چسب بتن چیست؟

0

چسب بتن چیست؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : چسب بتن یکی از افزودنی های مهم و با ارزش صنعت بتن به شمار می آید. این نوع چسب دوام و افزایش مقاومت کششی و خمشی گچ، بتن و آهک را به دنبال دارد. این ملات نسبت به ملات ماسه و سیمان آب کمتری مصرف می کند. همچنین استفاده از این نوع چسب مانع از به وجود آمدن ترک در بتن می شود، از اینرو عمر سازه های بتنی به طور قابل توجهی افزایش می یابد. در ادامه پاسخ به سؤال چسب بتن چیست؟ بهتر است بدانید این نوع چسب به شکل مایع شیری رنگ تولید و به بازار عرضه شده است. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع ملات به نوعی باعث افزایش مقاومت در برابر مواد شیمیایی می شود. کاهش ترک و افزایش حجم بتن نیز از دیگر ویژگی های بارز این محصول کاربردی به شمار می آید.

یکی از خاصیت های بارز این نوع چسب افزایش چسبندگی بتن است که مانع از ایجاد ترک در بتن و تبله کردن آن می شود. از دیگر ویژگی های بارز این محصول می توان به افزایش ۴ برابری چسبندگی ملات متشکل از چسب اشاره کرد. از دیگر مزیت های این نوع چسب بتن بهبود خواص شیمیایی همچون ثبات کیفیت در محیط قلیایی است. این محصول در مقایسه با روش های سنتی نقش بسیار مهمی در برقراری اتصال و توزیع یکنواخت تنش در سطح کار دارد. چسب های بتن به نوعی انتقال کننده ارتعاش و ضربه محسوب می شوند. بالا بردن کارپذیری بتن، افزایش الاستیسیته بتن و غیر سمی بودن آن از دیگر مزیت های این محصول کاربردی است. بد نیست بدانید این نوع ملات کارایی معادل ۳ ساعت در ۳۵ درجه سانتی گراد دارد.

کاربرد چسب بتن در صنعت ساختمان و رنگ آمیزی ساختمان

بهتر است بدانید چسب بتن در صنعت ساختمان و رنگ آمیزی ساختمان کاربرد بسیار زیادی دارد. به نوعی می توان گفت این نوع چسب یکی از مواد شیمیایی پر کاربرد در صنعت ساختمان به شمار می آید. از این نوع چسب جهت پوشش دهی ترک ‌های موئین استفاده می شود. همچنین از دیگر کاربردهای این چسب ها می توان به پرکردن درز‌های ساختمانی و ترمیم و ساخت سطوح بتنی اشاره کرد. در صنعت ساختمان سازی برای اتصالات میلگرد به بتن نیز از این نوع چسب استفاده می شود. استفاده جهت بتن خود تراز شونده و ساخت ملات های ترمیمی و قدیمی از دیگر کاربردهای این نوع چسب در صنعت ساختمان به شمار می آید. در ضمن در مواردی که افزایش مقاومت مکانیکی مد نظر است از این نوع چسب استفاده می شود.

نکات قابل توجه

لازم به ذکر است که چسب های بتن دارای بیشترین استفاده در عملیات تعمیراتی هستند. به گونه ای که به منظور تعمیر آسیب دیدگی های سطحی و عمقی سازه ‌های بتنی و نقاشی ساختمان که با رطوبت در تماس و یا اینکه در خشکی هستند از این نوع چسب های کاربردی استفاده می شود. این محصول به دلیل بر پایه آب بودن رزین های به کار رفته در آن قادر است هماهنگی و سازگاری بالایی در موقع ترکیب با سطح مورد نظر جهت چسبندگی ایجاد کند، از اینرو در صنعت ساختمان و رنگ آمیزی ساختمان کاریرد بسیار زیادی دارد. آماده سازی بستر نصب قطعات پیش ساخته گچی، قابلیت استفاده در قطعات پیش ساخته گچی، آب بندی درزهای بند کشی، استحکام ملات های نصب کاشی و سرامیک و پرایمر برای سایر کارهای نما سازی بیرونی و داخلی ساختمان از دیگر کاربردهای چسب بتن به شمار می آید.

ویژگی های چسب بتن نیوکالر

بهتر است بدانید چسب بتن نیوکالر مزایا و قابلیت های بسیاری دارد. یکی از ویژگی های بارز این نوع چسب افزایش چسبندگی بسیار زیاد در بتن است. این خاصیت به نوعی باعث افزایش چسبندگی مصالح جدید یا بتن جدید بر روی مصالح قدیمی یا بتن می شود. چسب نیوکالر با انواع سیمان سازگاری بسیار بالایی دارد. با استفاده از این نوع چسب دوام بتن بهبود یافته و انعطاف پذیری آن نیز افزایش می یابد. چسب بتن نیوکالر قابلیت اجرای بسیار آسان به بتن می دهد. همچنین این نوع چسب از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. استفاده از این نوع چسب مقاومت بتن را در برابر یخ زدگی به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

نیوکالر، تولید کننده انواع چسب بتن با کیفیت در ایران

امروزه شرکت های متعددی چسب های بتنی را با کیفیت های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می کنند، از اینرو در صورتی که قصد خرید این محصول کاربردی را دارید بهتر است از مراکز معتبری خرید خود را انجام دهید. نیوکالر یکی از بهترین و معتبرترین مراکز در زمینه تولید انواع چسب بتن است. این مرکز نام آشنا انواع چسب ها را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه می کند. در واقع هدف اصلی این مرکز با سابقه و شناخته شده جلب رضایت مشتریان به بهترین شکل است. شرکت نیوکالر در عرصه ارائه خدمات و محصولات مقاوم سازی در بین شرکت های بسیاری پیشتاز است و حرف اول را می زند. با یک انتخاب حرفه ای و درست می توان محصولی با کیفیت را انتخاب و خریداری کرد.

تفاوت میان چسب بتن مایع و چسب بتن پودری

در ادامه پاسخ به سوال چسب بتن چیست؟ بهتر است بدانید چسب بتن معمولا در دو نوع مایع و پودری تولید و به بازار عرضه می شود. چسب های بتن مایع معمولا به شکل گالنی و در حجم های مختلف تولید و به فروش می رسند. همچنین چسب های بتن مایع در کارگاه ها به عنوان لایه پیوند زا یا افزودنی بتن و ملات مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است بدانید چسب بتن مایع هموژن است، از اینرو می توان آن را بدون مخلوط کردن با آب استفاده کرد؛ اما نوع پودری در پاکت های پلاستیکی تولید و به بازار عرضه می شوند. بد نیست بدانید چسب های بتن پودری به عنوان افزودنی و به شکل عمده در چسب های کاشی، ملات های آماده ساختمانی و … کاربرد دارند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد