چرا درب ضد سرقت بگیرم؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : برقراری امنیت در محیط زندگی و کارتان از مهم‌ترین مواردی است که در دنیای امروز باید در نظر داشته باشید. چراکه این موضوع باعث می‌شود نه تنها خودتان بلکه افراد در ارتباط با شما هم آرامش خاطر داشته باشند. در پاسخ به این سوال که چرا درب ضد سرقت بگیرم؟ موارد زیادی را می‌توانیم مطرح کنیم اما مهم‌ترین آن، همین امنیت و آرامشی است که این مدل درب ها برای محیط زندگی شما فراهم می‌کنند.

از دیگر دلایلی که استفاده از درب ضد سرقت اهمیت دارد، این است که علاوه بر ایجاد امنیت، در کنار ظاهر زیبا، انواع مختلفی هم دارند. جنس این دربها متفاوت بوده و شما می‌توانید برای موارد مختلف از جمله درب بیرونی تا درب‌های داخلی منزل از مدل‌های گوناگون آن استفاده کنید. همچنین این درب‌ها در برابر تغییرات مختلف آب و هوا مقاوم بوده و عمر طولانی دارند.

در این مقاله قصد داریم ساختمان و استراکچر داخلی درب ضد سرقت را برایتان توضیح دهیم و در مورد درب ضد سرقت ضد دیلم اطلاعات مفیدی را به شما بدهیم.

استراکچر داخلی درب ضد سرقت

ساختمان اصلی درب ضد سرقت به سه بخش تقسیم می‌شود:

  1. رویه‌ی درب‌ها
  2. دستگیره و قفل ها
  3. استراکچر داخلی درب ضد سرقت

استراکچر داخلی درب ضد سرقت که از مهم‌ترین بخش‌های این دربها محسوب می‌شود، در واقع همان شاسی درب است که تمامی اجزا روی آن نصب می‌شود. کیفیت استراکچر رابطه‌ی مستقیم دارد با میزان امنیت درب. هرچه قدرت شاسی بیشتر باشد، امنیت هم بیشتر تضمین می‌شود.

مواد مختلفی در تولید استراکچر داخلی درب ضد سرقت، استفاده می‌شوند که متداول‌ترین آنها، صفحه‌های فولادی و کلاف‌های فلزی هستند.

درب ضد سرقت ضد دیلم

درب ضد سرقت ضد دیلم ساختار ویژه و خاص خود را دارد تا از ورود سارقین جلوگیری کند. در واقع درب ضد دیلم را از طریق دیلم نمی‌توان باز کرد. جهت ساخت و تولید درب ضد سرقت ضد دیلم از ورق‌های فولادی استفاده می‌شود تا نتوان آنها را به راحتی برید. همچنین قفل درب ضد سرقت در بین این ورق‌ها قرار می‌گیرد تا امنیت را کامل برقرار سازند.

ویژگی های مهم درب ضد دیلم

از ویژگی های مهم درب ضد دیلم که باعث شده طرفداران این دربها روز به روز بیشتر شوند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. این درب ها در ساختار داخلی خود، عایق پشم سنگ دارند. این نوع عایق باعث می‌شود که درب ضد دیلم عایق صدا و حرارت باشد. این درب‌ها در مقابل حرارت مقاومت بسیار خوبی دارند و بسیاری از آنها ضد حریق هستند.
  2. درب‌های ضد دیلم از مواد بسیار مرغوب و با کیفیتی ساخته شده‌اند. این موضوع باعث می‌شود که این درب ها در برابر هرگونه فشار، برش یا ضربه مقاوم باشند.
  3. لولای بیرونی درب ضد سرقت ضد دیلم، مخفی است. به همین دلیل سارقان نمی‌توانند لولای در را با اهرم کج کنند. چرا که بدلیل جایگذاری مخفی، لولا قابل مشاهده نیست.

از درب ضد دیلم استفاده‌های مختلفی می‌توان کرد. این درب ها را می‌توان برای درب ورودی و بیرونی ساختمانهای مسکونی، تجاری و مخصوصا دولتی مورد استفاده قرار داد. همچنین بهترین گزینه برای کارخانه‌ها و صرافی‌ها و بانکها نیز برای برقراری امنیت کامل و خوب  درب ضد سرقت ضد دیلم است.

سیلندر درب ضد سرقت

از اجزای مهم هر نوع دربی سیلندر آن می‌باشد. در درب‌های ضد سرقت سیلندر جهت باز و بسته کردن درب به کار می‌رود و باید مقاومتش زیاد باشد. آن هم به این دلیل که به سارقین اجازه ندهد با تخریب آن به قفل مرکزی دست پیدا کنند.

سیلندر ضد دریل درب ضد سرقت اینگونه طراحی شده که فشارهای حاصل از هرگونه چکش کاری و دریل کاری را تحمل می‌کند و در برابر آتش سوزی و یخ زدگی هم مقاوم است.

ساختار کلی سیلندر درب ضد سرقت شامل تسمه فولادی، فنر انعطاف پذیر، زبانه‌ی فولادی و یک درایو پین ویژه برای جلوگیری از نفوذ ابزار می‌باشد. همچنین آلیاژ به کار رفته در سیلندر ضد دریل درب ضد سرقت، معمولا استیل، آلومینیوم و برنج است. سیلندر برنجی بهترین نوع این قطعه است.

انواع سیلندر درب ضد سرقت

 بهترین سیلندر درب ضد سرقت به دو نوع تقسیم می‌شود. سیلندر قفل کامپیوتری و سیلندر قفل دوشیار.

در مورد سیلندرهای قفل کامپیوتری باید بگوییم که این نوع از سیلندرها ساختار پیچیده‌تر و جدیدتری نسبت به سیلندرهای معمولی دارند.  در ساختار این نوع سیلندر حفره‌های ریز و درشتی به صورت دو طرفه طراحی شده که در زمان چرخاندن کلید در جهت درست، تاثیری بر باز و بسته شدن آن نداشته باشد. ویژگی خوب سیلندرهای قفل کامپیوتری این است که می‌توان آنها را رمزگذاری کرد.

سیلندرها قفل دوشیار هم نوع دیگری از سیلندر درب ضد سرقت هستند که در ساختمان خود دو لبه دارند و همچنین معمولا آلیاژ آنها از نوع برنج است. نکته‌ی مهم در مورد این نوع سیلندرها ساچمه‌های ریز آنهاست که باعث می‌شوند امنیت قفل درب ضد سرقت به طرز فوق‌العاده‌ای بالا برود.

در نهایت باید بگوییم درب‌های ضد سرقت بهترین نوع درب های در حال حاضر در بازار هستند که ساختار آنها به نحوی طراحی شده که با بهترین متریال‌ها امنیت و زیبایی ساختمان شما را تامین کنند. دژ در طراح و سازنده‌ی درب‌های ضد سرقت، بهترین استراکچر داخلی را برای درب‌های خود دارد. مشخصات درب‌های این شرکت را می‌توانید در سایت این شرکت مشاهده کنید. 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد