوسازی با تغییر در هم تنیدگی ردیف حلقه‌ها صورت می‌گیرد. تکرار الگوها توسط ماشین صورت می‌گیرد و الگو چندین بار تکرار می‌شود تا در آخر پارچه بافته شود. هر رول از کالاهای تولید شده دارای یک گزارش مرتبط با آن است. در گزارش مربوطه هر گونه مشکل و ایرادی ذکر شده است. در نهایت کنترل کیفی صورت گرفته و محصول  برای فروش روانه بازار می‌شوند.

موارد استفاده

الگوی پیچیده پرده توری با بافت نرم و ظریفی که دارد به هر اتاقی زیبایی می‌بخشد. استفاده از آن‌ها  در موقعیت‌های متفاوتی مناسب است. از نمونه‌های بلندی که به آرامی‌قاب پنجره اتاق نشیمن را قاب می‌کنند گرفته تا پرده‌های کوتاهی که پنجره‌های سینک آشپزخانه را به زیبایی می‌پوشانند. در واقع، این پارچه در اندازه‌ها، رنگ‌ها و سطوح مختلف تیرگی در دسترس هستند، بنابراین همیشه می‌توانید مجموعه‌ای متناسب با نیاز خود پیدا کنید. از پرده‌های توری می‌توان بر روی سایر پرده‌ها استفاده کرد. می‌توانید از پرده توری به تنهایی به‌عنوان یک فیلتر نارک برای نور طبیعی استفاده کنید و یا می‌توانید آن را با مجموعه دیگری از پرده‌ها ست نماید.

خرید پرده توری

خرید انواع پرده از جمله پرده توری و پرده حریر ساده  با بهترین کیفیت، به‌صورت فروش آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است. خرید از طریق سایت‌های فروش و به‌صورت آنلاین، روش به صرفه‌تر و کارآمدتری به نظر می‌رسد. مجموعه ویکی دکو به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی، در ارائه انواع پرده‌های توری و … فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت محصولات، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد