آشنایی با چراغ پارکی مدرن

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : چراغ پارکی مدرن در واقع جدیدترین نوع از چراغ های پارکی هستند که در بازار موجودند. این نوع چراغ ها از ویژگی های منحصربفردی برخوردارند که سبب شده است آنها با مدل های قبلی و قدیمی تر تفاوت هایی داشته باشند. این روزها استفاده از این نوع چراغ پارکی مدرن برای فضاهای بیرونی ساختمان ها رایج شده است. با این وصف در این مقاله تلاش می کنیم این نوع چراغ ها و ویژگی هایشان را به شکلی اجمالی معرفی کنیم.

 

ویژگی‌های چراغ پارکی مدرن

طراحی مدرن بدنه چراغ های پارکی مدرن اولین وجه تمایز آنها با مدل های قدیمی تر است. اما در انواع گوناگون دیگر این چراغ ها ممکن است وجه تمایز در تجهیزات و نوع قطعات به کار رفته در چراغ ها بروز کند. واضح است که چراغ های پارکی مدرن نیز در نهایت با هدف روشنایی و زیبایی محیط به کار گرفته می شوند. در عین حال اما تکنولوژی مدرنی که در ساخت این نوع چراغ ها مورد استفاده قرار گرفته است، سبب می شود، نورپردازی به شکلی زیباتر در شب و در فضاهای باز، مثل پارک ها و حیاط خانه ها به انجام بشود و در نهایت نیر نتیجه بهتری را در پی داشته باشد.

انواع چراغ پارکی مدرن

به طور کلی مانند دیگر محصولات این دسته بندی، چراغ های پارکی مدرن نیز دارای انواع گوناگونی هستند. در زیر به شکل فهرست انواع چراغ پارکی مدرن را معرفی می‌ کنیم.

چراغ پایه دار

چراغ بدون پایه

چراغ چمنی

چراغ دیواری حیاط

چراغ دفنی

چراغ پروژکتوری

قابل توجه است که هر کدام از انواع چراغ های پارکی مدرن که در بالا از آنها یاد کردیم، کاربرد های منحصربفردی دارند و از این نظر تفاوت های زیادی نیز با کاربرد انواع چراغ های قدیمی تر خواهند داشت. علاوه بر آن در این نوع چراغ ها طراحی و تکنولوژی ساخت متفاوتی به کار رفته است که در قیاس با چراغ های قدیمی تر تفاوت های عمده ای دارد.

چراغ حیاطی

طراحی چراغ پارکی مدرن

همان طور که گفته شد چراغ های پارکی مدرن علاوه بر کارایی های تازه، از طراحی خاصی نیز برخوردارند. طراحی زیبای چراغ های پارکی مدرن، سبب زیباتر شدن محیط مورد نظر کاربران خواهد شد. به طور کلی ور فرآیند طراحی چراغ پارکی مدرن از اشکال پیچیده تری بهره گرفته می شود و دیگر از آن طرح های ساده چراغ های قدیمی تر خبری نخواهد بود.

برای نمونه شاید چراغ های پارکی قدیمی از بدنه چوبی ساده ای ساخته می شدند که هیچ طراحی خاصی بر روی آن انجام نشده بود. در واقع بدنه چراغ شبیه به تنه درخت بود. اما اکنون در طراحی چراغ های مدرن از چوب هایی استفاده می شود که به صورت مشبک کاری ساخته شده اند. بنابراین نوری که از داخل این محفظه ها به بیرون منتشر می شود از جلوه زیبایی خاصی برخوردار خواهد بود. به واقع چراغ پارکی مدرن نه تنها یک ابزار روشنایی که ابزاری برای نورپردازی می باشد. با این وصف طراحی چراغ پارکی پلاستیکی و فلزی از جمله وجوه تمایز این چراغ ها با چراغ پارکی های قدیمی تر به شمار می رود.

چراغ پارکی مدرن

جنس چراغ پارکی مدرن

اصولا برای ساخت انواع چراغ پارکی مدرن از متریال گوناگونی استفاده می شود. همین استفاده از متریال گوناگون در ساخت این نوع چراغ ها، سبب می شود با انواع قدیمی تر چراغ ها تفاوت‌ هایی داشته باشند. برای نمونه، لامپی که در چراغ های پارکی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد انواع لامپ ال ای دی است. نورپردازی بهتر و مصرف پایین تر عواملی هستند که سبب می شوند در این نوع چراغ ها از لامپ های ال ای دی استفاده شود. همچنین جنس بدنه و پایه چراغ پارکی مدرن با توجه به شرایط آب و هوایی مکان نصب آن ها می تواند متفاوت و سازگار باشد.

پایه چراغ پارکی

یک‌ چراغ پارکی مدرن از قسمت های مختلفی ساخته می شود. پایه چراغ پارکی از جمله مهمترین قسمت های این نوع چراغ ها است. در واقع برای ساخت چراغ های پارکی پایه های متفاوت، زیبا و مدرنی طراحی می شود که ظاهر این چراغ ها را بسیار خاص کرده و در کیفیت نور پرداری آنها نیر اثر گذار خواهد بود. بنابراین طراحی پایه چراغ پارکی، می تواند سبب ایجاد جلوه زیباتری در مکان نصب چراغ بشود.

مزایای استفاده از چراغ پارکی مدرن

به طور کلی استفاده از انواع چراغ پارکی مدرن دارای مزایایی متفاوتی خواهد بود.

برای نمونه با استفاده از این نوع چراغ ها در میزان مصرف برق صرفه جویی خواهد شد و در نتیجه هزینه کمتری نیز برای این منظور پرداخت می گردد.

چراغ های حیاطی و پارکی

از طرف دیگر قدرت و کیفیت نورپردازی در این چراغ ها بسیار بیشتر از چراغ های قدیمی تر است. در واقع به کمک‌ چراغ پارکی مدرن می توان شعاع بیشتری از محیط را با لامپ های کمتری، روشنایی بخشید. همچنین با توجه به میزان مصرف انرژی چراغ های مدرن، هزینه مورد نیاز برای روشنایی شهر ها و فضاهای سبز نیز به طور کلی کاسته خواهد شد. علاوه‌بر آن استفاده از این نوع چراغ ها در زیباسازی شهری و محیطی نیز  اثر مثبتی دارند. شما می توانید برای خرید انواع چراغ های حیاطی و پارکی به فروشگاه اینترنتی لایت هوم مراجعه نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد